شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 3247 |
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷ |
257 بازدید
1
ارسال به دوستان

قیمت طلا (XAU) بالا رفت و رشد پیدا کرد، دلار آمریکا/ین ژاپن (USD/JPY) نوسان کرد و یورو/دلار آمریکا (EUR/USD) از سطح حمایتی کلیدی خود دفاع کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «gomarkets»، دلار آمریکا (USD) در روز چهارشنبه (۲۳ اسفند) و در یک روز خبری آرام با ضعف و اُفت کمی مواجه شد. شاخص دلار آمریکا (DXY) نیز پس از کاهش بازده اوراق خزانه داری ۳۰ ساله، به پایین‌ترین سطح خود رسید و به‌طور خلاصه از پایین‌ترین سطح روز سه‌شنبه یعنی ۱۰۲.۷۲ به پایان شکسته شد. با این حال، در اواخر جلسه، شاخص دلار آمریکا توانست سطح حمایت فیبوناچی اصلاحی یا ریتریسمنت ۵۰ درصد را در ۱۰۲.۸۰ قبل از انتشار داده‌های خُرده‌فروشی، تعداد بیکاران و شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) امروز، پس بگیرد.

یورو (EUR) در برابر دلار آمریکا با افزایش قابل توجهی روبرو شد، به‌طوری که یورو/دلار آمریکا (EUR/USD) بالاترین سطح هفتگی خود را در ۱.۰۹۴۸ ثبت کرد. «ویلی‌روی»، عضو بانک مرکزی اروپا (ECB)، اعلام کرد که بانک مرکزی اروپا در حال پیروزی در مبارزه با تورم است، اما کاهش نرخ بهره در ماه (ژوئن) به جای (آوریل) محتمل‌تر است. جفت ارز یورو/دلار آمریکا (EUR/USD) تاکنون این هفته از سطح حمایتی کلیدی ۱.۰۹ دفاع کرده است و سطح مقاومت بعدی ۱.۱۰ را درجهت صعود خود در پیش رو دارد.

همچنین، دلار آمریکا/ین ژاپن (USD/JPY) درنهایت در یک جلسه نوسانی که شاهد آزمایش سطح ۱۴۸.۰۰ توسط جفت ارز مذکور به سمت بالا بود، بدون تغییر ماند. این امر قبل از آن بود که ین ژاپن (JPY) به‌دنبال گزارشی از رویترز که حاکی از نشانه‌های اولیه نتایج قوی در مذاکرات سالانه دستمزد بود، تقویت شد و احتمال پایان دادن سیاست نرخ بهره صفر (NIRP) توسط بانک مرکزی ژاپن (BoJ) در هفته آینده را افزایش داد.

قیمت طلا (XAU) نیز روز چهارشنبه جهش کرد و از سطح حمایتی ۲۱۵۱ دلار آمریکا بالاتر رفت و بیشتر زیان‌های روز سه‌شنبه خود را جبران کرد تا وارد جلسه آسیا و اقیانوسیه (APAC) در سطح ۲۱۷۵ دلار آمریکا در هر اونس شود. مقاومت بعدی پیش روی این فلز گران‌بها در جهت صعودی، بالاترین قیمت ثبت‌شده در تمام دوران یعنی ۲۱۹۵ است.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید