شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7656 |
تاریخ انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲ |
180 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

طبق اعلام شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC)، ۳۲ شعبه بانک ریپابلیک فِرست (Republic First) در ایالات متحده تحت نظر بانک فولتون (Fulton) بازگشایی خواهند شد.

به گزارش بیما به نقل از «Cointelegraph»، تنظیم‌کننده‌های (رگولاتورها) ایالات متحده، بانک ریپابلیک فِرست (Republic First) مستقر در فیلادلفیا را تعطیل کردند که این، اولین شکست بانکی ایالات متحده در سال (۲۰۲۴) است.

در این میان، این خبر باعث ایجاد بحث بین جامعه ارزهای دیجیتال شده است، به‌گونه‌ای که بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و چندین آلت‌کوین دیگر پس از انتشار خبر مذکور، اندکی متزلزل شده‌اند.

«به‌تازگی یک بانک دیگر سقوط کرده است، بانک ریپابلیک فِرست. آره …فکر می‌کنم که به بیت‌کوین بچسبم.» تاجر معروف رمزارز پی‌لِیج کپیتال (Pillage Capital) در پُستی در (۲۶ آوریل) در شبکه اجتماعی X بیان کرد. درهمین حال، «رَندی هایپر»، مفسر ارزهای دیجیتال، در (۲۶ آوریل) از تعداد کثیری از دنبال‌کنندگان خود در رسانه X پرسید:

«شکست بانک ریپابلیک فِرست ارزش نگاه‌کردن را دارد زیرا ورشکستگی بانک‌ها بهترین روایت ممکن برای رمزارزها هستند. چند بانک دیگر نیاز است که ورشکسته شوند، قبل از این‌که مردم شروع به اندوختن سرمایه در نزد خودشان کنند؟»

پس از آن‌که بانک ریپابلیک فِرست توسط دپارتمان بانکداری و اوراق بهادار پنسیلوانیا در (۲۶ آوریل) توقیف شد، شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) به‌عنوان قیّم آن منصوب شد.

طبق بیانیه (۲۶ آوریل) منتشر شده توسط FDIC، این آژانس تقریباً همگی سپرده‌ها را پذیرفته و تمام دارایی‌های بانک ریپابلیک فِرست را به‌دست خواهد آورد. بر این اساس، بانک ذکرشده تا (۳۱ ژانویه) تقریباً ۶ میلیارد دلار دارایی کل و ۴ میلیارد دلار سپرده کل داشت.

علاوه بر این، ۳۲ شعبه این بانک در سراسر نیوجرسی، پنسیلوانیا و نیویورک، حداکثر تا آغاز هفته آینده زیر چتر بانک فولتون (Fulton) بازگشایی خواهند شد.

در سال (۲۰۲۳)، اندکی پس از حتی شایعات مربوط به ورشکستگی‌های بانکی، این امر، جهش‌های جزئی در قیمت بیت‌کوین را سبب شد. با این وجود، پس از انتشار خبر عنوان‌شده، قیمت BTC کاهش جزئی را تجربه کرد.

طبق داده‌های کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، در یک ساعت گذشته، بیت‌کوین ۱.۱۶ درصد کاهش یافت و در ۶۲۷۱۵ دلار معامله شد و اتریوم نیز با ۰.۵۸ درصد اُفت به ۳۰۹۵ دلار رسید. درهمین بازه زمانی، آلت‌کوین‌ها با کاهش ۲.۸۸ درصدی دوج‌کوین (DOGE) و ۱.۷۹ درصدی سولانا (SOL) نزول قیمتی بیشتری را شاهد بودند.

طبق داده‌های شرکت بیمه سپرده فدرال، خبر سقوط بانک ریپابلیک فِرست، درکنار پنج ورشکستگی بانکی دیگر در ایالات متحده در سال (۲۰۲۳)، سال سختی را برای صنعت بانکداری درپی خواهد داشت.

بانک ریپابلیک فِرست، یک نهاد جداگانه بدون وابستگی به ریپابلیک فِرست (Republic First)، پس از شکست در تلاش‌های اولیه برای بازیابی، توسط جی‌پی مورگان (JPMorgan) در (مِی ۲۰۲۳) خریداری شد.

همچنین، در ماه (مارس ۲۰۲۳)، فدرال رزرو (Fed) با اشاره به «ریسک سیستمیک»، بسته‌شدن بانک سیگنیچر (Signature Bank) را اعلام کرد و مدعی‌شد که این اقدام درجهت محافظت از اقتصاد ایالات متحده بوده است.

این مسئله تنها چند روز پس از دستور تعطیلی بانک سیلیکون ولی (Silicon Valley Bank) رخ داد و یک هفته قبل از آن نیز، بانک سیلورگِیت (Silvergate Bank)، یکی دیگر از بانک‌های دوستدار ارزهای رمزنگاری‌شده، اعلام کرد که به‌طور داوطلبانه درهای بانک خود را می‌بندد و منحل می‌شود.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید