شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8897 |
تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۵۵ |
280 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

با انتشار برخی آمارهای تورمی و کاهش ارزش دلار، طلا امروز پس از افزایش شدید، تثبیت شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، طلا در معاملات آسیایی روز پنج‌شنبه در پی رشد چشمگیر یک شبه به تثبیت رسید. هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، سطح ۲۳۸۸.۸۴ دلار را ثبت کرد، در حالی که قیمت قرارداد طلای منقضی‌شده در ژوئن، به ۲۳۹۳.۵۰ دلار در هر اونس رسید.
علت تغییر روند فلز زرد آن بود که برخی از آمارهای تورم ملایم، دلار را به پایین‌ترین سطح یک ماهه رساند و از این رو، بر میزان انتظارات برای کاهش نرخ بهره افزود.
گفتنی است همراه با افزایش شرط‌بندی‌های معامله‌گران مبنی بر آغاز کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر، فلز زرد هم‌اکنون با مشاهده رکوردهایی که در ماه می به ثبت رسید، بازگشته است. البته این دیدگاه در روز چهارشنبه، بر روی دلار تأثیر سویی داشت و منجر به کاهش ارزش آن شد که به نوبه‌ی خود به نفع قیمت فلزات بود.
همگام با کاهش CPI و افزایش شرط‌بندی کاهش نرخ، طلا رشد می‌کند
پس از اینکه داده‌ها بیان کرد که در کنار کاهش CPI اصلی نسبت به ماه قبل، تورم شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا نیز در ماه آوریل نسبت به مارس کمتر شده است، قیمت طلا از روز چهارشنبه بیش از یک درصد افزایش یافت.
در کنار این قرائت‌ها، بازارها شاهد داده‌های کمتر از حد انتظار خرده‌فروشی نیز بودند که منجر به تقویت امیدها برای کاهش تورم در ماه‌های آینده می‌شود و انگیزه‌ و اطمینان کافی را نیز برای فدرال رزرو در مورد شروع کاهش نرخ‌ها ایجاد می‌کند.
براساس گزارش ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، معامله گران با احتمالی نزدیک به ۵۴ درصد، کاهش ۲۵ واحدی نرخ را در ماه سپتامبر در نظر دارند.
آنچه مسلم است نرخ‌های بهره‌ی بالا هزینه‌ی فرصت سرمایه‌گذاری در دارایی‌های بدون بازده از قبیل طلا و سایر فلزات گرانبها را افزایش می‌دهد. چنانچه اقتصاد ایالات متحده در سال جاری سردتر شود، فلز زرد ممکن است از افزایش تقاضای پناهگاه امن بهره‌ی کافی را ببرد.
با این حال، با توجه به اینکه تورم در حال حاضر، بالاتر از هدف سالانه ۲ درصدی فدرال رزرو باقی مانده است، برخی مقامات فدرال رزرو در هفته‌ی گذشته بر این دیدگاه خاطرنشان کردند که بانک مرکزی به اطمینان بیشتری در مورد کاهش تورم نیاز دارد.

و اما در میان فلزات صنعتی، مس در روز پنج‌شنبه با رشد قیمت همراه بود. در همین راستا، معاملات آتی مس سه ماهه در بورس فلزات لندن با ۱ درصد افزایش، به ۱۰۳۷۵ دلار در هر تن رسید، در حالی که معاملات آتی مس یک ماهه با ۱.۴ درصد افزایش، به ۴.۹۹۱۵ دلار در هر تن رسید. هر دو قرارداد نزدیک به بالاترین رقمی بودند که در آوریل ۲۰۲۲ مشاهده شد.
در واقع، با وجود خوشبینی مداوم نسبت به محرک‌های مالی بیشتر در چین و همچنین حمایت فزاینده از بازار املاک، فلز قرمز در اوج بیش از دو سال گذشته باقی مانده است.
در راستای مداخلات حمایتی دولت چین، پکن اعلام کرد که این هفته انتشار اوراق قرضه‌ی ۱ تریلیون یوانی (۱۳۸ میلیارد دلار) را آغاز خواهد کرد؛ گذشته از آن، چندین شهر بزرگ نیز اقدام به کاهش محدودیت‌های خرید مسکن برای حمایت از بازار املاک کردند.
در چشم‌انداز گزارش‌های کلیدی، داده‌های تولید صنعتی و خرده‌فروشی چین که روز جمعه منتشر می‌شود، در انتظار نشانه‌های بیشتری از بزرگترین واردکننده‌ی مس جهان است.
سایر فلزات گرانبها نیز افزایش یافتند. به طوری که معاملات آتی نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۹.۷۹۷ دلار در هر اونس رسید، اما معاملات آتی پلاتین با ۰.۵ درصد رشد، سطح ۱۰۸۱.۹۰ دلار در هر اونس را ثبت کرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید