شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8915 |
تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳ |
384 بازدید
1
ارسال به دوستان

بیت‌کوین (BTC) پس از این‌که داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) تورم ایالات متحده، روند کندتری را در ماه (آوریل) ثبت کرد، از یک مانع کلیدی قیمت عبور کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «AMBCrypto»، طبق گفته دفتر آمار کار ایالات متحده (BLS)، داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) این کشور در ماه (آوریل) به ۰.۳ درصد افزایش یافت که کمی پایین‌تر از رقم ۰.۴ درصد موردانتظار بود. همچنین، بازارهای ریسک‌پذیر پس از انتشار گزارش ملایم تورم ماه (آوریل) در ایالات متحده، کمی تسکین یافتند و بیت‌کوین (BTC) با افزایش بیش از ۵ درصدی جهش کرد. درهمین حال، شاخص قیمت مصرف‌کننده، یک نقطه داده کلیدی برای تصمیمات نرخ بهره فدرال رزرو (Fed) است و برای سنجش تورم، کالاها و خدماتی را که مصرف‌کنندگان برای آن هزینه می‌کنند، ردیابی می‌کند.
در واقع، قرائت و انتشار این داده نشان داد که تورم ایالات متحده در ماه (آوریل) کمی کاهش یافته است و به بازارها پس از یک دوره طولانی از نوسانات کمِ قیمت، نفس راحتِ ضروری داد.
نوسان بیت‌کوین به‌دنبال عرضه کوتاه‌مدت در ۶۵ هزار دلار
علاوه بر این، AMBCrypto به‌تازگی توضیح داد که چگونه تقویم فدرال رزرو در این هفته و رویدادهای کلان می‌توانند بر قیمت بیت‌کوین تأثیر بگذارند، به این شکل که رقم پایین‌تر CPI، بازارهای ریسک‌پذیر را تقویت کرد، به‌ نحوی که BTC پیشتاز این جریان شد. درهمین حال، در نمودار قیمت ارز دیجیتال پیشرو مذکور، بیت‌کوین بیش از ۵ درصد افزایش یافت و سطح عرضه کوتاه‌مدت (مقاومت) خود را در ۶۳ هزار دلار رو به بالا شکست. در زمان نگارش این مطلب، پادشاه رمزارزها با قیمتی بالاتر از ۶۵ هزار دلار معامله می‌شد.
در ادامه، حرکت مذکور می‌تواند ساختار بازار بیت‌کوین را در بازه‌های زمانی پایین‌تر (LTF)، به‌ویژه در نمودار ۴ ساعته، به صعودی تغییر دهد، به‌خصوص اگر کندل قیمت بالای آن بسته شود. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که ساختار بازار در بازه‌های زمانی بالاتر، در سمت نزولی باقی می‌ماند، مگر این‌که کندل قیمت BTC به‌طور قاطع بالاتر از ۶۶ هزار دلار بسته شود.
«Skew»، تحلیل‌گر و تریدر رمزارز که با نام مستعار فعالیت می‌کند، پس از انتشار داده‌های CPI پیش‌بینی مشابهی را به اشتراک گذاشت. درهمین حین، پس از آن‌که بیت‌کوین از ۶۳ هزار دلار فراتر رفت، این معامله‌گر خاطرنشان کرد که، «سطح مقاومت اسپات BTC در حدود ۶۵ هزار دلار است. بنابراین جریان خرید نقدی برای این‌که قیمت‌گذاری تا به حال در دارایی‌های ریسک‌پذیر صعودی باشد، حیاتی خواهد بود.» افزون بر این، تریدر مذکور ۶۳ هزار و ۶۳.۵ هزار دلار را به‌عنوان سطوح کلیدی قیمت برای یک حرکت نزولی مشخص کرد.
نظاره‌گر باشید
با وجود رقم CPI کمی پایین‌تر از رقم موردانتظار، فدرال رزرو ممکن است قبل از کاهش نرخ بهره، منتظر تأیید روند کُند تورم باشد و از آن‌جایی‌که قیمت بیت‌کوین بر انتظارات نرخ بهره فدرال رزرو متمرکز است، جهت قیمت دقیق پس از نشست فدرال رزرو در ماه (ژوئن) قابل انتخاب است. در این میان، ارز دیجیتال مذکور ممکن است نوسانات خود را در محدوده ۶۰ هزار تا ۷۰ هزار دلار تا تصمیم بعدی نرخ بهره فدرال رزرو تمدید کند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید