شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8420 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴ |
400 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

ارسال حواله‌های بانکی با استفاده از یک استیبل‌کوین فیلیپینی مانند پی‌اچ‌پی‌سی (PHPC) باعث کاهش هزینه و ناراحتی ناشی از مبادله ارز می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Rappler»، صرافی محلی ارزهای دیجیتال کوینز دات پی‌اچ (Coins.ph)، مجوز انتشار اولین استیبل‌کوین فیلیپین با نام پی‌اچ‌پی‌سی (PHPC) را دریافت کرده است. این ارز دیجیتال به‌عنوان یک استیبل‌کوین با نرخ برابری ۱:۱ به پزو فیلیپین (PHP) متصل می‌شود. این بدان معنا است که کاربران توکن درمعرض جریان‌های نوسانی در ارزش بازار (مارکت‌کپ) که ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت‌کوین (BTC) تجربه می‌کنند، نیستند.
طبق گفته پلتفرم معاملاتی کوینز دات پی‌اچ، PHPC به‌طور کامل توسط پول نقد و معادل‌های نقدیِ ذخیره‌شده در حساب‌های بانکی محلی، پشتیبانی می‌شود. درهمین حال، پس از راه‌اندازی این کریپتو، PHPC اولین استیبل‌کوین متصل به پزو فیلیپین خواهد بود که برای استفاده خُرده فروشی در دسترس است. همچنین، پس از چراغ سبز بانک مرکزی فیلیپین (BSP)، پلتفرم تبادل ارز دیجیتال مذکور اکنون درحال آماده‌شدن برای انتشار استیبل‌کوین پی‌اچ‌پی‌سی و فهرست آن در صرافی رمزارز خود تا اوایل (ژوئن) در قالب بخشی از یک دوره آزمایش عمومی اولیه است.
«وِی ژو»، مدیر اجرایی Coins.ph گفت که «محدودیت‌های خاصی در محیط سندباکس (یک محیط آزمایشی است که تغییرات کدهای تست‌نشده و آزمایش‌های کامل را از محیط تولید یا مخزن در زمینه توسعه نرم‌افزار ازجمله توسعه وب، اتوماسیون و اتاق کنترل، جدا می کند) وجود دارد، اما صرافی ما قصد دارد در ماه اول راه‌اندازی این استیبل‌کوین به ۲۰ تا ۳۰ هزار کاربر برسد.»
ژو همچنین فاش کرد که صرافی کوینز دات پی‌اچ حدود یک سال است که درمورد ابتکار استیبل‌کوین خود با BSP بحث کرده است. بانک مرکزی فیلیپین نیز ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود را تحت برنامه «پروژه آگیلا» به‌صورت آزمایشی اجرا می‌کند.
استیبل‌کوین برای حواله‌دهی
یکی از موردهای استفاده و هدف بزرگ برای PHPC، پروسه حواله‌دهی است. درهمین حال، ارسال پول ازطریق مرزها با استفاده از رمزارز، ارزان‌تر از استفاده از کانال‌های حواله سنتی مانند بانک‌ها و مراکز ارسال پول (به فیلیپینی: پِرا پادالا) است. همچنین ارزهای دیجیتال، ۲۴ ساعته در تمامی روزهای هفته در دسترس هستند.
از سوی دیگر، کارگران مهاجر خارجی اغلب از استیبل‌کوین‌های وابسته به دلار آمریکا (USD) برای حواله پول استفاده می‌کنند، اما این امر با مراحل اضافی و هزینه‌های تبدیل دلارهای دریافتی به پزو فیلیپین همراه است که مسئله مذکور با ارائه یک استیبل‌کوین متصل به پزو فیلیپین مانند پی‌اچ‌پی‌سی، به‌راحتی قابل‌حل است.
افزون بر این، مدیر اجرایی پلتفرم معاملاتی کوینز دات پی‌اچ گفت: «بستگان شما در این‌جا که پول را دریافت می‌کنند، مجبور نیستند تا دلار آمریکا را دریافت و به پزو تبدیل کنند.» وی در ادامه بیان کرد که Coins.ph قصد دارد استیبل‌کوین PHPC را در راستای در دسترس‌تر کردن این نوع از رمزارزها در سایر صرافی‌های ارز دیجیتال در دسترس همگان قرار دهد. او گفت: «می‌توانید تصور کنید که اگر PHPC در صرافی‌های شریک ما مثلاً استرالیا، سنگاپور یا ایالات متحده فهرست شده باشد، اساساً خانواده و فرستندگان حواله‌های بانکی می‌توانند پی‌اچ‌پی‌سی را خریداری کنند و درواقع آن را مستقیماً به کیف‌پول‌های خود در فیلیپین و به‌شکل رمزارز ارسال کنند.»
با این اوصاف، در اوایل سال (۲۰۲۴)، صرافی رمزارز مذکور با این ایده که کارگران فیلیپینی خارج از کشور بتوانند حواله‌های بانکی خود را با استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده به خانه ارسال کنند، برنامه‌های خود را برای گسترش عملیات به اروپا، آمریکای لاتین، استرالیا و آفریقا اعلام کرد.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید