شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7201 |
تاریخ انتشار : ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶ |
173 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

به گفته بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ)، نسخه دیجیتال پول نقد فیزیکی این کشور، دسترسی همگانی به پول بانک مرکزی را به‌صورت نقدِ فیزیکی و دیجیتال، فراهم می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «News.bitcoin»، بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) گفته است که درحال بررسی راه‌اندازی نسخه دیجیتالی پول نقد فیزیکی این کشور است. این نهاد اعلام کرد که این نسخه دیجیتالی دلار نیوزیلند (NZD) دسترسی جهانی به پول بانک مرکزی را چه به‌صورت نقد فیزیکی و چه به‌صورت دیجیتال فراهم می‌کند.
دسترسی همگانی به پول بانک مرکزی
در اوراق مشاوره‌ای که در (۱۷ آوریل) منتشر شد، بانک مرکزی نیوزلند اشاره کرد که نیوزلندی‌ها درحال‌حاضر فقط به‌شکل فیزیکیِ پول بانک مرکزی دسترسی دارند. بانک مذکور با ترویج نسخه دیجیتالِ پیشنهادی دلار نیوزلند به‌عنوان راه‌حلی که نیازهای همگان را برآورده می‌کند، تمایل خود را برای «اطمینان و ایمنی» استفاده از پول نقد دیجیتال برای دسترسی همه ساکنان ابراز کرد.
«ما به‌دنبال معرفی یک گزینه پرداخت جدید برای نیوزلندی‌ها هستیم -پول نقد دیجیتال- نسخه الکترونیکی پول نقد که درکنار پول نقد فیزیکی قرار می‌گیرد، اما جایگزین آن نمی‌شود.»
در اوراق مشاوره مذکور، RBNZ همچنین سعی کرد بین نسخه دیجیتال دلار خود و دارایی‌های کریپتو فرّارِ صادرشده توسط نهادهای خصوصی، تمایز قائل شود.
«برخی از اَشکال دیگر پول دیجیتال، مانند دارایی‌های رمزارزی در نیوزلند نامگذاری نمی‌شوند. اگر افراد زیادی از دلار استفاده کنند، می‌تواند برای اقتصاد ما، دلار نیوزلند و حاکمیت پولی ما خطر ایجاد کند. حاکمیت پولی مهم است زیرا به این معنی است که نیوزلند می‌تواند مستقلاً پول خود را مدیریت، نرخ بهره را تعیین و بدون آن‌که بیش از حد تحت تأثیر نیروهای خارجی قرار گیرد، تصمیم بگیرد.»
به گفته بانک مرکزی، نسخه دیجیتال نه تنها تحت حمایت دولت خواهد بود، بلکه به واحد پول محلی نیز عرضه خواهد شد. این امر به بانک مرکزی نیوزلند اجازه می‌دهد تا حاکمیت پولی و اعتماد خود را به سیستم پولی کشور حفظ کند. درهمین حال، بانک مرکزی تمایل خود را برای نیوزیلندی‌ها در راستای شناسایی ویژگی‌هایی که مایل هستند در نسخه دیجیتال دلار نیوزیلند مشاهده کنند، ابراز کرده است. ساکنین نیز می‌توانند با شرکت در نظرسنجی آنلاین یا ارائه یک سند مکتوب در این فرآیند شرکت نمایند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید