شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 4617 |
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵ |
120 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

در این مطلب، تغییرات قیمت دارایی‌های کلیدی همچون طلا، دلار آمریکا و جفت ارزها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، سایت «اف‌ایکس استریت» در یادداشتی به تحلیل و بررسی رویدادهای کلیدی پرداخت و در مورد نوسانات دارایی‌های مهم اینگونه نوشت:
دلار آمریکا (USD) در شروع هفته‌ی جدید ثابت بود، با این حال شاخص دلار، صبح روز دوشنبه در یک کانال باریک بالاتر از ۱۰۴.۰۰ حرکت کرد. در چشم‌انداز گزارش‌های کلیدی، در ماه فوریه داده‌های جدید فروش خانه و بانک مرکزی فدرال رزرو و داده‌های شاخص فعالیت ملی شیکاگو در حوضچه‌ی اقتصادی ایالات متحده نمایش داده می‌شود. فعالان بازار همچنین به نظرات مقامات بانک مرکزی توجه زیادی خواهند کرد.
شاخص دلار USD پس از سقوط شدید در جلسه‌ی آمریکایی روز چهارشنبه، یک بازگشت چشمگیر را به نمایش گذاشت و نزدیک به ۱ ٪ در مقیاس هفتگی به دست آورد. اگرچه سرمایه‌گذاران به کاهش نرخ فدرال رزرو (FED) در ماه ژوئن تکیه می‌کنند، اما انتشار داده‌های کلان اقتصادی ایالات متحده، مقاومت اقتصاد ایالات متحده را برجسته کرد و به دلار USD نیز راهی نشان داد تا عملکرد بهتر از رقبای خود را به نمایش بگذارد.
پیرامون جفت‌ارزها چه گذشت؟
یورو/دلار (EUR/USD) پس از گذر از ضرر و زیان برای دومین هفته‌ی متوالی‌، کمی بالاتر از ۱.۰۸۰۰ تثبیت شد. یورو استات (Eurostat) داده‌های تجاری و احساسات مصرف‌کننده را روز چهارشنبه برای ماه مارس منتشر می‌کند.
پوند/دلار (GBP/USD) در روز جمعه به پایین‌ترین سطح خود از اواسط فوریه یعنی زیر ۱.۲۶۰۰ کاهش یافت که البته این امر در آستانه‌ی آخر هفته و قبل از پاک‌کردن بخش کوچکی از ضررهای روزانه‌ آن اتفاق افتاد. این جفت در صبح روز دوشنبه در نزدیکی ۱.۲۶۰۰ در سکون باقی می‌ماند. کاترین مان، سیاستگذار بانک مرکزی انگلیس (BOE) قرار است بعداً در همان روز سخنرانی کند که اظهارات وی در کانون توجه فعالان بازار خواهد بود.
و اما طلا در روز جمعه زیان‌های شدیدی را به ثبت رساند، اما در پایان هفته، به صورت حاشیه‌ای در سطحی بالاتر قرار گرفت. طلا (XAU/USD) در اوایل دوشنبه، در یک مرحله ادغام زیر ۲،۱۷۰ دلار باقی می‌ماند.
دلار/ین (USD/JPY) در روز جمعه، در سطحی پایین‌تر بود، اما هفته را با قاطعیت در سطحی بالاتر بست. این جفت برای شروع هفته، در سطحی بالاتر از ۱۵۱.۰۰ نوسان می‌کند. در اوایل روز ، ماساتو کاندا، دیپلمات برتر ارزی ضمن اشاره به اینکه اقدامات مناسبی را برای پاسخ به ضعف بیش از حد ین ژاپن انجام می‌دهند، بر این نکته اذعان داشت که آنها با احساس فوریت، از نزدیک شاهد عمل در بازارهای ارزی بوده‌اند. به علاوه، داده‌های ژاپن حاکی از آن بود که شاخص اقتصادی پیشرو در ژانویه از ۱۰۹.۹ به ۱۰۹.۵ کاهش یافته و شاخص همزمان نیز از ۱۱۰.۲ به ۱۱۲.۱ رشد یافته است.
دلار استرالیا/دلار آمریکا (AUD/USD) پس از افت نزدیک به ۱ درصدی در روز جمعه، در جلسه‌ی روز دوشنبه آسیا افزایش یافت و در تلاش بود تا حرکت بهبودی را جمع‌آوری کند. این جفت در یک باند باریک بالاتر از ۰.۶۵۰۰ به سمت بالا و پایین در نوسان است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید