شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7724 |
تاریخ انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵ |
175 بازدید
4
ارسال به دوستان

سولانا (SOL)، دوج‌کوین (DOGE)، کاردانو (ADA)، هِدِرا (HBAR) و رِندر (RNDR)، ضعیف‌ترین عملکردها را در ۲۴ ساعت گذشته در میان ارزهای دیجیتال داشتند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cryptopotato»، تلاش‌ها برای بازیابی قیمت بیت‌کوین (BTC) از آغاز هفته کاری متوقف شده است، زیراکه این دارایی دیجیتال در اوایل به ۶۲,۴۰۰ دلار کاهش یافت و درحال‌حاضر به حدود ۶۳ هزار دلار رسیده است. درهمین راستا، آلت‌کوین‌ها وضعیت بهتری ندارند و اکثر بازار کریپتو، امروز نزولی (قرمز) شده است. ارزش کل بازار (مارکت‌کپ) ارزهای دیجیتال نیز طی دو روز ۱۵۰ میلیارد دلار کاهش یافت.
کاهش بیت‌کوین به ۶۳ هزار دلار
پرایس اکشن بیت‌کوین قبل و بعد از چهارمین رویداد هاوینگ که جمعه گذشته تکمیل شد، بسیار ضعیف بوده است. قیمت این کلاس از دارایی همچنین پس از تنش‌های ژئوپلیتیک در خاورمیانه تا حدودی بهبود یافت و با نصف‌شدن پاداش استخراج بلوک‌ها به ماینرها، به بالای ۶۵ هزار دلار رسید. حتی این رمزارز در روزهای بعد شروع به صعود کرد و در چند مورد سطح قیمت ۶۷ هزار دلار را به چالش کشید. با این وجود، در بحبوحه خروجی رو به رشد سرمایه از صنودق‌های قابل معامله در بورس (ETF)، توفیق چندانی در آن ناحیه به دست نیاورد.
درست برعکس، BTC در چند روز گذشته به‌سرعت شروع به از دست دادن ارزش خود کرد که در اوایل امروز با کاهش قابل‌توجه قیمت به پایین‌ترین قیمت چند روزه اخیر ۶۲۴۰۰ دلاری رسید. علیرغم این‌که بیت‌کوین درحال بازیابی مقداری از سطوح قیمت از دست‌رفته خود است، اما هنوز برای بازپس‌گیری ناحیه ۶۳ هزار دلار در تلاش است. درهمین راستا، ارزش بازار آن در کوین‌گکو (CoinGecko) به ۱.۲۴۰ تریلیون دلار کاهش یافته است، در‌حالی‌که دامیننس (تسلط) آن بر آلت‌کوین‌ها هنوز زیر ۵۱ درصد است.
آلت‌کوین‌ها سقوط می‌کنند
فضای بازار آلت‌کوین‌ها امروز نیز در وضعیت وخیمی قرار دارد. بیشترین کاهش قیمت یک آلت‌کوین با مارکت‌کپ بالا مربوط به سولانا (SOL) است. این رمزارز در یک روز بیش از ۵ درصد کاهش یافته است و اکنون زیر ۱۴۰ دلار درحال معامله است. از طرف دیگر، اَولانچ (AVAX) با منفی ۳.۶ درصد، دوج‌کوین (DOGE) با کاهش ۳.۵ درصدی، کاردانو (ADA) با اُفت ۳.۲ درصدی، شیبا اینو (SHIB) با کاهش ۳.۱ درصد و پولکادات (DOT) با منفی ۲.۷۵ درصد، همین روند را دنبال می‌کنند.
اتریوم (ETH)، بایننس‌کوین (BNB)، ریپل (XRP) و تون‌کوین (TON) نیز در محدوده قرمز و منفی با درصد کمتری هستند. درمقابل، توکن بومی ترون (TRX) یکی از معدود آلت‌کوین‌هایی است که در محدوده سبز و مثبت معامله می‌شود و رشد ۳ درصدی را نشان می‌دهد.
با این وجود، بسیاری از آلت‌کوین‌های با ارزش بازار پایین و متوسط در روز گذشته نیز ضررهای قابل‌توجهی را به ثبت رسانده‌اند. به این ترتیب، طبق داده‌های کوین‌گکو، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال یک شبه ۵۰ میلیارد دلار و از پنجشنبه ۱۵۰ میلیارد دلار کاهش یافته و به کمتر از ۲.۴۵۰ تریلیون دلار رسیده است.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید