شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 4581 |
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵ |
270 بازدید
1
ارسال به دوستان

برنامه لایه ۲ ترون (TRX) برای بیت‌کوین (BTC) ممکن است باعث ورود تتر (USDT)های «رپد شده» به بیت‌کوین شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cointelegraph»، در ماه (فوریه)، «جاستین سان»، بنیان‌گذار ترون (TRX)، اعلام کرد که بر روی راه حلی برای لایه ۲ بیت‌کوین (BTC) در راستای پیوند دادن توکن‌های خود با شبکه بیت‌کوین کار می‌کند. ترون، بلاکچین لایه ۱، درحال بررسی راه حلی برای لایه ۲ بیت‌کوین است که از نسخه رپدشده (Wrapped) تتر (USDT) پشتیبانی می‌کند و به‌طور بالقوه میلیاردها دلار نقدینگی را برای ورود به اکوسیستم بیت‌کوین تسهیل می‌کند.
درهمین حال، بنیان‌گذار ترون، در ماه (فوریه) در یک پُست، نقشه راهی را برای راه حل لایه ۲ بیت‌کوین توسط ترون اعلام کرد که امکان انتقال استیبل‌کوین‌ها و توکن‌ها بین ترون و بیت‌کوین را فراهم می‌کند. جاستین سان در آن زمان گفت: «این ادغام نه تنها ترون را مستقیماً به بیت‌کوین متصل می‌کند، بلکه دسترسی به بیش از ۵۵ میلیارد دلار ارزش را به شبکه بیت‌کوین تسهیل و در‌نتیجه به بیت‌کوین انرژی مالی تزریق می‌کند.» سخنگوی ترون در گفتگو با کوین‌تلگراف (Cointelegraph) گفت که این برنامه‌ها «به احتمال زیاد» شامل ایجاد یک نسخه رپدشده از USDT خواهد بود.
درحال حاضر شبکه ترون میزبان بیش از نیمی از ۱۰۴ میلیارد دلار تتر است که در چندین بلاکچین منتشر شده است. ترون در (۲۲ فوریه) به کوین‌تلگراف گفت: «ما به‌عنوان خانه استیبل‌کوین‌های پیشرو مانند USDT، نقدینگی و ثبات قابل توجهی را به ارمغان می‌آوریم.» آن‌ها همچنین افزودند، این ادغام احتمالاً کاربران جدیدی را به اکوسیستم بیت‌کوین جذب می‌کند و دامنه موارد استفاده از شبکه را به‌ویژه در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) گسترش می‌دهد. سان گفت: راه حل لایه ۲ بیت‌کوین به توکن‌های مبتنی بر ترون اجازه می‌دهد تا «به‌طور یکپارچه‌ای» با بیت‌کوین تعامل و همکاری داشته باشند.
«هدف از این کار، حفظ سرعت و کارمزد پایین سیستم‌های اثبات سهام (POS) و درعین حال تضمین امنیت اثبات کار (POW) و خروجی تراکنش‌های خرج نشده (UTXO) همراه با لایتنینگ نت بیت‌کوین (BTC L2) است.»
سخنگوی ترون گفت این طرح هنوز در مرحله ایده است؛ اما به احتمال زیاد پیش خواهد رفت.
درحال حاضر، این شرکت قصد دارد از پروتکل‌های موجود میان زنجیره‌ای برای اتصال USDT و سایر توکن‌ها بین بیت‌کوین و ترون استفاده کند. بخشی از برنامه ترون همچنین شامل همکاری با چندین پروتکل لایه ۲ بیت‌کوین است.

در مقابل، برای استیبل‌کوین رقیبِ تتر یعنی یواس دی کوین (USDC) داستان می‌تواند متفاوت باشد؛ زیرا شرکت سیرکل (Circle)، صادرکننده آن، عرضه USDC به روی ترون را در ماه (فوریه) متوقف کرد.
افزون بر این، سخنگوی ترون گفت افزایش علاقه اخیر جامعه برای گسترش قابلیت‌ها و مقیاس‌پذیری بیت‌کوین، یکی از دلایل اصلی تمایل آن‌ها به ساخت یک راه‌حل لایه ۲ بود. آن‌ها افزودند، توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) بر روی بیت‌کوین می‌تواند پویایی قیمت این رمزارز را نیز به‌طور بالقوه‌ای بهبود بخشد؛ زیرا کارمزدها بر اساس بیت‌کوین محاسبه می‌شوند. درهمین حال، سازمان خودمختار غیرمتمرکز ترون (TRON DAO) نیز به دنبال ساخت یک کیف پول کاربرپسند و مجموعه‌ای از ابزارها برای پشتیبانی از توکن‌های مبتنی بر بیت‌کوین اردینالز (Ordinals) و بی آرسی-۲۰ (BRC-20) است.
همچنین، شرکت سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال کوین‌شیرز (CoinShares) در (ژانویه) پیش‌بینی کرد که یک استیبل‌کوین مبتنی بر بیت‌کوین ممکن است در سال (۲۰۲۴) ظهور کند که می‌تواند با سرعت و هزینه سایر استیبل‌کوین‌های این صنعت رقابت کند.
از طرف دیگر، تترِ مبتنی بر لیکوئید (L-USDT) یکی از معدود استیبل‌کوین‌های با پشتوانه دلار آمریکا (USD) است که اکنون در شبکه لایه ۲ بیت‌کوین در گردش است.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید