شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7372 |
تاریخ انتشار : ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳ |
408 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

پس از اعلامیه‌ای در ماه (مارس) در راستای گنجاندن معاملات آتی بیت‌کوین (BTC) در برزیل، یک کارگزاری اوراق بهادار، به‌طور رسمی معاملات خود را آغاز کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Newsbtc»، پس از راه‌اندازی معاملات آتی (فیوچرز) بیت‌کوین (BTC) در (۱۷ آوریل)، کارگزاری اوراق بهادار برزیلی B3، موج عظیمی از تقاضا و علاقه را از جانب علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال که مشتاق معامله قراردادهای آتی بیت‌کوینِ تازه فهرست‌شده بودند، تجربه کرد. این کارگزاری گزارش داد که در اولین روز معاملاتی، بیش از ۷۴۰۰ قرارداد آتی بیت‌کوین به‌طور فعال معامله شد.
این حجم معاملات بی‌سابقه نشان‌دهنده علاقه شدید سرمایه‌گذاران به مشتقات ارزهای دیجیتال و همچنین افزایش تقاضا برای قرارگرفتن در معرض BTC در میان معامله‌گران و علاقه‌مندان به رمزارز برزیل است.
شایان ذکر است، کارگزاری B3 فاش کرد که تقاضا برای معاملات آتی بیت‌کوین در این صرافی چنان عمیق بود که حجم سفارش‌ها به ۱۱۱ هزار مورد خرید (لانگ) یا فروش (شورت) در صفحه معاملاتی رسید. درهمین راستا، «مارکوس اسکیس‌تیماس»، مدیر محصولات فهرست‌شده در B3، تأیید کرد که افزایش تقاضا ناشی از معرفی اولین محصول مشتق‌شده توسط B3 است که به یک ارز دیجیتال مرتبط است و بازار برزیل مشارکت شدیدی را در قراردادهای تازه راه‌اندازی‌شده مذکور از خود نشان داده است.
معرفی قراردادهای آتی بیت‌کوین، گامی مهم و روبه‌جلو برای بورس اوراق بهادار است که با دورنمای آن برای گسترش طرح‌های خود برای برآوردن نیازهای کاربران هم‌سو می‌شود. اسکیس‌تیماس همچنین نشان داده است که واکنش بازار به معاملات آتی بیت‌کوین که اخیراً فهرست‌شده است بسیار مثبت بوده که این امر نشان‌دهنده پتانسیل قابل‌توجهی برای این دست قراردادها در بازار برزیل است.
معاملات آتی BTC به‌عنوان پوششی دربرابر نوسانات بازار عمل می‌کند
به گفته مدیر محصولات فهرست‌شده در B3، قراردادهای آتی بیت‌کوین ابزار مناسبی بود که می‌توانست به‌عنوان پوششی دربرابر بیت‌کوین تبدیل شود و به‌طور بالقوه ابزاری را برای سرمایه‌گذاران برزیلی برای مدیریت هجوم ریسک‌های مرتبط با نوسانات قیمت بیت‌کوین فراهم کند.
برای وضوح بیشتر، معاملات آتی بیت‌کوین قراردادی است بین سرمایه‌گذارانی که بر روی قیمت آتی این ارز دیجیتال پیشگام شرط‌بندی می‌کنند و بدون نیاز به خرید آن، در معرض رمزارز مذکور قرار می‌گیرند. درهمین حال، با توجه به نوسانات بالای BTC و نوسانات قیمت در شرایط خاص بازار، پیش‌بینی دقیق قیمت ارز دیجیتال می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. علاوه بر این، تنها تعداد انگشت‌شماری از تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال موفق شده‌اند پرایس اکشن بیت‌کوین را بادقت پیش‌بینی کنند.
همچنین، در ابتدای سال، قیمت بیت‌کوین از زیر ۵۰ هزار دلار به بالاترین رقم تاریخی (ATH) بیش از ۷۵ هزار دلار در ماه (مارس ۲۰۲۴) رسید. در زمان نگارش این خبر، براساس داده‌های کوین‌مارکت‌کپ (Coinmarketcap)، بیت‌کوین پس از تجربه یک اصلاح‌قیمت عمده در ماه گذشته و اُفت ۰.۰۹ درصدی، با قیمت ۶۶,۱۲۹ دلار معامله می‌شود.
صرف‌نظر از غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت بیت‌کوین، راه‌اندازی معاملات آتی BTC در کارگزاری B3 برزیل، این پتانسیل را دارد که دوره جدیدی از پذیرش را بین سرمایه‌گذاران برزیلی به ارمغان آورد و فرصت‌های جدیدی را برای آن‌ها فراهم کند تا سبدهای خود را با این قسم از ابزارهای مالی تنظیم‌شده، متنوع کنند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید