شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8280 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴ |
155 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

در پی انتشار گزارش حقوق و دستمزد و با تثبیت دلار پس از سقوط روز جمعه، اکثر ارزهای آسیایی تضعیف شدند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، دلار در روز دوشنبه از سقوط روز جمعه به ثبات رسید و این در حالی بود که گزارش حقوق و دستمزد، حکایت از افزایش احتمال کاهش نرخ بهره داشت.
این داده‌ها به وضوح بیان می‌کنند که سردشدن بازار کار به فدرال رزرو انگیزه‌ی بیشتری برای شروع کاهش نرخ‌های بهره می‌دهد. مطابق با ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، معامله گران در ماه سپتامبر بر میزان شرط‌بندی‌ها برای کاهش ۲۵ واحد پایه افزودند.
شاخص دلار و معاملات آتی شاخص دلار هر دو پس از افت ۰.۸ درصدی در هفته‌ی گذشته، ۰.۱ درصد در معاملات آسیایی افزایش یافتند. 
گفتنی است حرکت دلار، اکثر ارزهای آسیایی را دستخوش ضعف کرد.
ین ژاپن بدترین عملکرد را در آسیا داشت و پس از مداخله‌ی آشکار دولت در هفته‌ی گذشته، بازگشت ارز از پایین‌ترین سطح ۳۴ سال اخیر را شاهد بود.
در همین راستا، با وجود حجم کم معاملات، این جفت به دلیل تعطیلات بازار در ژاپن، جفت دلار/ین (USD/JPY) در روز دوشنبه ۰.۶ درصد افزایش یافت.
ناگفته نماند این جفت که رشد آن رابطه‌ی معکوسی با قدرت ین دارد، هفته‌ی گذشته در بحبوحه‌ی نشانه‌هایی از مداخله‌ی مکرر دولت در بازارهای ارزی، از بالاترین رقم ۳۴ سال اخیر یعنی بیش از ۱۶۰ ین سقوط کرد.

با این حال، از آنجا که عوامل زمینه‌ای ضعف ین، که عمده‌ترین آن شکاف بزرگ بین نرخ‌های ایالات متحده و محلی است، همچنان در جریان هستند، شرط‌بندی‌ها علیه ین ادامه دارد.
جفت دلار/ین (USD/JPY) هم‌اکنون در آستانه‌ی شکستن به بالای ۱۵۴ قرار داشت و معامله‌گران در شک و شبهه بودند که ظرفیت توکیو برای مداخله در بازارها چقدر است.
و اما در استرالیا در حالی که معامله‌گران برای نشست بانک مرکزی استرالیا در روز سه شنبه آماده می‌شوند، جفت دلار استرالیا/دلار آمریکا (AUD/USD) روز دوشنبه ۰.۱ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد دو ماه اخیر نزدیک شد.
در حالی که انتظار می‌رود RBA نرخ‌ها را بدون تغییر نگه دارد، احتمال کاهش شدید نرخ‌ها پس از افزایش نرخ تورم در سه ماهه اول نیز وجود دارد.
آنچه مسلم است تورم ثابت به RBA انگیزه‌ی بیشتری می‌دهد تا نرخ‌ها را برای مدت طولانی‌تری بالا نگه دارد و برخی از تحلیلگران بر این باورند که بانک حتی می‌تواند نرخ‌ها را بیشتر افزایش دهد.
و اما در چشم‌انداز ارزهای آسیایی گسترده‌تر، هفته‌ی گذشته افزایش اندکی در برابر دلار مشاهده شد و پس از آن، این ارزها مجبور به عقبگرد شدند. با این حال، چشم‌انداز بالا ماندن نرخ‌های بهره‌ی ایالات متحده در کوتاه‌مدت باعث شد تا معاملات بیشتر ارزهای منطقه‌ای طی سال منفی باشد.
جفت دلار آمریکا/دلار سنگاپور (USD/SGD) نیز ۰.۲٪ افزایش یافت، در حالی که جفت دلار/روپیه (USD/INR) 0.1 درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود بازگشت.
و در نهایت، جفت دلار/یوان (USD/CNY) در روز دوشنبه، با از سرگیری معاملات یوان در خشکی پس از یک آخر هفته‌ی طولانی، با سقوط ۰.۴ درصدی همراه بود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید