شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7766 |
تاریخ انتشار : ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴ |
187 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

اخیراً گوگل کلاود (Google Cloud) یک پورتال وب۳ را با ابزارهای شبکه آزمایشی، مجموعه داده‌های بلاکچین و منابع یادگیری برای توسعه‌دهندگان راه‌اندازی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cointelegraph»، گوگل کلاود (Google Cloud)، یک پورتال وب۳ جدید با منابعی برای توسعه‌دهندگان بلاکچین ازجمله مجموعه داده‌ها و آموزش‌های ایجاد توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) معرفی کرده است. با این حال، استقبال از این پروژه در صنعت ارزهای دیجیتال متفاوت بوده است.
درهمین راستا، «فیل گِی‌گِر»، معاون بازاریابی محصول آن‌چیند (Unchained) در یک پُست در شبکه اجتماعی X در (۲۵ آوریل) اظهار داشت: «هیچ پشتیبانی بومی از بیت‌کوین (BTC) و لایتنینگ (Lightning) وجود ندارد؟ به نظر یک اِهمال‌کاری برای نادیده‌گرفتن مهم‌ترین ارز دیجیتال شکل گرفته است.»
همچنین، «مارتی پارتی»، تاجر کریپتو که با نام مستعار فعالیت می‌کند در (۲۶ آوریل) به فالوورهای خود در X گفت: «گوگل تحت‌تأثیر قرار نگرفته است.» درهمین حال، دیگران استقبال بیشتری از راه‌اندازی این پروژه کردند، به‌طوری‌که «ای‌وای‌بی فِستو»، مؤسس میتروپلاس لبز (Mitroplus Labs)، پورتال وب۳ را به‌عنوان یک «منبع جامع» در پیامی در (۲۵ آوریل) در رسانه اجتماعی X توصیف کرد.
بر اساس وب‌سایت گوگل کلاود، توسعه‌دهندگان می‌توانند به طیف وسیعی از محصولات دسترسی داشته باشند و توکن‌های شبکه آزمایشی (Testnet) را برای استقرار و آزمایش برنامه‌های غیرمتمرکز خود (DApps) در شبکه‌های آزمایشی اتریوم (ETH) سِپولیا (Sepolia) و هول‌اِسکای (Holesky) دریافت کنند. همچنین، پورتال مذکور دارای یک برنامه یادگیری با آموزش‌های توسعه NFT، اجرای برنامه‌های طرفداری و وفاداری  وب۳ و نحوه ایمن‌سازی دارایی‌های دیجیتال با محاسبات چند جانبه (MPC) است. بر این اساس، طرح مذکور، پس از چندین پیشرفت اخیر توسط گوگل در صنعت وب۳ صورت می‌گیرد.
افزون بر این، اخیراً گوگل، ویژگی‌های خود را گسترش داده است تا به کاربران اجازه دهد موجودی کیف‌پول کریپتو خود را در چندین بلاکچین مانند بیت‌کوین، آربیتروم (ARB)، اَولانچ (AVAX)، آپتیمیزم (OP)، پالیگان (MATIC) و فانتوم (FTM) جستجو کنند.
از طرف دیگر، در ابتدای سال (۲۰۲۴)، گوگل سیاست‌های خود را به‌روزرسانی کرد تا اجازه دهد برخی محصولات رمزنگاری‌شده در موتورهای جستجوی اصلی ازجمله صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین تبلیغ شوند. همین‌طور در سال گذشته، به نظر می‌رسید که گوگل بر روی ایجاد شراکت برای آماده‌سازی درجهت راه‌اندازی پورتال در سال جاری تمرکز کرده است.
در (اکتبر ۲۰۲۳) نیز انبار داده بیگ‌کوئِری گوگل کلاود (BigQuery Google Cloud) با مالتی‌ورس ایکس (MultiversX) ادغام شد که به پروژه‌های وب‎۳ و کاربران کمک می‌کند تا بینش‌های ارزشمندی را از تجزیه و تحلیل داده‌های قدرتمند و ابزارهای هوش مصنوعی در اکوسیستم گوگل کلاود به دست آورند.
درست یک ماه قبل از این رویداد، در (سپتامبر ۲۰۲۳)، بیگ‌کوئِری گوگل ۱۱ شبکه بلاکچین را به انبار داده‌های خود افزود. این شبکه‌های جدید شامل اَولانچ، آربیتروم، کرونوس (CRO)، اتریوم گُرلی (Görli)، فانتوم، نی‌یِر پروتکل (NEAR)، آپتیمیزم، پولکادات (DOT)، شبکه اصلی (Mainnet) پالیگان، شبکه آزمایشی مومبای پالیگان و ترون (TRX) می‌شوند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید