شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 4702 |
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴ |
96 بازدید
1
ارسال به دوستان

قیمت نفت در روز سه‌شنبه، پس از افزایش جلسه‌ی قبل، تغییر چندانی نداشت، اما معاملات آتی نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) افزایش یافتند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، قیمت نفت در روز سه‌شنبه، پس از افزایش جلسه‌ی قبل، تغییر چندانی نداشت، بهای معاملات آتی نفت برنت در ماه می با ۷ سنت افزایش به ۸۶.۸۲ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۶ سنت افزایش، به ۸۲.۰۱ دلار در هر بشکه رسید.
آنچه مسلم است سرمایه‌گذاران دیدگاه متفاوت‌تری نسبت به از دست‌دادن ظرفیت پالایشگاه‌های روسیه پس از حملات اخیر اوکراین داشتند، هرچند که دلار آمریکا کمی ضعیف‌تر، اندک حمایتی را عرضه کرد.
در بررسی روند قیمت شاخص‌های نفت می‌توان مشاهده کرد که پس از اینکه دولت روسیه به شرکت‌ها دستور داد تولید خود را در سه ماهه دوم کاهش دهند تا برای پیروی از تعهدات گروه مصرف کننده اوپک پلاس، به هدف ۹ میلیون بشکه‌ای در روز دست یابند، نفت خام (WTI)، ۱.۶ درصد افزایش یافت و برنت نیز در جلسه‌ی روز دوشنبه، با ۱.۵ درصد افزایش همراه بود.
روسیه، به عنوان یکی از سه تولیدکننده‌ی بزرگ نفت در جهان و یکی از بزرگترین صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، در حال حاضر با حملات اخیر اوکراین به پالایشگاه‌های نفت خود درگیر است؛ چرا که به گفته‌ی تحلیلگران گلدمن ساکس، حدود ۹۰۰۰۰۰ بشکه در روز از ظرفیت تولید خارج شده است.

تحلیلگران در یادداشتی با تأکید بر اثر صعودی ناشی از کاهش احتمالی صادرات نفت روسیه، اظهار داشتند که تأثیر اختلالات پالایشگاهی بر قیمت نفت خام متغیر بوده که با یک اثر نزولی ناشی از کاهش تقاضای پالایشگاه‌ها همراه است.
در پی حمله‌ی هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی در روز شنبه، روسنفت، یک واحد تولیدکننده‌ی نفت روسیه، ۷۰۰۰۰ بشکه در روز را در پالایشگاه کویبیشف خود در شهر سامارا تعطیل کرد. با اینکه عواقب حملات و کاهش بودجه‌ی روسیه، نامشخص به نظر می‌رسد، کاهش اندک ارزش دلار آمریکا نسبت به جلسه‌ی قبل تا حدودی از قیمت‌ها حمایت کرد.
بدیهی است که دلار ضعیف‌تر معمولاً خرید نفت به ارزهای دیگر را ارزان‌تر می‌کند که می‌تواند منجر به تقویت تقاضای کلی شود.
کلوین وونگ، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA، با اشاره به عدم وجود دستاورد آشکار آتش‌بس بین اسرائیل و حماس، ریسک مثبت ژئوپلیتیکی، را عامل اصلی حمایت‌کننده‌ی قیمت نفت در این مقطع برشمرد.
تینا تنگ، تحلیلگر مستقل بازار با اشاره به انتظارات برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در اواخر سال جاری، اظهار داشت که دلار ممکن است همچنان با فشار نزولی مواجه شود که به طور بالقوه، عامل صعودی برای قیمت نفت خواهد بود.
و اما ادامه‌ی تنش‌های ژئوپلیتیکی با توجه به اینکه درگیری اسرائیل و غزه ادامه دارد، نیز از قیمت‌ها حمایت می‌کند، اگرچه تاثیر فوری بر عرضه در منطقه خاورمیانه هنوز مشاهده نمی‌شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید