شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7266 |
تاریخ انتشار : ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴ |
150 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

قیمت نفت پس از عناوین اخبار خاورمیانه در معاملات اولیه صبح روز جمعه، کاهش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» بنا بر گفته‌ی دو مقام آمریکایی به بلومبرگ، پس از تلافی اسرائیل با حمله به اهدافی در غرب این کشور، قیمت نفت در حالی کاهش می‌یابد که بازارها وضعیت را کم‌خطرتر از حد انتظار ارزیابی کردند.
نفت خام (WTI) در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۸۲.۲۳ دلار و نفت برنت با قیمت ۸۶.۵۸ دلار معامله می‌شود.
ایران مطابق با اظهار ناظر هسته‌ای سازمان ملل تأیید کرد که هیچ تاسیسات هسته‌ای مورد هدف قرار نگرفته است. گفتنی است این حمله‌ی تلافی‌جویانه به احتمال رویارویی مستقیم بین اسرائیل و ایران پس از سال‌ها جنگ نیابتی می‌افزاید، گرچه ایران ابراز داشت که قصد تلافی ندارد.
در چشم‌انداز دیگر، دلار آمریکا عقب‌نشینی بخش‌هایی از جریان ورودی پناهگاه امن نسبت به گذشته را شاهد بوده است، اگرچه تصویر زیربنایی تغییر چندانی نمی‌کند: از آنجا که سرمایه‌گذاران در میان ترس از اینکه حمله ممکن است یک نقطه‌ی عطف باشد، به دنبال مأمن امن سرمایه‌گذاری هستند، هجوم به سمت دارایی‌های امن، مهم‌ترین عامل است.
گفتنی است دغدغه‌ی فعالان بازار، گسترش اختلاف در کل خاورمیانه است. ثانیاً، دلار همچنین از افزایش اخیر قیمت‌های انرژی، به‌ویژه نفت سود می‌برد، چرا که در صورت تداوم این وضعیت برای یک دوره‌ی طولانی، می‌تواند در ماه‌های آینده اثر دور دومی بر تورم ایجاد کند. این امر فضایی را برای افزایش نرخ بهره دیگر از سوی فدرال رزرو آمریکا باز می‌کند، اگرچه این سناریوی موردی، تقریباً برای هر عضو فدرال رزرو صادق نیست.
تجزیه و تحلیل تکنیکال نفت
قیمت نفت پس از عناوین اخبار خاورمیانه در معاملات اولیه صبح روز جمعه، پیش از آنکه در آغاز معاملات آمریکا در نقطه‌ی قرمز سقوط کند، بیش از ۴ درصد افزایش یافت. انتظار می‌رود در طول این جمعه شاهد کاهش باشیم، چرا که بازارها بر این باورند که واکنش اسرائیل مهار شده است و ایران از اقدامات تلافی جویانه خودداری می‌کند. با این حال، تا زمانی که ایران رسماً ارتباط برقرار نکند، احتمالاً بازارها نسبت به عناوین خبری بسیار حساس خواهند بود.
با تداوم تنش‌های ژئوپلیتیکی، کنترل ۸۳.۳۴ دلار و ۹۰ دلار باید در میانه‌ی بازی باقی بماند. یک مانع کوچک در این راه، ۸۹.۶۴ دلار است که اوج آن از ۲۰ اکتبر مشاهده شد. در صورت تشدید بیشتر تنش‌ها، انتظار داشته باشید که از یک سو، اوج ماه سپتامبر یعنی ۹۴ دلار به یک احتمال تبدیل شود و از سوی دیگر، بالاترین سطح ۱۸ ماهه جدید نیز در کارت باشد.
از جنبه نزولی، ۸۰.۶۳ دلار سطح بعدی به عنوان حمایت محوری، مورد انتظار است. کمی ملایم‌تر، همگرایی با میانگین متحرک ۵۵ روزه و ۲۰۰ روزه (SMAs) در ۷۹.۸۸ دلار و ۷۹.۵۷ دلار باید مانع از رکود بیشتر شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید