شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8333 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷ |
160 بازدید
1
ارسال به دوستان

با تداوم حملات اسرائیل به رفح و بروز نگرانی‌ها پیرامون اختلال در عرضه، نفت امروز با افزایش بها همراه بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، قیمت نفت روز سه‌شنبه در پی حمله‌ی اسرائیل به رفح در غزه با افزایش همراه بود؛ بهای معاملات آتی نفت برنت با ۲۳ سنت یا ۰.۲۸ درصد افزایش، به ۸۳.۵۶ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۲۴ سنت یا ۰.۳۱ درصد افزایش، سطح ۷۸.۷۲ دلار در هر بشکه را به ثبت رساند.
گفتنی است اسرائیل گرچه با وجود حملات به غزه، از عدم پذیرش آتش‌بس خبر داد، اما اعلام کرد که مذاکرات برای توافق بدون قطعنامه با حماس ادامه دارد.
ییپ جون رانگ، استراتژیست بازار در IG با اشاره به بازگشایی صبح امروز قیمت‌های نفت، خاطرنشان کرد که برخی موانع در مذاکرات آتش‌بس بین اسرائیل و حماس باعث شد تا فعالان بازار، تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی را مدنظر قرار دهند.
ییپ همچنین اضافه کرد که بازیگران بازار در انتظار انتشار داده‌های موجودی انبارهای نفت خام ایالات متحده خواهند بود.
با نگاهی به نوسانات قیمت نفت می‌توان مشاهده کرد که بهای نفت در روز دوشنبه بالاتر بوده و تا حدی کاهش هفته‌ی گذشته را معکوس کرده است. به علاوه، با تمرکز بازار بر آمار و ارقام ضعیف مشاغل ایالات متحده و زمان‌بندی احتمالی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، هر دو قرارداد شدیدترین زیان هفتگی را در سه ماه گذشته به ثبت رساندند.
در چشم‌انداز ژئوپلیتیک، گرچه گروه مبارز حماس روز دوشنبه، موافقت خود را با پیشنهاد میانجی‌گران برای آتش‌بس در غزه اعلام کرد، اما اسرائیل همزمان با رد شرایط خواسته‌های طرح پیشنهادی، در کنار برنامه‌ریزی برای مذاکرات مرتبط با توافق، به حملات خود در رفح ادامه داد.
حمله‌ی نیروهای اسرائیلی از هوا و زمین به رفح در لبه جنوبی غزه، ساکنان را وادار کرد که بخش‌هایی از شهر را که پناهگاه بیش از یک میلیون آواره‌ی فلسطینی است، ترک کنند.
به دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد تشدید جنگ در منطقه که باعث اختلال در عرضه نفت خام خاورمیانه می‌شود، بدیهی است که عدم توافق بین طرفین در مناقشه‌ی هفت ماهه‌ی کنونی، تاکنون حامی قیمت نفت بوده است.
در این بین، عامل دیگری که از قیمت‌های نفت حمایت کرده، اقدام عربستان سعودی برای افزایش قیمت‌های رسمی فروش نفت خام به آسیا، شمال غرب اروپا و مدیترانه در ماه ژوئن بوده است که از انتظارات برای تقاضای قوی در تابستان امسال خبر می‌دهد. این کشور به عنوان بزرگترین صادرکننده‌ی جهان، قیمت نفت خام سبک عرب خود به آسیا را در ماه ژوئن به ۲.۹۰ دلار در هر بشکه افزایش داد که نه‌تنها بالاتر از میانگین عمان/دبی، بلکه بالاترین میزان از ماه ژانویه و حتی بالاترین سطح انتظارات معامله‌گران در نظرسنجی رویترز تلقی می‌شود.
با تمام این‌ها، شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر شش همتای اصلی اندازه‌گیری می‌کند، افزایش یافت و مسلم است که دلار قوی‌تر بدان دلیل که باعث گران‌تر شدن نفت خام برای معامله‌گران با ارزهای دیگر می‌شود، از رشد معاملات آتی نفت جلوگیری کرد.
و اما نظرسنجی اولیه‌ی رویترز در روز دوشنبه حاکی از آن بود که طبق انتظارات، ذخایر نفت خام و محصولات ایالات متحده در هفته‌ی گذشته با کاهش همراه بوده است. براساس پیش‌بینی تحلیلگران، ذخایر نفت خام ممکن است در هفته‌ی منتهی به ۳ می به طور متوسط ​​حدود ۱.۲ میلیون بشکه کاهش یابد. 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید