شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8354 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴ |
144 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

کرونوس ریسرچ (Kronos) در (نوامبر ۲۰۲۳) به مبلغ ۲۵ میلیون دلار هک شد و یکی از شش کیف‌پول مرتبط با هکر، وجوه را به تورنادو کش (Tornado Cash) انتقال داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cointelegraph»، هکری که در اواسط (نوامبر ۲۰۲۳) ۲۵ میلیون دلار را از کرونوس ریسرچ (Kronos Research) مورد سوء‌استفاده قرار داد، تقریباً شش ماه پس از اکسپلویت مذکور، شروع به انتقال وجوه کرد. درهمین راستا، کیف‌پول این هکر ابتدا ۱۳۱۴ اتریوم (ETH) به ارزش ۴ میلیون دلار را به یک آدرس جدید منتقل کرد و بعداً تمام اتریوم‌ها را به آدرس دیگری انتقال داد. همچنین، این هکر ۱۰ تراکنش با حجم ۱۰۰ اتریوم را از آخرین کیف‌پول خود انجام داد و آن‌را به تورنادو کش (Tornado Cash)، یک ابزار اختلاط رمزارزی (میکسر)، انتقال داد.
تورنادو کش، یک میکسر ارزهای دیجیتال منبع باز است که در شبکه‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) کار می‌کند. سرویس‌های ترکیبی، مسیر تراکنش‎های رمزنگاری‌شده را مبهم می‌کنند و ردیابی منبع وجوه را بسیار دشوار می‌سازند. اگرچه این میکسرها به‌عنوان ابزاری در راستای حفظ حریم خصوصی ایجاد شده‌اند، هکرها اغلب از خدمات ترکیبی برای شستشوی وجوه دزدیده‌شده ازطریق پلتفرم‌های مبادله غیرمتمرکز کریپیتو استفاده می‌کنند.
همچنین، استفاده قابل‌توجه از تورنادو کش برای انتقال وجوه غیرقانونی، دولت ایالات متحده را بر آن داشت تا تحریم‌هایی را برای استفاده از آن در (آگوست ۲۰۲۲) اِعمال کند. متعاقباً، بنیان‌گذاران این میکسر ارز دیجیتال به پول‌شویی و نقض تحریم‌ها در سال (۲۰۲۳) متهم شدند.
درحالی‌که نظرات در جامعه کریپتو درمورد استفاده از ابزارهای حفظ حریم خصوصی متفاوت است، اِجماع بر ضد آزار و اذیت دولت‌ها بر توسعه‌دهندگان برای ایجاد یک اپلیکیشن، وجود دارد. از طرف دیگر، شرکت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال پِک‌شیلد (PeckShield) هشداری را در رابطه با انتقال وجوه در شبکه اجتماعی X مطرح کرد. این شرکت تجزیه و تحلیل هشدار داد که انتقال وجه به تورنادو کش نشان می‌دهد که هکر در تلاش برای شستشوی وجوه به‌سرقت‌برده، است.
همچنین، درطول سال‌ها، بهره‌برداران، خدمات ترکیب رمزنگاری‌ها به صرافی‌های متمرکز را انتخاب کرده‌اند، زیراکه پس از شناسایی، این سرویس‌ها، مبادلات آدرس‌ها را مسدود می‌کنند.
کرونوس کپیتال (Kronos Capital) در (نوامبر ۲۰۲۳) پس از این‌که بهره‌برداران موفق شدند به کلیدهای رابط برنامه‌نویسی شرکت دسترسی پیدا کنند، مورد سوء‌استفاده قرار گرفت. این شرکت ابتدا هرگونه از دست‌دادن وجوه را در طی اعلامیه اولیه خود، رد کرد. سپس، «ZachXBT»، محقق زنجیره‌ای فاش کرد که تقریباً ۱۲۸۰۰ اتریوم به ارزش ۲۵ میلیون دلار به سرقت رفته که به شش آدرس کیف‌پول رمزنگاری‌شده منحصربه‌فرد منتقل شده است. پس از این، کرونوس کپیتال، خدمات معاملاتی خود را برای بررسی میزان خسارت متوقف کرد.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید