شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6853 |
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷ |
192 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) توسط کمیسیون اوراق بهادار و آتیه (SFC) هنگ‌کنگ تأیید شدند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Newsbtc»، کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ‌کنگ (SFC) به‌طور رسمی چندین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) را تأیید کرد، تصمیمی که نشان‌دهنده یک پیشرفت قابل‌توجه در بازار رو به رشد ارزهای دیجیتال در منطقه است. این تأییدیه‌ها به مدیران دارایی برجسته‌ای ازجمله چاینا اَست منیجمنت (China Asset Management)، بوسِرا کپیتال (Bosera Capital) و هَش‌کی کپیتال لیمیتد (HashKey Capital Limited)، به‌همراه تأییدیه اولیه برای هاروست گلوبال اینوستمنتز (Harvest Global Investments) اعطاء شد.
همان‌طور که در بیانیه‌های مطبوعاتی شرح داده شده است، واحد هنگ‌کنگ چاینا اَست منیجمنت مجوز SFC را برای راه‌اندازی ETF اسپات بیت‌کوین و اتریوم دریافت کرده است. این ابتکار بخشی از همکاری با اُاس‌اِل دیجیتال سکیوریتیز لیمیتد (OSL Digital Securities Limited) و‌ بی‌اُسی‌آی اینترنشنال (BOCI International) است که هدف آن ارائه خدمات مدیریت دارایی خُرده‌فروشی با اشتراک مستقیم ارزهای دیجیتال است.
در روندی مشابه، بوسِرا اَست منیجمنت و هَش‌کی کپیتال اعلام کرده‌اند که از کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ‌کنگ برای صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر ارز دیجیتال خودشان مجوز مشروط دریافت کرده‌اند. این محصولات با نام ETF بیت‌کوین بوسِرا هَش‌کی (Bosera HashKey Bitcoin ETF) و ETF اتریوم بوسِرا هَش‌کی (Bosera HashKey Ether ETF) به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند تا مستقیماً از بیت‌کوین و اتریوم برای خرید سهام ETF استفاده کنند.
هاروست گلوبال اینوستمنتز نیز با تأییدیه اولیه SFC برای دو صندوق قابل معامله در بورس مهم دارایی دیجیتال مورد توجه قرار گرفته است. «تانگلی هان»، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مذکور، طبق بیانیه مطبوعاتی اظهار داشت: «این تأییدیه اولیه برای محصولات هاروست گلوبال اینوستمنتز در دو ETF مهم دارایی دیجیتال، نه تنها برتری رقابتی هنگ‌کنگ را در فضای دارایی دیجیتال برجسته می‌کند، بلکه تلاش بی‌وقفه ما را برای ارتقاء نوآوری در صنعت کریپتو و برآوردن نیازهای متنوع سرمایه‌گذاران نشان می‌دهد.»
قرار است این ETFها ازطریق همکاری با اُاس‌اِل دیجیتال سکیوریتیز، اولین پلتفرم دارایی دیجیتال دارای مجوز و بیمه‌شده توسط SFC، راه‌اندازی شوند. این امر گام مهمی را در رسیدگی به چالش‌های رایج بازار مانند نیاز به وثیقه بیش از حد و حق‌بیمه قیمت، برجسته می‌کند.
افزون بر این، بیانیه مطبوعاتی بوسِرا و هَش‌کی تأکید می‌کند که معرفی این صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر دارایی‌های مجازی نه تنها فرصت‌های جدید تخصیص دارایی را فراهم می‌سازد، بلکه جایگاه هنگ‌کنگ را به‌عنوان یک مرکز مالی بین‌المللی و قطب دارایی‌های دیجیتال تقویت می‌کند. این حرکت با فشار استراتژیک شهر برای تثبیت خود در راستای رهبر منطقه‌ای در نوآوری مالی، به‌ویژه در بخش دارایی‌های دیجیتال، هم‌سو است.
تأییدیه‌های مذکور نشان‌دهنده چارچوب نظارتی مترقی هنگ‌کنگ است که هدف آن ادغام ایمن و مطمئن دارایی‌های دیجیتال در اکوسیستم مالی آن است. انتظار می‌رود تا تأسیس این نوع از ETFها یک مسیر سرمایه‌گذاری نوآورانه و تحت‌نظارت را برای هر دو سرمایه‌گذار خُرده‌فروشی و نهادی در منطقه فراهم کند. درحالی‌که به اندازه صندوق‌های قابل معامله در بورس ایالات متحده هیجان وجود ندارد، برخی از تحلیل‌گران بر این باور هستند که تأثیر آن‌ها می‌تواند مشابه باشد.
این تأییدیه‌ها پس از شایعات روز جمعه گذشته درمورد تأیید احتمالی این ETFها صورت گرفت و در این حال، بازار رمزارز پُر از گمانه‌زنی بود و تأیید امروز آن به قیمت بیت‌کوین و اتریوم رونق مورد نیاز را داده است. بیت‌کوین از زمان اعلامیه ذکرشده ۲.۲ درصد افزایش یافت و از مرز ۶۶ هزار دلار عبور کرده است. طبق گزارش‌ها، قرار است تا صندوق‌های قابل معامله در بورس تأیید شده تا پایان ماه (آوریل) راه‌اندازی شوند.
در زمان نشر خبر، بیت‌کوین با قیمت ۶۶۵۳۵ دلار معامله می‌شود.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید