شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 5393 |
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷ |
111 بازدید
1
ارسال به دوستان

در حالی که دلار آمریکا در معاملات امروز اروپا نزدیک به بالاترین حد خود در بیش از چهار ماه اخیر تثبیت شد، سایر جفت‌ارزها دستخوش نوسان شدند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اینوستینگ» دلار آمریکا در معاملات روز سه‌شنبه در اروپا نزدیک به بالاترین حد خود در بیش از چهار ماه اخیر تثبیت شد.
گفتنی است داده‌های قوی اقتصادی، انتظارات کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو را تحت تاثیر قرار داد.
در همین راستا، شاخص دلار، که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر ارزیابی می‌کند، تقریبأ بدون تغییر در سطح ۱۰۴.۷۵۵ معامله شد که درست در زیر بالاترین سطح از اواسط نوامبر، یعنی ۱۰۵.۰۷ قرار داشت.
پیش از این، در روز دوشنبه، پس از اینکه داده‌ها به رشد تولید در ایالات متحده از سپتامبر ۲۰۲۲ اشاره کرد، دلار آمریکا با افزایش همراه بود.
در واقع، نشانه‌های بیشتر از قدرت اقتصادی ایالات متحده منجر به کاهش انتظارات معامله‌گران در مورد کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو شد و از دلار حمایت کرد.
مطابق با ابزار CME نظارت بر نرخ، هم‌اکنون احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن ۶۱.۳ درصد تعیین می‌شود که در مقایسه با احتمال ۷۰.۱ درصدی یک هفته قبل، کاهش یافته است.
افزون بر آن، برخی داده‌های کلیدی دیگر از جمله فرصت‌های شغلی و سفارشات بادوام، هر دو برای فوریه، پیش از گزارش پربیننده حقوق و دستمزد روز جمعه برای ماه مارس در راه است.
با نگاهی رو به آینده، تعداد بی‌شماری از سخنرانان فدرال رزرو در این هفته، سخنرانی خواهند کرد. تحلیلگران ING در یادداشتی به جهت حرکت داده‌های ایالات متحده تأکید کردند و افزودند: «ما این داده‌ها را یک محرک بالقوه بازار می‌بینیم که اگر ملایم باشد، می‌تواند برخی از رشدهای دلار را که اواخر هفته گذشته مشاهده شد، معکوس کند.»
پیرامون جفت‌ارزها چه گذشت؟

دلار/یوان (USD/CNY) با ۰.۱% افزایش، به ۷.۲۳۵۸ رسید و یوان در برابر دلار به پایین‌ترین سطح ۱/۵ تا ۴ ماه اخیر کاهش یافت و به این ترتیب، فروش ارز ایالات متحده توسط بانک‌های دولتی را خنثی کرد.

و اما دلار/ین (USD/JPY) با ۰.۱% افزایش در ۱۵۱.۶۸ معامله شد که درست پایین‌تر از سطح ۱۵۱.۸۰ قرار گرفت که در اوایل جلسه مشاهده شده بود، که پس از زمانی که هفته‌ی گذشته به پایین‌ترین سطح ۳۴ ساله یعنی ۱۵۱.۹۷۵ رسیده بود، پائین‌ترین سطح تلقی می‌شود.
شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی اوایل روز سه شنبه بر این مهم تأکید کرد که هیچ گزینه‌ای را برای پاسخ به حرکت‌های بی‌نظم ارز رد نخواهد کرد.
گفتنی است پیش از این، مقامات ژاپنی سه بار در سال ۲۰۲۲ به بازار ارزی ورود کردند.
در اروپا، یورو/دلار آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱.۰۷۳۸ رسید که البته این روند در پی بدترشدن فعالیت‌های تولیدی منطقه یورو در ماه مارس و کاهش آن با سرعتی تندتر از ماه فوریه، اتفاق افتاد.
شاخص نهایی مدیران خرید بخش تولید منطقه یورو HCOB که توسط S&P Global گردآوری شده است، در ماه مارس از ۴۶.۵ فوریه به ۴۶.۱ سقوط کرد و نتوانست مطابق با برآورد اولیه ۴۵.۷ باشد، اما برای بیست و یکمین ماه در زیر ۵۰ باقی ماند که نشانگر رشد فعالیت بوده است.
جای تعجبی نیست که یورو/دلار (EUR/USD) به راحتی زیر ۱.۰۸۰۰ معامله می‌شود و پایین‌ترین سطح ۱.۰۶۹۵/۱.۰۷۰۰ که در اواسط فوریه مشاهده شد، اکنون یک هدف کوتاه‌مدت آشکار است.
و در نهایت، پوند/دلار (GBP/USD) در پی گزارش تولیدکنندگان انگلیسی مبنی بر پایان رکود سال گذشته، با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱.۲۵۶۹ رسید و زیان‌های اخیر را پشت سر گذاشت.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید