شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8553 |
تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲ |
323 بازدید
1
ارسال به دوستان

افزایش قیمت اَولانچ (AVAX) ممکن است شروع یک بازی بزرگ باشد. با این وجود، رسیدن به قیمت ۱۰۰ دلار به‌صورت خطی، ممکن است زمان‌بر باشد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «AMBCrypto»، داده‎‌های بازار مشتقات نشان داد که موقعیت‌‎های (پوزیشن‌ها) شورت (فروش) بر بازار اَولانچ (AVAX) حاکم بوده است و یک تقاطع طلایی (Golden Cross) در نمودار روزانه، افزایش قیمت به حدود ۶۰ دلار را در کوتاه‌مدت نشان می‌دهد. درهمین حال، افزایش قیمت توکن بومی اَوالانچ به ۳۵.۷۷ دلار، مجدداً گمانه‌زنی‌ها را درمورد رسیدن این ارز دیجیتال به قیمت ۱۰۰ دلار برانگیخته است که با این افزایش قیمت اخیر، جهش ۴.۳۰ درصدی را در ۲۴ ساعت گذشته شاهد بوده است. با این وجود، آلت‌کوین مذکور هنوز به سقف ۶۱.۹۰ دلاری خود که در ماه (مارس) به آن دست یافته بود، نزدیک نشده است.
با وجود این، برخی از شاخص‌های کلیدی نشان می‌دهند که AVAX ممکن است روند صعودی خود را ادامه دهد و در وهله اول، نرخ تأمین مالی (Funding Rate) در نظر گرفته شده است. نرخ تأمین مالی، هزینه نگهداری یک پوزیشن باز در بازار مشتقات است. طبق این معیار، قرائت مثبت نرخ ذکرشده نشان می‌دهد که تریدرهای دارای موقعیت لانگ (خرید) درحال پرداخت به معامله‌گران دارای پوزیشن‌های شورت برای باز نگه‌داشتن موقعیت‌های خود هستند.
باخت معامله‌گران برابر است با سود AVAX
در این حالت، اکثر شرط‌بندی‌ها به‌سمت صعودی‌بودن قیمت تمایل دارند. با این حال، میزان تأمین مالی منفی نشان می‌دهد که اکثر تریدرها با پیش‌بینی نزولی (کاهش قیمت) و با موقعیت‌های شورت، اقدام به پرداخت به معامله‌گرانِ دارای پوزیشن‌های خرید کرده‌اند. برای درک بهتر این موضوع، معامله‌گر لانگ کسی است که انتظار افزایش قیمت یک دارایی را دارد و از سوی دیگر، تریدر دارای پوزیشن شورت کسی است که کاهش قیمت یک محصول را پیش‌بینی می‌کند و امیدوار است از آن سود ببرد.
در زمان نگارش این مطلب، مقدار تأمین مالی تجمعی در صرافی‌ها، منفی ۰.۰۰۱ درصد بود. در عین حال، تأمین مالی منفی که قیمت AVAX درحال افزایش بود، نشان‌گر این نکته است که معامله‌گران شورت، روش تهاجمی را در پیش گرفته‌اند. با این وجود، آن‌ها برای پوزیشن‌های خود پاداشی دریافت نمی‌کنند.

علاوه بر این، افزایش قیمت نشان می‌دهد که خریداران فعال در زمینه اسپات (spot)، در سمت تهاجمی و صعودی این آلت‌کوین قرار دارند و این امر می‌تواند برای توکن بومی اَولانچ، شکل صعودی داشته باشد. همچنین، اگر این معیار به همین صورت باقی بماند، قیمت این ارز دیجیتال ممکن است در کوتاه‌مدت تلاش کند تا از ۴۰ دلار فراتر رود.
براساس چارت روزانه، روند خوانش شاخص جریان پول (MFI) افزایش یافته است. این اندیکاتور نشان می‌دهد که آیا سرمایه، درحالِ ورود به یک کریپتو است یا خیر. درهمین راستا، اگر MFI روند رو به رشد خود را حفظ کند و معامله‌گران نقدینگی خود را از AVAX خارج نکنند، قیمت آن ممکن است همچنان افزایش یابد.
۱۰۰ دلار در راه است، اما نه حالا
طبق تحلیل‌ها همچنین سطح حمایتی در ۳۲.۷۷ دلار مشاهده شده است که این امر نشان می‌دهد خریداران حمایتی را تشکیل داده و درحالِ دفاع از آن هستند. در چشم‌انداز کلی‌تر، میانگین متحرک‌نمایی (EMA) 50 روزه (آبی) از میانگین متحرک‌نمایی ۲۰۰ روزه (زرد) عبور کرده است. این تقاطع، با نام تقاطع طلایی شناخته می‌شود و نشان می‌دهد که دورنمای میان‌مدت تا بلندمدت برای AVAX، صعودی است. این روند قیمت توکن بومی اَولانچ ممکن است در میان‌مدت به مقاومت ۶۰ دلاری برخورد کند.

افزون بر این، گاوهای (خریداران) AVAX ممکن است سعی کنند تا قیمت را به‌سمت سطح سه رقمی سوق دهند، اما این امر ممکن است تنها در چند ماه آینده امکان‌پذیر باشد، نه در چند هفته پیش رو. همچنین، داده‌های کوین‌گلس (Coinglass) نشان داد که از نظر بهره سررسید باز (اُپن اینترست (OI))، افزایش جزئی وجود داشته است که این رشد نمایان‌گر ایجاد موقعیت‌های بیشتر توسط تریدرها در راستای کسب سود از نوسانات قیمت است. اگر اُپن اینترست درکنار نوسانات قیمت به افزایش خود ادامه دهد، قیمت این رمزارز ممکن است قبل از پایان هفته جاری به بالاترین حد هفتگی خود برسد.

بنابراین، پیش‌بینی قیمت ۱۰۰ دلاری همچنان برای این توکن، یک گزینه محتمل باقی می‌ماند، اما این امر امکان دارد در اواخر سال جاری یا سال آینده رخ دهد.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید