شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6847 |
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷ |
112 بازدید
2
ارسال به دوستان

یورو/دلار آمریکا در جریان نشست آسیایی روز دوشنبه به نزدیکی ۱.۰۶۵۰ رسید و از کف قیمت روز قبل فاصله گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» یورو/دلار آمریکا در جریان نشست آسیایی روز دوشنبه به نزدیکی ۱.۰۶۵۰ رسید و به این ترتیب، از پایین‌ترین سطح پنج ماهه ۱.۰۶۲۲ که جمعه گذشته به آن رسیده بود، جهش کرد.
گفتنی است دلار آمریکا (USD) به لطف آشفتگی ژئوپلیتیکی، از سناریوی افزایش خرید برخوردار شد که این موضوع به فشار نزولی بر جفت یورو/دلار (EUR/USD) کمک کرد.
در پایان هفته، ایران با پرتاب پهپادها و موشک‌های انفجاری به سمت اسرائیل، در صدد تلافی حمله مشکوک اسرائیل به کنسولگری خود در سوریه بر آمد. علیرغم این تشدید، بازارها احتمالاً به لطف آگاهی قبلی ایران از حمله که کمکی به ممانعت از خطر تشدید بیشتر تنش بود، نسبتاً آرام باقی ماندند.
در همین راستا، مطابق گزارش‌های رویترز، مقامات ترکیه، اردن و عراق بر این موضوع اذعان داشتند که ایران چند روز پیش از اقدام به حمله، اطلاعیه‌های مفصلی را ارائه کرده بود که به دلیل آمادگی، امکان جلوگیری از وخامت وضعیت و تلفات سنگین را فراهم کرد.
و اما جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از عدم شرکت در اقدامات تلافی‌جویانه توسط این کشور خبر داد.
گذشته از این، عامل دیگری که جفت یورو/دلار (EUR/USD) را با فشار نزولی مواجه کرد، افشای سیاست پولی متفاوت توسط بانک مرکزی اروپا (ECB) و فدرال رزرو (Fed) بود. 

بانک مرکزی اروپا خاطرنشان کرد که چنانچه نرخ تورم اساسی همانطور که انتظار می‌رفت، به کندی به روند خود ادامه دهد، می‌توان کاهش نرخ‌های سیاستی در ماه ژوئن را در مرکز توجه قرار داد. البته معکوس این روند نیز صادق است: در صورت وجود تورم قوی ایالات متحده و شاخص‌های قوی اقتصاد کلان، مقامات فدرال رزرو مجاب می‌شوند تا در برنامه‌های خود برای تسهیل پولی تجدید نظر کنند.
و اما بر اساس ابزار نظارت بر نرخ گروه CME فدرال، احتمال ثابت‌ماندن نرخ‌های بهره در نشست ژوئن، از ۴۶.۸ درصد در هفته‌ی پیش به ۶۳.۵ درصد افزایش یافته است.
سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون، روز جمعه از پیش بینی خود مبنی بر دو کاهش نرخ در سال ۲۰۲۴ خبر داد، البته وی همچنان انتظار دارد فشارهای تورمی در اواخر سال جاری کاهش یابد. وی همچنین ضمن تأکید بر عدم قطعیت در مورد زمان کاهش احتمالی نرخ بهره، خاطرنشان کرد که اگرچه افزایش نرخ در حال حاضر بخشی از سناریوی مبنا نیست، اما نمی‌توان آن را به طور کامل نادیده گرفت.
و در نهایت، در چشم‌انداز داده‌ها، فعالان بازار گزارش تولید صنعتی منطقه یورو و ارقام خرده‌فروشی ایالات متحده را که به صورت فصلی ارائه می‌شود، به دقت تحت نظر خواهند گرفت.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید