شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8286 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲ |
387 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

قیمت دوج‌کوین (DOGE) در هفت روز گذشته بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته و بیشتر معیارها و شاخص‌های بازار برای این میم‌کوین صعودی به نظر می‌رسیدند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Ambcrypto»، سرمایه‌گذاران دوج‌کوین (DOGE) خوشحال به نظر می‌رسند زیراکه این میم‌کوین یک رالی هفتگی راحتی را داشت. درهمین حال، خبر خوب این بود که آخرین افزایش قیمت رمزارز مذکور به آن اجازه داد تا از سطح مقاومت کلیدی بالاتر برود که این امر می‌تواند به‌زودی منجر به صعود کلان DOGE شود.
دوج‌کوین، سد مقاومتی را می‌شکند
قیمت دوج‌کوین در اول ماه (مِی) به ۰.۱۲ دلار کاهش یافت، اما بلافاصله پس از آن، شتاب صعودی به خود گرفت و روند صعودی به میم‌کوین مذکور اجازه داد تا قیمت خود را ۱۵ درصد در هفت روز گذشته افزایش دهد. با توجه به داده‌های کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap) در زمان نگارش این خبر، دوج‌کوین در ۰.۱۶۳۵ دلار دارای ارزش بازار (مارکت‌کپ) بیش از ۲۳ میلیارد دلار است. درهمین راستا، یک دلیل احتمالی پشت این افزایش قیمت می‌تواند مربوط به ایلان ماسک باشد.
طبق گزارش‌های قبلی، این موضوع روشن شد که چگونه گروه خودروسازی تسلا (Tesla) بخش پرسش‌های متداول را در وب‌سایت خود به‌روزرسانی کرد و اظهار داشت که DOGE اکنون ممکن است برای خرید بیشتر محصولات تسلا مورد استفاده واقع شود.
نکته جالب آن است که علیرغم افزایش قیمت روزانه دوج‌کوین، احساسات پیرامون این ارز دیجیتال همان‌طور که از اُفت در احساسات وزنی آن مشهود است، همچنان نزولی باقی مانده است. از طرف دیگر، حجم اجتماعی آن نیز پس از افزایش در (۴ مِی) کاهش یافت.
«رِکت کپیتال»، یک تحلیلگر محبوب رمزارز، اخیراً توئیتی را منتشر کرده است که امیدواری برای افزایش بیشتر قیمت این میم‌کوین ایجاد کرده است. طبق توئیت این تحلیل‌گر، DOGE به‌تازگی مقاومت چند ساله خود را به حمایت جدید تبدیل کرده و به روند نزولی کلان خود پایان داده است. در پُست مذکور همچنین اشاره شد که این افزایش قیمت اکنون یک روند صعودی کلان را برای میم‌کوین یادشده تأیید کرده است که ممکن است به آن اجازه دهد تا در ماه‌های آینده به بالاترین حد قیمتی خود برسد.
اهداف احتمالی هفتگی دوج‌کوین
اگرچه روند صعودی کلان برای این رمزارز آغاز شده است، امیدواریم که DOGE به‌زودی به بالاترین حد قیمت خود برسد. بنابراین، AMBCrypto معیارهای دوج‌کوین را مورد مطالعه قرار داد تا سمت و سوی حرکت آن‌را در هفته گذشته مشخص کند. براین اساس، تجزیه و تحلیل داده‌های سِنتیمنت (Santiment) نشان داد که نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) این میم‌کوین مثبت شده است. این امر بدان معنا است که سرمایه‌گذاران بیشتری در سود بودند. همچنین، سرعت نسبتِ ذکرشده افزایش یافت که نمایان‌گر استفاده از دوج‌کوین در تراکنش‌های یک بازه زمانی مشخص است.
از سوی دیگر، برخی از اندیکاتورهای تکنیکال برای ارز دیجیتال مذکور نیز بسیار صعودی به نظر می‌رسند. به‌عنوان مثال، مکدی (MACD) یک الگوی متقاطع صعودی واضح را به نمایش گذاشته است. شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز روند صعودی را ثبت‌کرد که نشان می‌دهد احتمال ادامه افزایش قیمت بالا است. با این وجود، شاخص جریان پول (MFI) نزولی بود زیراکه در زیر ناحیه خنثی باقی ماند.
علاوه بر این، برای دیدن اهداف احتمالی که DOGE ممکن است درصورت ادامه رالی صعودی به آن برسد، تجزیه و تحلیل داده‌های های‌بلاک کپیتال (Hyblock Capital) نشان از حیاتی‌بودن عبور قیمت دوج‌کوین از سطح ۰.۱۶۶۹ دارد زیراکه درصد لیکوئیدشدن پوزیشن‌های معاملاتی در آن ناحیه، به‌شدت افزایش می‌یابد. به هر حال، بریک‌آوت قیمت و گذر موفقیت‌آمیز بالاتر از این سطح، راه را برای DOGE هموار می‌‌سازد تا ۰.۱۸ یا ۰.۱۹ دلار را لمس کند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید