شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7214 |
تاریخ انتشار : ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴ |
262 بازدید
1
ارسال به دوستان

بازارهای رمزارز کره‌جنوبی اخیراً افزایش حجم مبادلات را تجربه کرده‌اند و به اوج‌هایی رسیده‌اند که در بیش از دو سال گذشته دیده نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cryptopotato»، تسلط (دامیننس) فزاینده  ووُن کره‌جنوبی (KRW) را می‌توان به چشم‌انداز رقابتی کارمزد در میان صرافی‌های ارز دیجیتال کره‌جنوبی نسبت داد. طبق گزارشی از کایکو (Kaiko)، سه‌ماهه اول سال (۲۰۲۴) نقطه عطف مهمی بود زیرا ووُن کره‌جنوبی از نظر حجم تجارت انباشته از دلار آمریکا (USD) پیشی گرفت.
رقابت و تغییر دینامیک
این افزایش فعالیت تجاری در بحبوحه رقابت شدید بین صرافی‌های کره‌جنوبی و تغییر پویایی بازار اتفاق می‌افتد. در این راستا، صرافی متمرکز رمزارز «آپ‌بیت (Upbit)»، یک بازیگر اصلی در صحنه کریپتو کره‌جنوبی، از اوایل سال (۲۰۲۱) به‌طور تاریخی موقعیت مسلط خود را با میانگین سهم بازار ۸۲ درصدی در سه سال گذشته حفظ کرده است.  با این وجود، دورنمای معاملات به‌طور فزاینده‌ای رقابتی شده است، به‌ویژه که در طول دوره صعودی اخیر، رقبایی مانند بیت‌هامب (Bithumb) و کُربیت (Korbit) تلاش‌های خود را برای به‌دست آوردن سهم بازار تشدید کرده‌اند، به‌گونه‌ای که این امر با معرفی سیاست کارمزد صفر توسط صرافی بیت‌هامب در (اکتبر ۲۰۲۳) بسیار تأثیرگذار بود.
با وجود اُفت ۶۰ درصدی درآمد سالانه در سال (۲۰۲۳)، بیت‌هامب، شاهد رشد سه برابری سهم بازار خود در ماه‌های پس از اجرای استراتژی کارمزد صفر بود. از  سوی دیگر، کُربیت، سهم بازار نسبتاً پایینی را حفظ کرده است که به‌طور متوسط ​​کمتر از ۱ درصد در طول سال (۲۰۲۴) است.
افزون بر این، تاکتیک‌های مورد استفاده توسط بیت‌هامب و دیگران به افزایش حجم تجارت کمک کرده و درنتیجه ووُن کره‌جنوبی از دلار آمریکا در حجم معاملات تجمعی در اوایل ماه (مارس) پیشی گرفت. با این حال، دستاورد ذکرشده پایدار نبود، زیرا حجم KRW در اوایل (آوریل) کاهش یافت. با این همه، کایکو بر این باور است که تأیید اخیر صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در هنگ‌کنگ، یک کاتالیزور بالقوه برای تجدید احساسات بازار در سراسر منطقه آسیا و اقیانوسیه است.
بررسی نظارتی و تغییرات بازار
درهمین حال، یونی‌سواپ لبز (Uniswap Labs) در (۱۰ آوریل) فاش کرد که اخطاریه‌ای را از کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده دریافت کرده است. این اعلامیه باعث شد که قیمت توکن یونی‌سواپ (UNI) بیش از ۱۶ درصد کاهش یابد و رشد حجم معاملات ۳۰۰۰ درصدی را تجربه کند.
در ایالات متحده نیز، کوین‌بیس (Coinbase) سهم بازار خود را افزایش داد و درمقابل، بایننس ایالات متحده (Binance.US) شاهد کاهش این معیار به‌دلیل مشکلات قانونی پس از شکایت SEC در (ژوئن) گذشته بود. درهمین راستا بایننس ایالات متحده اکنون تنها ۰.۲۸ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد که نسبت به موقعیت بیش از ۳۰ درصدی آن در سال گذشته، کاهش قابل‌توجهی دارد.
کایکو همچنین گزارش داد که هفته گذشته، همبستگی ۹۰ روزه بین BTC و شاخص دلار آمریکا (DXY) به منفی ۰.۲۴ کاهش یافت که پایین‌ترین سطح خود را در بیش از یک سال گذشته نشان می‌دهد. در همین حال، دلار آمریکا به‌دلیل افزایش غیرمنتظره تورم و افزایش تنش‌ها در خاورمیانه تقویت شده است. با این وجود، برخلاف دارایی‌های امن سنتی، بیت‌کوین در این دوره، علاقه سرمایه‌گذاران را به خود جلب نکرد و درعوض درکنار سایر دارایی‌های مخاطره‌آمیز کاهش یافت.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید