شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7089 |
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲ |
579 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

بازار ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر (ICP) طی روز گذشته شاهد رونق بوده و قیمت آن پس از اُفت اخیر، نشانه‌هایی از حرکت صعودی را نشان می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Analyticsinsight»، افزایش مجدد ارزش اینترنت کامپیوتر (ICP) طی روزهای گذشته به ادغام امضاءهای آستانه-اِش‌نُور (Threshold-Schnorr) نسبت داده می‌شود، اقدامی‌که با هدف بهبود عملکرد بیت‌کوین (BTC) و ایجاد امکانات جدید برای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) بر روی پروتکل اینترنت کامپیوتر انجام شده است. در زمان نگارش این خبر، ICP با قیمت ۱۲.۱۰ دلار معامله می‌شود که نسبت به پایین‌ترین قیمت روزانه یعنی ۱۱.۵۸ دلار، ۰.۶۴ درصد افزایش یافته است.
معرفی طرح امضاءهای آستانه-اِش‌نُور
پیاده‌سازی امضاءهای آستانه-اِش‌نُور توسط رمزارز اینترنت کامپیوتر، نشان‌دهنده پیشرفتی در اکوسیستم آن است. این تکنیک رمزنگاری به چندین طرف اجازه می‌دهد تا به‌طور مشترک تراکنش‌ها را امضاء کنند، ویژگی‌ای که امنیت و ماهیت غیرمتمرکز تعاملات بر روی بلاکچین را افزایش می‌دهد. انتظار می‌رود که ادغام با شبکه بیت‌کوین، برنامه‌های کاربردی جدیدی را که از نقدینگی بیت‌کوین استفاده می‌کنند، پرورش دهد و بالقوه نحوه تعامل توسعه‌دهندگان و کاربران با برنامه‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و وب۳ را متحول کند.
با به‌کارگیری بنیان رمزنگاری امضاءهای آستانه-اِش‌نُور، قراردادهای هوشمند ICP اکنون می‌توانند استاندارد توکن جدید بیت‌کوین به نام رون (Runes) را ثبت کنند و تجارت توکن‌های BRC-20 را تسهیل بخشند. این امر نه‌تنها کاربرد پلتفرم اینترنت کامپیوتر را گسترش می‌دهد، بلکه با هدف افزایش موارد استفاده از بیت‌کوین در کل اکوسیستم بلاکچین نیز صورت می‌پذیرد. امکان انجام این عملیات بدون پل‌های متمرکز (Centralized bridges)، گامی رو به‌جلو درجهت تضمین تمرکززدایی و امنیت تراکنش‌های کاربران است.
درهمین راستا، بازار کریپتو واکنش مثبتی به این تحولات نشان داده است، همان‌طور که در افزایش حجم معاملات و ثبات قیمت توکن‌های ICP منعکس شده است. انتظار می‌رود اجرای این پیشرفت‌های رمزنگاری‌شده تا تابستان آینده به‌شکل کامل عملیاتی شود و نویدبخش رشد و نوآوری بیشتر در این پلتفرم باشد.
تحلیل تکنیکال اینترنت کامپیوتر/دلار آمریکا (ICP/USD)
از منظر تکنیکال، جفت رمزارز ICP/USD بهبودی در قیمت خود نشان داده است. اندیکاتورهای تکنیکال در نمودار روزانه، بینشی درمورد روند فعلی بازار ارز دیجیتال و حرکات بالقوه آتی ارائه می‌دهند. اندیکاتور مکدی (MACD) یک تقاطع صعودی را نشان می‌دهد که نمایانگر پتانسیل حرکت صعودی قیمت در کوتاه‌مدت است. این موضوع با افزایش قیمت بالاتر از خط سیگنال که حاکی از افزایش فشار خرید است، تقویت می‌شود.
علاوه بر این، شاخص واگرایی نسبی (RDI) از شرایط اشباع فروش فاصله گرفته و اکنون با امتیاز ۴۱ به‌سمت میانگین ۵۰ درحال حرکت است. این تغییر، نشان‌ از تقویت احساسات بازار دارد و درصورت ادامه روند صعودی، می‌تواند قبل از افزایش‌های بیشتر، رخ دهد. همچنین، قیمت به‌تازگی از یک سطح مقاومت کلیدی عبور کرده و درحال‌حاضر این سطح را به‌عنوان یک حمایت جدید در بوته آزمایش قرار می‌دهد که می‌تواند برای تأیید ادامه روند صعودی بسیار مهم باشد.
با این وجود، قیمت توکن بومی اینترنت کامپیوتر درحال‌حاضر در یک‌سوم پایین اندیکاتور پیچ‌فورک (Pitchfork) قرار دارد که چشم‌انداز نزولی را برای این کریپتو تقویت می‌کند، زیرا ابزار خودکار اندیکاتور مذکور (Auto Pitchfork) به ردیابی سطوح احتمالی حمایت و مقاومت و نیز مسیر روند کمک می‌کند. نزدیکی به مرز پایین اندیکاتور پیچ‌فورک می‌تواند بسیار مهم باشد. همچنین، جهش از این سطح می‌تواند نشان‌گر یک وارونگی احتمالی یا حداقل توقف در روند نزولی باشد.
از طرف دیگر، اُسیلاتور DPO که به شناسایی الگوهای چرخه‌ای با حذف روندهای بلندمدت از داده‌های قیمت کمک می‌کند، اکنون زیر خط صفر قرار دارد. این موقعیت نشان می‌دهد که علیرغم افزایش‌های اخیر، قیمت ICP همچنان درحال حرکت در زیر میانگین متحرک (MA) بلندمدت خود است که حاکی از فشارهای نزولی مداوم یا فازهای تثبیت است.
افزون بر این، کانال رگرسیون (Regression) نشان می‌دهد که روند کلی برای اینترنت کامپیوتر نزولی باقی می‌ماند زیرا قیمت همچنان در محدوده کانال به ثبت قله‌های پایین‌تر و کف‌های پایین‌تر قیمت ادامه می‌دهد. این روند، فشار فروش مداوم را به نمایش می‌گذارد و شکست به پایین‌تر از مرز کف کانال می‌تواند روند فروش را تشدید کند. همچنین، اندیکاتور چاپ (CHOP) که شاخص نوسانات قیمتی محسوب می‌شود، یک رقم میانگین را به تصویر می‌کشد و حاکی از ترکیبی از معاملات جهت‌دار و بدون‌جهت است. این امر نشان می‌دهد که درحالی‌که روند نزولی وجود دارد، اما به‌طور قاطع، قوی نیست و به پتانسیل دوره‌های تثبیت قیمت یا برگشت‌های صعودی جزئی در بستر نزولی بزرگ‌تر اجازه می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید