شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 4514 |
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲ |
273 بازدید
1
ارسال به دوستان

هاوینگ بیت‌کوین (BTC)، کمتر از یک ماه دیگر رخ می‌دهد و به نظر می‌رسد ماینرها درحال آماده‌سازی کامل برای عواقب آن هستند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Bitcoinist»، انتظار می‌رود تا رویداد هاوینگ بیت‌کوین (BTC) در ماه (آوریل)، پاداش استخراج را در شبکه بیت‌کوین به نصف کاهش دهد و اعتبارسنجی تراکنش‌ها را کم سودتر کند. درحال حاضر، ماینرها برای هر بلاک تأییدشده که به شبکه اضافه می‌شود، ۶.۲۵ بیت‌کوین دریافت می‌کنند. با این وجود، هاوینگ، درآمد آن‌ها را به ۳.۱۲۵ بیت‌کوین برای هر بلاک تقسیم می‌کند. جالب اینجاست که به نظر می‌رسد بسیاری از ماینرها در ایالات متحده درحال انجام تعدیلاتی از جمله ارتقاء به رایانه های استخراج کارآمدتر برای اطمینان از سودآوری خود هستند.
چرا دستگاه های استخراج بیت‌کوین از ایالات متحده خارج می‌شوند؟
طبق گفته لاکچر تکنولوژی (Luxor Technology)، ارائه‌دهنده خدمات و لجستیک استخراج ارزهای دیجیتال، حدود ۶۰۰ هزار دستگاه استخراج سری S19 که بخش قابل توجهی از دستگاه‌های حال حاضر در ایالات متحده را تشکیل می‌دهند، درحال خارج شدن از کشور هستند. همان‌طور که گزارش بلومبرگ نشان داد، رایانه‌های استخراج بیت‌کوین عمدتاً به کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی منتقل یا فروخته می‌شوند.
ماینرهای سری S19، مدل‌های قدیمی‌تر دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین هستند و ممکن است در کشورهایی مانند ایالات متحده که هزینه‌های انرژی نسبتاً بالا است، از نظر هزینه کارآمد نباشند. این موضوع توضیح می‌دهد که چرا ماینرهای این کشور درحال کنار گذاشتن رایانه‌های قدیمی به نفع رایانه‌های کارآمدتر هستند.
این گزارش به نقل از یک بازیگر اصلی دیگر در صنعت استخراج بیت‌کوین، می‌گوید درحالی‌که سری S19 و مدل‌های مشابه ممکن است در ایالات متحده مقرون به صرفه نباشند، اما «درصورت میزبانی» در برخی مناطق آفریقا، همچنان می‌توانند سود مناسبی ایجاد کنند و عمر طولانی‌تری داشته باشند.
در همین حال، برخی از استخراج‌کنندگان ترجیح می‌دهند سخت‌افزار خود را بفروشند و خریداران ماشین‌های قدیمی در مناطقی از جهان با برق ارزان فعالیت می‌کنند. بسیاری از این خریداران از پاراگوئه، اروگوئه، تانزانیا و به ویژه اتیوپی هستند.
به گفته لاکچر تکنولوژی، رویداد هاوینگ در آینده بر رفتار خریداران به سمت خرید دستگاه‌های استخراج قدیمی تأثیر گذاشته است. این شرکت همچنین فاش کرد: «برخی از خریداران تا بعد از این رویداد منتظر خرید رایانه‌های قدیمی‌تر هستند، زیرا فرض می‌کنند قیمت آن‌ها حتی بیشتر کاهش می‌یابد.»
اتیوپی: قطب بعدی استخراج ارز دیجیتال؟
اتیوپی، کشوری واقع در شاخ آفریقا، درحال شهرت قوی برای خود در زمینه استخراج ارز دیجیتال و بیت‌کوین است. همان‌طور که قبلاً گفته شد، بخش قابل توجهی از دستگاه‌های قدیمی ایالات متحده به کشور شرق آفریقا منتقل می‌شوند. برق ارزان اتیوپی به‌عنوان عامل اصلی این توسعه شناخته شده است. گزارش بلومبرگ نشان‌داد که قیمت برق در اتیوپی حدود ۳ سنت به ازای هر کیلووات ساعت است، درحالی‌که در ایالات متحده بین ۳ تا ۶ سنت متغیر است.
بلومبرگ اوایل (فوریه) اعلام کرد که شرکت‌های چینی استخراج رمزارز درحال افزایش سرمایه‌گذاری خود در اتیوپی هستند. درحالی که اعتقاد بر این است که موضع سختگیرانه چین علیه ارزهای دیجیتال نقش داشته است؛ اما به نظر می‌رسد نیروی ارزان اتیوپی نقش مهم‌تری در حرکت و اقدام شرکت‌ها داشته است.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید