شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6769 |
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵ |
104 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

دولت نیجریه درحال تعقیب «ندیم آرجار‌والا»، مدیر اجرایی بایننس (Binance)، است که پس از فرار از بازداشت به کنیا گریخته است.

به گزارش «Cointelegraph»، دولت نیجریه درصدد همکاری با اینترپل و پلیس کنیا است تا «ندیم آرجاروالا»، مدیر اجرایی بایننس (Binance) را به نیجریه بازگرداند تا با اتهامات وارده علیه او روبرو شود. براساس گزارش‌ رسانه‌ محلی پانچ (Punch)، منابعی از دفتر ریاست‌جمهوری نیجریه فاش کردند که آرجاروالا پس از ورود به کنیا مخفی شده است.

آرجاروالا پس از ادعاهایی مبنی بر دستکاری صرافی بایننس با واحد پول رسمی این کشور، نایرا (NGN)، در ماه (فوریه) وارد نیجریه شد. وی پس از جلسه‌ای با دولت نیجریه به‌همراه یک مدیر اجرایی دیگر بایننس بازداشت شد.

در همین راستا، کمیسیون جرائم اقتصادی و مالی نیجریه (EFCC) تحقیقات را رهبری می‌کند و این صرافی ارز دیجیتال و دو مدیر اجرایی آن را به پنج مورد مرتبط با پول‌شویی متهم کرده است. با این حال، گزارش شده است که آرجاروالا در (۲۲ مارس) از بازداشت فرار کرده و توانسته سوار بر هواپیمایی از اَبوجا، پایتخت نیجریه، خارج شود.

همچنین، گزارش شده است که آرجاروالا با یک شرکت هواپیمایی خاورمیانه از اَبوجا پرواز کرده است. با این وجود، مشخص نیست که او چگونه توانسته سوار بر پرواز بین‌المللی شود، زیرا گذرنامه انگلستان او که با آن وارد نیجریه شده است، همچنان در اختیار مقامات نیجریه است.

به گفته یک مقام مهاجرتی، مدیر اجرایی بایننس با پاسپورت کنیا از نیجریه گریخته است و مقامات اکنون درحال تلاش برای تعیین نحوه به‌دست آوردن پاسپورت توسط آرجاروالا هستند، زیرا او در زمان بازداشت هیچ مدرک مسافرتی دیگری نداشت.

درحالی‌که مدیر اجرایی مذکور همچنان خارج از کشور است، «تیگران گامبریان»، مدیر اجرایی دیگر بایننس، با رد اتهامات وارده، اعلام بی‌گناهی کرد. همسر و سایر افراد نیز خواستار آزادی او پس از چندین هفته بازداشت شدند. همسر گامبریان برای بازگرداندن او به ایالات متحده که در زمان انتشار این خبر دارای ۳۳۷۳ امضاء بود، دادخواستی را به راه انداخته است. با این حال، پرونده گامبریان تا (۱۹ آوریل) به تعویق افتاده است.

در تاریخ (۵ مارس)، بایننس اعلام کرد که قصد دارد تمام تراکنش‌های نایرا را متوقف کند و عملاً از بازار کریپتو خارج شود. بایننس همچنین به این موضوع اشاره کرد که پلتفرم همتا به همتا (P2P) بایننس تمام جفت رمزارز‌های معاملاتی نایرا را در اواخر (فوریه) از لیست خارج کرده است.

از سوی دیگر، در (۲۷ فوریه)، رئیس بانک مرکزی نیجریه ادعا کرد که صرافی‌های ارز دیجیتال در نیجریه مظنون به انجام تراکنش‌های غیرقانونی هستند و همچنین به «جریان‌های مشکوک» وجوه در بایننس اشاره کرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید