شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 4470 |
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵ |
200 بازدید
1
ارسال به دوستان

پروتکل مقیاس‌گذاری اتریوم (ETH) بلاکچین پالیگان (Polygon)، اعلام کرده است کهzkEVM آن‌ها به‌دلیل مشکلی در توالی‌ساز بلاکچین درحال حاضر با خرابی مواجه است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cointelegraph»، پالیگان (MATIC) در پیامی در شبکه اجتماعی X به دنبال‌کنندگان خود اطمینان داد که مشکل توالی‌ساز بلاکچین به‌طور خاص برای ماشین مجازی اتریوم (ETH) با دانش صفر (zkEVM) است و بر هیچ زنجیره دیگری که با استفاده از کیت توسعه زنجیره (CDK) مستقر شده است، تأثیری نمی‌گذارد.
«این مشکل فقط بر zkEVM پالیگان (که تنها رول‌آپ موجود است) تأثیر می‌گذارد و بر PoS ،CDK یا هر زنجیره‌ای که با استفاده از CDK پالیگان مستقر شده است، تأثیری نمی‌گذارد».
پالیگان بیان کرد که این مشکل از توالی‌ساز بلاکچین ناشی می‌شود که وظیفه سازماندهی و ترکیب تراکنش‌ها را به دسته‌هایی قبل از انتقال آن‌ها به قرارداد هوشمند zkEVM پالیگان در شبکه اصلی اتریوم (ETH) بر عهده دارد. این پلتفرم بلاکچین تأکید کرد که درحال تلاش برای رفع کامل این مشکل بوده و قول داده است پس از حل شدن موضوع، بیانیه جامع «پسا حادثه‌ای» را منتشر کند. همچنین، چندین کاربر X درحال حدس و گمان بودند که چرا جامعه کریپتو درباره خرابی غیرمنتظره شبکه برای مدت طولانی سکوت کرده است.
در همین راستا، کاربری در X از دنبال‌کنندگان خود پرسید: «چرا هیچ‌کس درمورد این موضوع صحبت نمی‌کند که ماشین مجازی اتریوم با دانش صفر پالیگان برای مدت ۱۰ ساعت است که از کار افتاده و هنوز هم بالا نیامده است؟» کاربر دیگری نیز خاطرنشان کرد: «zkEVM پالیگان بیش از ۱۰ ساعت است که کار نمی‌کرد و هیچ‌کس چیزی نگفت.» این مسئله تنها یک ماه پس از آن رخ داد که شبکه سولانا (SOL) با یک قطعی قابل توجه مواجه شد.
در (۶ فوریه)، کوین تلگراف گزارش داد که تولید بلاک در شبکه سولانا قبل از آن که اعتبارسنج‌ها شبکه را راه‌اندازی مجدد کنند، بیش از پنج ساعت متوقف شده بود. افزون بر این، از (ژانویه ۲۰۲۲)، سولانا حدود شش قطعی قابل توجه را تجربه کرده است.
در (مارس ۲۰۲۳)، پالیگان، ماشین مجازی اتریوم با دانش صفر را در نسخه بتا اصلی خود راه‌اندازی کرد تا به توسعه‌دهندگان امکان دهد قراردادهای هوشمند را با نهایت اطمینان و هزینه‌های پایین‌تر مستقر کنند. پس از انتشار این پروژه، کوین تلگراف گزارش داد که پلتفرم مذکور محیط اجرای تراکنش‌های شبکه اصلی اتریوم را تقلید می‌کند. پالیگان ادعا کرد که zkEVM منبع باز با دسته‌بندی تراکنش‌ها به برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) اجازه می‌دهد تا مقیاس‌پذیر شوند و عملکرد بالاتری را ارائه دهند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید