شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 3579 |
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷ |
122 بازدید
2
ارسال به دوستان

روند، سقف ها و کف های نمودار بلندمدت مثقال طلا و مسیر قیمتی آن

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز در سال ۱۴۰۲، مثقال طلا حدود ۳۴ درصد رشد را تجربه کرده است. حدود ۱۲ درصد از این رشد، طی ماه اخیر اتفاق افتاده و در مقایسه با تغییرات سکه، قیمت سکه افزایش ۱۲.۷۶ درصدی داشته است. سقف قیمت به ثبت رسیده برای مثقال طلا برابر است با ۱۳۸,۱۷۰,۰۰۰ ریال که در تاریخ چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ رقم خورده است.طبق اندیکاتور میانگین نمایی(EMA)، میانگین قیمت در دوره زمانی ۳۰ روزه ۱۲۸,۶۶۵,۳۴۱ ریال و در دوره زمانی ۲۰۰ روزه، ۱۱۲,۶۸۱,۳۹۴ ریال برآورد می شود.
تحلیل تکنیکال مثقال طلا(بازه زمانی ماهانه)

با توجه به نمودار فوق و بازه بلندمدت، مسیر روند قیمت همیشه صعودی با شتاب و فراریت بالا بوده است. طی سال های گذشته، همیشه کف های بالاتر(higher low) و سقف های بالاتر(higher high) تشکیل شده است. اصلاحات و برگشت قیمت در حد تشکیل کف ها و سقف ها و یا retrace بوده است. تغییر روند صعودی به روند نزولی در چارت دیده نمی شود.

خط روند صعودی با شیب تند حمایت کننده روند است. کراس مثبت مکدی تشکیل شده و کندل ها در بالای سقف قبلی قرار گرفته اند. با توجه به این مورد، احتمال تشکیل موج صعودی بعدی بسیار زیاد است. هیستوگرام ها و کراس تشکیل شده بالای محور صفر هستند و این هشداری مثبت برای حرکات آینده قیمت می باشد.
اندیکاتور بولینگر باند، نشان دهنده این روند صعودی قدرتمند و همیشگی است. کندل ها هیچ گاه میدلاین باند را به سمت کف آن قطع نکرده اند و در تمامی مواقع، موقعیت آن ها بالای میدلاین قرار داشته است. کندل های فعلی در حال حرکت و رشد به سمت سقف باند هستند و با فشار حاشیه باند به سمت بالا، تشکیل سقف های بالاتر تأیید خواهد شد.
سلب مسئولیت: تلاش مجموعه ما بر ارائه محتوای مفید صرفا جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید