شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7400 |
تاریخ انتشار : ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶ |
305 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

تا پایان سه‌ماهه اول (۲۰۲۴)، شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) برپایه یک مدل قرارداد، مستلزم به پرداخت اولیه ۵۰ درصد از ارزش هر محموله نفتی به تتر (USDT) است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Coingape»، طبق آخرین گزارش، شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) اقداماتی را برای افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال و استیبل‌کوین‌هایی مانند تتر (USDT) برای صادرات نفت خام و سوخت خود در بحبوحه تشدید تحریم‌های ایالات متحده علیه این کشور افزایش داده است.
شرکت نفت دولتی ونزوئلا استفاده از USDT را بررسی می‌کند
هفته گذشته، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده از مشتریان و ارائه‌دهندگان PDVSA خواست تا معاملات خود را تا (۳۱ مِی) متوقف کنند. این اقدام، افزایش تولید و صادرات نفت ونزوئلا را دشوارتر می‌کند زیراکه شرکت‌ها باید منتظر مجوزهای جداگانه ایالات متحده برای تجارت با ونزوئلا باشند.
از سال گذشته، شرکت نفت دولتی ونزوئلا به‌تدریج فروش نفت خود را به استیبل‌کوین USDT تغییر داده است. ارزش تتر به دلار آمریکا (USD) وابسته است و ثبات را تضمین می‌کند. به گفته منابع آگاه، بازگرداندن تحریم‌های نفتی، این انتقال را با هدف کاهش خطر توقیف درآمدهای فروش در حساب‌های بانک‌های خارجی به‌دلیل این تحریم‌ها تسریع می‌کند.
 همچنین، در هفته گذشته، «پدرو تِله‌چیا»، وزیر نفت ونزوئلا به رویترز گفت که آن‌ها درحال بررسی ارزهای دیجیتال برای برخی قراردادهای نفتی به‌عنوان روش پرداخت ترجیحی هستند. وی گفت: طبق آن‌چه در قراردادها آمده است، ارزهای مختلفی داریم.
با وجود این‌که در برخی از کشورها، پرداخت‌های رمزارز هنوز نسبتاً غیر معمول است، دلار آمریکا همچنان ارز اصلی برای معاملات در بازار جهانی نفت محسوب می‌شود.
علاوه بر این، سال گذشته، PDVSA با یک رسوایی فساد مالی مواجه شد، به‌طوری‌که تقریباً ۲۱ میلیارد دلار از مطالبات غیرقابل توضیح از صادرات نفت طی سال‌های اخیر افشا شد که تا حدی به تراکنش‌های گذشته مربوط به ارزهای دیجیتال مختلف مرتبط بود. پس از این رسوایی، تِله‌چیا، کنترل وزارت نفت ونزوئلا را به دست گرفت و تحت رهبری او، صادرات نفت این کشور با رشد روبرو شد. درهمین حال، با تقویت مجوزهای ایالات متحده که اجازه فروش را صادر می‌کند، صادرات نفتی در ماه (مارس) به حدود ۹۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت که بالاترین سطح در چهار سال گذشته است.
شرکت نفت دولتی ونزوئلا ۵۰ درصد پرداخت‌ها را به تتر طلب می‌کند
تا پایان سه‌ماهه اول (۲۰۲۴)، PDVSA بسیاری از معاملات اسپات نفتی، به استثنای سوآپ را به یک چارچوب قراردادی تبدیل کرد که مستلزم به پرداخت اولیه پنجاه درصد ارزش هر محموله به USDT بود. افزون بر این، شرکت نفت دولتی ونزوئلا موظف است که هر مشتری جدیدی که به‌دنبال مشارکت در معاملات نفتی است، باید دارای ارز رمزنگاری‌شده در یک کیف‌پول دیجیتال باشد. به گفته یک منبع، ونزوئلا این تعهد را اجرا کرده است و به برخی از قراردادهای موجود که صراحتاً استفاده از استیبل‌کون تتر را مشخص نکرده‌اند، تعمیم داده است.
در همین راستا، یکی از تاجران گفت: «تراکنش‌های USDT، همان‌طور که PDVSA از آن‌ها خواسته است، از بخش انطباق هیچ یک از معامله‌گران عبور نمی‌کند، بنابراین تنها راه برای انجام آن کار، به‌وسیله یک واسطه است.»

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید