شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8727 |
تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴ |
84 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

دلار امروز در شرایطی در برابر همتایان اصلی خود به تثبیت رسید که فعالان بازار در انتظار آمارهای تورمی ایالات متحده بودند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اینوستینگ» در حالی که فعالان بازار برای ارزیابی چشم‌انداز کاهش نرخ بهره در سال جاری، در انتظار آمارهای تورمی ایالات متحده بودند، دلار در برابر همتایان اصلی تثبیت شد.
شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبدی از ارزها اندازه‌گیری می‌کند، پس از اولین افزایش هفتگی هفته‌ی گذشته، در ۱۰۵.۳۱ ثابت ماند.
پس از گزارش نرم‌تر از حد انتظار حقوق و دستمزد ایالات متحده در ماه آوریل و اعلام سیاست‌های جنگ‌طلبانه‌ی فدرال رزرو در اوایل ماه جاری، انتظارات برای کاهش نرخ در سال جاری افزایش یافت.
ابزار نظارت فدرال رزرو CME نشان داد که بازارها با احتمال ۶۱.۲ درصدی در انتظار شروع کاهش حدود ۵۰ واحدی نرخ در جلسه‌ی سپتامبر فدرال رزرو هستند.
اما اظهارات مقامات فدرال رزرو در هفته‌ی گذشته متفاوت بود، زیرا سخنرانان به بحث و بررسی پیرامون این موضوع پرداختند که آیا نرخ بهره به اندازه‌ی کافی بالا هست یا نه. جهش در انتظارات تورمی مصرف‌کنندگان، که در نظرسنجی روز جمعه فاش شد، می‌تواند گفتگو را پیچیده‌تر کند.
با توجه به داده‌های اخیر که حکایت از رشد اقتصادی کند دارد، سرمایه‌گذاران به دنبال تایید این هستند که تورم تا چه اندازه چسبنده است.
بازار در این هفته برخی داده‌های کلیدی نرخ تورم از جمله شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) در روز سه شنبه و پس از آن شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در روز چهارشنبه را در کانون توجه قرار خواهند داد.

کارول کنگ، استراتژیست ارزی در بانک مشترک‌المنافع استرالیا بر اهمیت CPI این هفته برای تصمیم‌گیری کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در مورد شروع کاهش نرخ‌ها در ماه سپتامبر تأکید کرد و افزود: «اگر ما در این هفته یک CPI قوی داشته باشیم، فقط چهار گزارش ماهانه CPI دیگر از FOMC قبل از جلسه‌ی سپتامبر ارائه می‌شود. من فکر نمی‌کنم چهار قرائت CPI مطلوب به FOMC اعتماد کافی برای شروع کاهش نرخ‌ها در سپتامبر بدهد.»
مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس، با اشاره به اینکه داده‌های تورمی باید به کاهش تورم اشاره کنند، نه فقط نقاط ضعف، خاطرنشان کرد: «اگر داده‌های تورمی بار دیگر در این ماه بیشتر شود، مطمئناً رشد اقتصادی ملایم‌تر و ارقام اشتغال، اندکی ضعیف‌تر خواهند شد.»
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، روز سه‌شنبه در نشست انجمن بانکداران خارجی در آمستردام حضور خواهد داشت.
از آنجایی که بازارها در این هفته به شاخص CPI ایالات متحده نگاه می‌کنند، در بحبوحه‌ی خطر مستمر مداخله‌ی ارزی توسط مقامات ژاپنی، ین دور از ذهن معامله‌گران نخواهد بود.
در برابر ین، دلار پس از رسیدن به بالاترین سطح خود از ۲ ماه مه با ۱۵۵.۹۶۵، در ۱۵۵.۸۰ ثابت ماند.
گفتنی است دلار پس از کاهش ۳ درصدی در ابتدای ماه، که شدیدترین درصد کاهش هفتگی آن از اوایل دسامبر ۲۰۲۲ پس از دو مداخله‌ی ارزی بود، در برابر ین افزایش یافت.
به نظر می‌رسد که افزایش قدرت ین، حداقل در حال حاضر، برخی از خرس‌های ین را ترسانده است.
اما در چشم‌اندازی دیگر، در حالی که منطقه یورو برای ارزیابی تورم خود در روز جمعه آماده می‌شود، یورو تغییر اندکی در ۱.۰۷۶۹۵ دلار داشت و پوند در ۱.۲۵۲۲ دلار ثابت بود.
یوان فراساحلی چین با ۰.۱ درصد کاهش به ۷.۲۴۱۴ رسید، در حالی که یوان خشکی به پایین‌ترین حد خود از ۳۰ آوریل در ۷.۲۳۸۵ رسید. گفتنی است معامله‌گران در انتظار اعلام ایالات متحده در مورد تعرفه‌های جدید چین بودند.
در عین حال، بانک مرکزی چین در پایان هفته اعلام کرد که وام‌های بانکی جدید در آوریل بیش از حد انتظار کاهش یافته و رشد اعتبار گسترده به پایین‌ترین حد خود رسیده است.
داده‌های جداگانه در روز شنبه نیز حاکی از آن بود که در حالی که قیمت‌های تولیدکننده کاهش یافت، قیمت‌های مصرف‌کننده چینی در ماه آوریل با افزایش همراه بود. بانک مرکزی متعهد شد از بهبود اقتصادی حمایت کند.
در میان ارزهای دیجیتال، بیت کوین آخرین بار با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۶۰۸۸۹.۵۱ دلار رسید.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید