شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 4508 |
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵ |
254 بازدید
1
ارسال به دوستان

«لوک گرومن»، سرمایه‌گذار باتجربه، می‌گوید که او به‌دلیل شرایط کلان اقتصادی مطلوب، پیش‌بینی می‌کند بیت‌کوین (BTC) در ماه‌های آینده افزایش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Dailyhodl»، «لوک گرومن»، کارشناس باتجربه ماکسیمالیست در مصاحبه جدیدی با «ناتالی برونل»، روزنامه نگار حوزه کریپتو، به بدهی تقریبا ۳۵ تریلیون دلاری دولت ایالات متحده اشاره می‌کند. این کارشناس اقتصاد کلان با اشاره به این که بدهی ملی در بالاترین سطح خود قرار دارد، می‌گوید که فدرال رزرو (Fed) نمی‌تواند کاری برای توقف تورم مجدد انجام دهد و این امر درنهایت باعث می‌شود سرمایه‌گذاران برای حفظ ثروت خود به دنبال پناهگاهی در دارایی‌های باارزشی مانند بیت‌کوین (BTC) باشند.
«من حداقل برای شش تا دوازده ماه آینده نسبت به بیت‌کوین بسیار خوش‌بین هستم، هم از نظر تاکتیکی و هم از نظر استراتژیک، زیرا افزایش یا کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، مهم نیست. به نظر من، تورم و کسری بودجه بالاتر خواهد رفت.» گرومن در ادامه بیان کرد: «تنها راهی که این اتفاق نمی‌افتد آن است که دلار ضعیف شود. سپس، کسری بودجه در واقع روند نزولی خواهد داشت.»
وی در راستای شرح گزینه‌های پیش روی خود به گزینه‌هایی همچون، نرخ‌های بالاتر و تورم بیشتر، نرخ‌های پایین‌تر و تورم بیشتر یا کاهش کسری بودجه با دلار ضعیف‌تر به معنای تورم بیشتر و کاهش ارزش بیشتر اشاره کرد.
«من فکر می‌کنم این بستر برای بیت‌کوین بسیار عالی است و از نظر بنیادی شرایط مهیا است؛ اما وقتی به موقعیت نگاه می‌کنید، هنوز نسبت به بیت‌کوین تردید زیادی وجود دارد و هنوز هم بیش از ۶ تریلیون دلار در صندوق‌های بازار پول قرار دارد. هنوز نگرانی زیادی وجود دارد و هنوز هم این باور وجود دارد که فدرال رزرو می‌تواند تورم را مهار کند.»
همچنین، او درباره کاهش نرخ بهره ایالات متحده عنوان کرد: «نه. آن‌ها می‌توانند تلاش کنند و ممکن است با عقب‌نشینی روبرو شوید… اگر از وضعیتی که فدرال رزرو قصد کاهشِ دو بارِ نرخ بهره در سال جاری را دارد به وضعیتی برسیم که این سازمان، امسال نرخ بهره را افزایش دهد، احتمالاً شاهد فروش گسترده در بیت‌کوین و سهام های صنعتی و حتی طلا برای یک یا دو هفته خواهیم بود.»
سپس قرار است این درک وجود داشته باشد که «خدای من، بازار خزانه‌داری کار نمی‌کند، ما نمی‌توانیم این را داشته باشیم. بنابراین مسئله مذکور باب این بحث را شروع خواهد کرد و درنهایت، نرخ‌های ۶ درصدی در مقایسه با ۵.۲۵ درصد، تورمی بیشتری خواهند داشت زیرا ۳۵ تریلیون دلار بدهی وجود دارد و اکنون به‌عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی (GDP) درحال رشد است و افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو باعث می‌شود تا این رقم به‌عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی سریعتر افزایش یابد.
بنابراین، من نسبت به بیت‌کوین بسیار خوش‌بین هستم زیرا من اصول بنیادی را دارم: اگر آن ها نرخ بهره را افزایش دهند، تورم ایجاد می‌شود؛ اگر آن‌ها نرخ بهره را افزایش ندهند، تورمی است؛ اگر آن‌ها نرخ بهره را افزایش ندهند، تورمی است؛ اگر آن‌ها نرخ بهره را کاهش دهند، تورمی است. درنهایت اگر آن‌ها می‌خواهند چرخ‌های اقتصاد را بچرخانند، باید دلار را ضعیف کنند یا به تضعیف دلار ادامه دهند که همه این‌ها برای بیت‌کوین خوب است.»
در زمان نگارش این خبر، بیت‌کوین با قیمت ۶۴,۶۳۷ دلار معامله می‌شود.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید