شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7093 |
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵ |
308 بازدید
1
ارسال به دوستان

قیمت نقره (XAG/USD) در روز پنج‌شنبه در اوایل جلسه‌ی اروپا با افزایش، به حوالی سطح ۲۸.۵۰ دلار رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت نقره (XAG/USD) در روز پنج‌شنبه در اوایل جلسه‌ی اروپا با افزایش، به حوالی سطح ۲۸.۵۰ دلار رسید.
گفتنی است در بحبوحه‌ی تنش‌های ژئوپلیتیکی جاری در خاورمیانه، مسائلی مانند افزایش تقاضای صنعتی و جریان‌های امن، قیمت فلز سفید را تقویت می‌کند.
موسسه سیلور، نظرسنجی جهانی نقره را در روز چهارشنبه منتشر کرد و از انتظاراتی مبنی بر رسیدن تقاضای صنعتی در بازار نقره به بالاترین حد خود در سال جاری خبر داد؛ این مؤسسه همچنین خاطرنشان کرد که مطابق با پیش‌بینی‌ها، این فلز گرانبها با ۹ درصد رشد، به ۷۱۰.۹ میلیون اونس می‌رسد.
بررسی‌ها حاکی از آن است که مصارف نقره برای پنل‌های خورشیدی فتوولتائیک (PV) بیشترین علت افزایش تقاضاست. افزون بر آن، تنش‌های جاری در خاورمیانه، به ویژه بین ایران و اسرائیل، ممکن است منجر به تقویت تقاضا برای نقره شود. تحلیلگران کالایی ANZ بر این باورند که نقره حتی پس از رسیدن به مقاومت سخت در ۲۹.۹۰ دلار در هفته‌ی گذشته، همچنان پتانسیل قابل توجهی دارد.
از سوی دیگر، گمانه‌زنی فزاینده مبنی بر امکان به تعویق‌افتادن چرخه‌ی تسهیل فدرال رزرو، می‌تواند روند صعودی قیمت نقره را محدود کند. لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو، کلیولند، روز چهارشنبه با اشاره به تورم فراتر از انتظار خاطرنشان کرد که فدرال رزرو به اطمینان بیشتری در مسیر خود نیاز دارد.
در همین راستا، جروم پاول رئیس فدرال رزرو در اوایل این هفته، تاکید کرد که منتظر شواهد بیشتری خواهد بود تا اطمینان حاصل کند که تورم پیش از کاهش هزینه‌های استقراض، به سمت هدف ۲ درصدی بانک مرکزی می‌رود. شایان ذکر است که روایت نرخ بالاتر به مدت طولانی‌تر ایالات متحده ممکن است از میزان تقاضا برای فلز سفید، به عنوان یک دارایی بدون بازده بکاهد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید