شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8298 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳ |
641 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

بلو اِسکای (Bluesky) در پُستی بر روی پلتفرم غیرمتمرکز رسانه اجتماعی خود در روز یکشنبه، خروج جک دورسی از هیئت مدیره این شرکت را تأیید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cryptonews»، «جک دورسی»، یکی از بنیان‌گذاران توئیتر، از هیئت مدیره بلو اِسکای (Bluesky)، پلتفرم غیرمتمرکز رسانه اجتماعی که در ابتدا در نظر داشت و در سال (۲۰۱۹) در زمان تصدی‌گری خود به‌عنوان مدیرعامل توئیتر سرمایه‌گذاری کرده بود، کناره‌گیری نمود. درهمین حال، بلو اِسکای در پُستی بر روی پلتفرم خود، خروج دورسی از هیئت مدیره را تأیید کرد.
«ما صمیمانه از جک دورسی به‌خاطر کمک او در تأمین مالی و شروع پروژه بلو اِسکای تشکر می‌کنیم. امروزه، بلو اِسکای به‌عنوان یک شبکه اجتماعی منبع باز که بر روی اِی‌تی‌پروتو (atproto)، پروتکل غیرمتمرکزِ ساخته‌شده توسط ما اجرا می‌شود، درحال پیشرفت است.»
دورسی هیچ دلیلی برای خروج خود ارائه نمی‌دهد
قابل‌ذکر است که نه بلو اِسکای و نه دورسی دلایلی برای این جدایی ارائه نکردند. درهمین راستا، قبل از اعلام رسمی، دورسی به پرسشی که در شبکه اجتماعی X درمورد وضعیت فعلی او در هیئت مدیره بلو اِسکای ارائه شده بود، با یک «نه» کوتاه پاسخ داد. همچنین، فعالیت اخیر دورسی در X، جایی‌که او کمک‌های بلاعوض را برای پروتکل‌های بهره باز (اُپن اینترست) تبلیغ می‌کرد و از شبکه اجتماعی که اکنون تحت مالکیت ایلان ماسک به‌عنوان «فناوری آزادی» نامیده می‌شود، توجهات را به خود جلب کرد.
از سوی دیگر، ناظران خاطرنشان کردند که دورسی لیست فالوورهای خود را در پلتفرم X به میزان قابل‌توجهی کاهش داده است و تنها سه نفر را حفظ کرده است: ایلان ماسک، اِستلا آسانژ (همسر جولیان آسانژ، بنیان‌گذار ویکی‌لیکس) و «ادوارد اِسنودن»، افشاگر آژانس امنیت ملی ایالات متحده. بر همین اساس، تصمیم دورسی برای حفظ ماسک در لیست دنبال‌کننده‌های خود، همراه با تأیید او از شبکه اجتماعی X، احتمال آشتی بین این دو چهره فناوری را نشان می‌دهد. این امر پس از آن صورت پذیرفت که دورسی سال گذشته علناً از مدیریت ماسک در X انتقاد کرد و از تصمیم هیئت مدیره مبنی بر فروش پلتفرم توئیتر به او ابراز مخالفت کرد.
بلو اِسکای که در ابتدا توسط دورسی در اواخر سال (۲۰۱۹) اعلام شد، با هدف توسعه یک استاندارد باز و غیرمتمرکز برای رسانه‌های اجتماعی بود. با این حال، تا ماه (مارس ۲۰۲۳) بود که بلو اِسکای وارد آزمایش بِتا شد و سرانجام در (۷ فوریه ۲۰۲۴) در دسترس عموم قرار گرفت. مضاف بر این و با وجود راه‌اندازی نسبتاً تازه این پلتفرم، طبق آمار، بلو اِسکای دارای حدود ۵.۶ میلیون کاربر است.
شرکت بلاک (Block) دورسی، جاه‌طلبی‌های استخراج بیت‌کوین را گسترش می‌دهد
خروج دورسی از هیئت مدیره بلو اِسکای درحالی رخ می‌دهد که شرکت پرداخت او، بلاک، تمرکز خود را از طراحی تراشه‌ها به توسعه یک سیستم کامل استخراج بیت‌کوین تغییر داده است. همان‌طور که گزارش شده است، بلاک از دستاورد خود در طراحی یک تراشه استخراج بیت‌کوین ۳ نانومتری مستقل رونمایی کرده و فاش ساخته که درحال‌حاضر با یک کارخانه ریخته‌گری نیمه هادی جهانی برای نهایی‌کردن طراحی تراشه همکاری می‌کند.
با این وجود، پروژه ماینینگ این شرکت در توسعه تراشه متوقف نمی‌شود، به این شکل که شرکت مذکور قصد دارد تلاش‌های خود را تا شامل‌شدن طراحی سیستم‌ها، گسترش دهد. شایان ذکر است که دورسی نیز عمیقاً در فضای ارزهای دیجیتال درگیر بوده است.
دورسی علاوه بر نقشی که در توئیتر ایفا می‌کرد، به‌عنوان مدیرعامل اسکوئر (.Square Inc)، یک شرکت خدمات مالی که اپلیکیشن محبوب پرداخت موبایلی، کش‌اَپ (Cash App) را توسعه داد، خدمت کرد. تحت رهبری او، اسکوئر به یکی از اولین شرکت‌های جریان اصلی تبدیل‌شد که بیت‌کوین (BTC) را پذیرفت و به کاربران امکان خرید، فروش و نگهداری ارز دیجیتال را مستقیماً در اپلیکیشن مذکور می‌داد.
از طرفی دیگر، علاقه شخصی دورسی به بیت‌کوین به‌خوبی شناخته شده است و او مدافع صریح پذیرش و پتانسیل آن برای متحول‌کردن صنعت مالی بوده است. او اغلب نقش بیت‌کوین را به‌عنوان یک شکل غیرمتمرکز و فراگیر ارز، برجسته کرده و از استفاده از آن در قامت محافظی در برابر تورم و نفوذ دولت‌ها حمایت می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید