شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6299 |
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶ |
485 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

پیشنهاد بحث‌برانگیزی برای تغییر ساختار خزانه سوشی‌سواپ (SUSHI) توسط تیم پشت این صرافی غیرمتمرکز (DEX) ارائه شد که ممکن است به تصویب برسد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cointelegraph»، تیم سوشی‌سواپ (SUSHI) در (۲۶ مارس) یک پیشنهاد حاکمیتی بحث‌برانگیز با هدف «تکامل قابل‌توجه سوشی با مدل آزمایشگاه‌ها (Labs)» ارائه کرد. این پیشنهاد با هدف بازسازی سازمان فعلی در راستای «بهبود کارایی عملیاتی و تسریع توسعه پروتکل سوشی‌سواپ» است.
با این حال، این طرح شامل بازنگری جنجالی در توزیع توکن است که هدف آن استقرار دارایی‌های خزانه سوشی تحت‌کنترل سازمان غیرمتمرکز خودمختار (DAO) با حدود ۲۵ میلیون توکن به ارزش تقریبی ۴۲.۵ میلیون دلار در سوشی‌لبز (Sushi Labs) است.
«ما درخواست می‌کنیم که سوشی‌دائو مبلغ ۲۵ میلیون توکن سوشی را به‌عنوان کمک مالی به سوشی‌لبز اختصاص دهد، ازجمله دارایی‌های حاصل از ایردراپ آربیتروم (ARB)، توسعه کسب‌وکار، کمک‌های مالی به شرکا، کانپای ۲.۰ (Kanpai 2.0)، سوشی ۲.۰، پاداش‌ها، استیبل‌کوین‌ها و وجوه “خانه سوشی”».
این پیشنهاد همچنین می‌افزاید: «اصلاحات شامل ضرب (مینت) به یک‌باره ۲۵ میلیون توکن برای سوشی‌لبز و معرفی نرخ بهره سالیانه پایه ۱.۵ درصد برای تقویت نقدینگی، تشویق مشارکت و تقویت خزانه خواهد بود.» بر این اساس، طبق مدل توزیع توکن موجود، حداکثر عرضه فعلی ۲۵۰ میلیون توکن SUSHI است.
افزون بر این، سوشی‌لبز تنها ذی‌نفع ایردراپ‌های آتی اعطاء‌شده توسط پروتکل‌ها و شرکا خواهد بود.
درهمین حال، رأی‌گیری در تاریخ (۳ آوریل) آغاز شد و قرار است در (۱۰ آوریل) به پایان برسد. تاکنون، حدود ۲۹ میلیون توکن تعهد داده شده است که برای رسیدن به حدنصاب کافی است. همچنین، آراء موافق و مخالف تقریباً تا همین اواخر به‌طور مساوی بود؛ اما اخیراً به سمت آرای «موافق» تمایل پیدا کرده است. درحال حاضر، تنها یک سوم آراء، معادل ۹.۷ میلیون توکن، مخالف این پیشنهاد ثبت شده است.
ازجمله نهنگ‌های رأی‌دهنده، تیم سوشی‌لبز بود که این پیشنهاد را مطرح و ۵.۵ میلیون توکن را به نفع آن تعهد داد. یکی از مخالفان کلیدی طرح پیشنهادی با نام مستعار سوشی‌سیتی‌زن (sushicitizens.eth) ۴.۴ میلیون توکن SUSHI را در مخالفت با پیشنهاد مذکور تعهد داده است.
«نائم بوبزیز»، مشارکت‌کننده سابق سوشی‌سواپ ادعا می‌کند که تیم پشت این صرافی غیرمتمرکز با استفاده از کیف‌پول چند امضائی پروتکل، به نفع خود رأی داده است، این درحالی است که آن‌ها پیش‌تر در اوایل ماه (مارس) برای دریافت ۴ میلیون توکن SUSHI از این روش در خزانه‌داری خود تلاش کرده بودند.

همچنین، اتهاماتی مبنی بر دریافت وام توسط تیم سوشی برای رأی‌دادن به پیشنهاد خودشان وجود داشت. بوبزیز در (۴ آوریل) گفت که «آن‌ها برای چند ساعت پول قرض کردند تا با افزودن نقدینگی، قدرت رأی خود را برای اسنپ‌‌شات‌ها (لحظه ثبت آراء) دو برابر کنند.»
با این وجود، «جَرِد گِری»، سرآشپز ارشد سوشی، در پُستی که در (۸ آوریل) منتشر کرد، از تیم سوشی‌سواپ در برابر منتقدانی که سوشی‌لبز را به دستکاری در روند رأی‌گیری با افزودن نقدینگی و درست قبل از رأی‌گیری و سپس حذف آن، حذف اسنپ‌‌شات‌ها و رأی دادن با آدرس‌های Ops چند امضائی را متهم می‌کردند، دفاع کرد.
او گفت: «پس از مشورت با مشاور حقوقی خود، به‌دلیل تهدید تصاحب خصمانه وجوه خزانه‌داری، به تیم عملیات دستور دادم تا رأی موافق را با کیف‌پول Ops و دارایی‌های آن اجرا کنند.»
پروتکل صرافی غیرمتمرکز با مبارزات قدرت‌طلبانه، بیگانه نیست. درهمین حال، سوشی‌سواپ در سال (۲۰۲۰) پس از یک حمله خون‌آشامی (vampire attack) از پیشرَوی رهبر این صنعت، یونی‌سواپ (UNI)، فراتر رفت. با این وجود، «سرآشپز نومی»، بنیان‌گذار مستعار آن، ظاهراً اندکی پس از آن‌که پروتکل سوشی‌سواپ را در جنجال، درگیری داخلی و آشفتگی درونی که از آن زمان ادامه داشته است، فرو برد، اقدام به فرار با سرمایه به روش راگ‌پول (rug pull) کرد.
در زمان نگارش این خبر، SUSHI با قیمت ۱.۷۰ دلار معامله می‌شد که ۹۳ درصد کاهش نسبت به بالاترین رقم تاریخی (ATH) خود در (مارس ۲۰۲۱) را نشان می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید