شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8843 |
تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵ |
160 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

«تیموتی پیترسون»، تحلیل‌گر کریپتو می‌گوید، بیت‌کوین (BTC) برای رسیدن به «بالاترین سطح قیمتی پایدار» نیازمند پایین‌آمدن نرخ بهره ایالات متحده تا ۶ درصد است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cointelegraph»، یک تحلیل‌گر کریپتو می‌گوید که تنها یک شاخص اصلی برای پیش‌بینی این نکته که آیا بیت‌کوین (BTC) می‌تواند رکورد قیمتی قبلی خود یعنی ۷۳۷۰۰ دلار را در اواخر سال (۲۰۲۴) پشت سر بگذارد، وجود دارد و ضروری است و همه‌چیز بر دوش فدرال رزرو (Fed) ایالات متحده است. «تیموتی پیترسون»، بنیان‌گذار و مدیر سرمایه‌گذاری مشاوران مالی کِین آیلند (Cane Island) به کوین‌تلگراف گفت، «نرخ بهره بالا در ایالات متحده، یک شاخص عالی است و واقعاً برای دستیابی به بالاترین سطح قیمتی پایدار، باید به زیر ۶ یا ۷ درصد کاهش یابد.» او همچنین توضیح داد که معیار اصلی وی برای قیمت بیت‌کوین، نوسانات نرخ بهره ایالات متحده است.
براساس داده‌های YCharts، در زمان انتشار این مطلب، نرخ بهره بالا در ایالات متحده که نشان‌دهنده نرخ اوراق قرضه با بازدهی بالا و به‌دلیل ریسک بالاتر نکول آن‌ها بوده، ۷.۵۴ درصد است. درهمین حال، پیترسون پیش‌بینی کرد که اگر نرخ بازده در محدوده «۶ یا ۷ درصد» کاهش یابد، بیت‌کوین می‌تواند تا سه‌ماهه چهارم (۲۰۲۴) یا نهایتاً سه‌ماهه دوم (۲۰۲۵) شاهد قیمتِ موردانتظار ۱۰۰ هزار دلاری باشد.

به‌طور معمول، کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو منجر به کاهش نرخ بهره بالا می‌شود، چیزی‌که تقریباً دو سوم از اقتصاددانانِ تحتِ بررسی در نظرسنجیِ اخیر رویترز پیش‌بینی می‌کنند که در ماه (سپتامبر) اتفاق بیفتد. افزون بر این، نرخ بهره به‌عنوان یک شاخص مهم برای معامله‌گران ارز دیجیتال در نظر گرفته می‌شود، زیرا کاهش نرخ بهره معمولاً منجر به بازدهی کمتر برای سرمایه‌گذاران در اوراق بهادار امن مانند اوراق قرضه و سپرده‌های مدت‌دار می‌شود.
درنتیجه، سرمایه‌گذاران بیشتری برای دستیابی به بازده بهتر سرمایه‌گذاری به‌سمت دارایی‌های پُرخطرتر مانند بیت‌کوین روی می‌آورند. پترسون همچنین استدلال کرد که تمامی بازارها به‌طورکلی بین (سپتامبر و اکتبر) «کم‌تحرک و پُرنوسان» هستند. او در این‌باره اظهار نظر کرد: «نه همیشه، اما بارها.» با این وجود، وی با اشاره به انتخابات آتی ایالات متحده، ادعا کرد که «عدم قطعیت تا ماه (اکتبر)» قبل از روز انتخابات که در‌حال‌حاضر برای (۴ نوامبر) تعیین شده است، «بالاتر خواهد بود.»

درهمین راستا، «اِسکات مِلکِر»، تحلیل‌گر ارز دیجیتال که با نام «گرگ وال استریت» نیز شناخته می‌شود، اعلام کرد که کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، همیشه برای دارایی‌های خارج از سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، مطلوب نیست. او در پُست (۱۴ مِی) خود در شبکه اجتماعی X بیان داشت که، «نظریه بسیار محبوبی وجود دارد که تغییر جهت فدرال رزرو برای بازارها مفید است.» وی درمورد کل بازار به‌طور کلی اظهار نظر کرد: «کاهش نرخ بهره درکل قبل از اُفت‌های عمده قیمت رخ می‌دهد.»

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید