شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6252 |
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴ |
575 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

حجم ورودی هفتگی سرمایه به بیت‌کوین (BTC) با کاهش علاقه به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین به ۶۶۳ میلیون دلار کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Coingape»، در بحبوحه نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال، ورودی هفتگی سرمایه به بیت‌کوین (BTC) به ۶۶۳ میلیون دلار کاهش یافت که نشان‌دهنده عقب‌نشینی موقت در میانه احساسات متزلزل سرمایه‌گذاران است. با این وجود، افزایش دوباره قیمت بیت‌کوین که امروز (۲۰ فروردین) نزدیک به ۷۳ هزار دلار رسیده است، نشانه‌ای از اعتماد سرمایه‌گذاران است.
درهمین حال، آخرین یافته‌های کوین‌شیرز (CoinShares) بر این چشم‌اندازِ درحال تحول و روندها و تغییرات جالب در سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال، نور می‌تاباند.
بررسی پویایی حجم ورودی سرمایه هفتگی بیت‌کوین
ورودی سرمایه صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین در هفته گذشته کاهش یافته است و این امر باعث اٌفت کل ورودی بازار بیت‌کوین شده است. شایان ذکر است که صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت‌کوین، هفته گذشته را با خروجی حدود ۸۶ میلیون دلار آغاز کرد، اما از روز سه‌شنبه (۲ آوریل) دوباره رونق گرفته است.
بر این اساس، گزارش هفته گذشته از صندوق‌های دارایی دیجیتال کوین‌شیرز، بیانگر کاهش ورودی حجم نقدینگی به بیت‌کوین به ۶۶۳ میلیون دلار است. این رقم در مقایسه با رقم هفته قبل که ۸۶۵ میلیون دلار بود، نشان‌دهنده کاهش اندکی در مشارکت سرمایه‌گذاران است. با این حال، با وجود اُفت هفته گذشته، مجموع حجم ورودی‌های سرمایه در سال جاری (YTD) برای محصولات سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال به رکورد ۱۳.۸ میلیارد دلار رسیده است که از سطوح سال (۲۰۲۱) فراتر می‌رود.
در مقابل، محصولات سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت بر روی بیت‌کوین برای سومین هفته متوالی با خروجی ۹.۵ میلیون دلاری سرمایه روبرو شدند. این مسئله نمایانگر تسلیم بالقوه سرمایه‌گذارانی است که خواهان سقوط بیشتر قیمت‌ها در بحبوحه مسیر پُرنوسان بیت‌کوین هستند.
افزون بر این، اتریوم (ETH) برای چهارمین هفته متوالی با خروج ۲۲.۵ میلیون دلاری نقدینگی مواجه شد که با روند ورودی مشاهده‌شده در اکثر آلت‌کوین‌ها متفاوت است. به‌طرز قابل‌توجهی، خروج نقدینگی از اتریوم به تحقیقات اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده درمورد وضعیت امنیتی ETH نسبت داده می‌شود که نگرانی‌هایی را درباره تأخیر احتمالی در تأیید صندوق قابل معامله در بورس اسپات اتریوم ایجاد کرده است.
نابرابری‌های منطقه‌ای و روندهای ETF
احساسات منطقه‌ای همچنان متنوع است، به‌طوری‌که ایالات متحده شاهد حجم ورودی چشم‌گیر سرمایه معادل ۶۴۸ میلیون دلار بوده است، درحالی‌که سوئیس و کانادا به‌ترتیب با خروج ۲۷ میلیون دلار و ۷.۳ میلیون دلار نقدینگی مواجه شدند. با وجود احساسات مثبت کلی، نشانه‌هایی از تعدیل در ذائقه سرمایه‌گذاران صندوق‌های قابل معامله در بورس وجود دارد که نتوانسته به اوج‌های قیمتی ثبت‌شده در اوایل ماه (مارس) برسد. این موضوع با کاهش حجم معاملات، از ۴۳ میلیارد دلار در هفته اول ماه (مارس) به ۱۷.۴ میلیارد دلار در هفته گذشته، مشهود است.
درهمین حال، صندوق‌های قابل معامله در بورس اسپات بیت‌کوین از (۲ آوریل) به بعد دوباره رونق گرفته است و در چهار روز آخر هفته گذشته شاهد ورود حدود ۵۷۰ میلیون دلار نقدینگی بوده است. این افزایش در جریان وجوه صندوق‌های قابل معامله در بورس، ماهیت پویای احساسات سرمایه‌گذاران و تأثیر آن بر بازارهای رمزارز را نشان می‌دهد.
با این وجود، در زمان نگارش این متن، قیمت بیت‌کوین دوباره به مسیر صعودی بازگشته و درحال نزدیک‌شدن به بالاترین رقم تاریخی (ATH) خود یعنی ۷۳ هزار دلار است. قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه ۴.۵۶ درصد رشد پیدا کرد و به ۷۲۳۵۲.۳۶ دلار رسید، درحالی‌که حجم معاملات آن در ۲۴ ساعت گذشته با جهشی ۵۱.۶۱ درصدی به ۳۰.۰۹ میلیارد دلار افزایش یافت.

لازم به ذکر است که در ۲۴ ساعت گذشته، بیت‌کوین به بالاترین قیمت خود یعنی ۷۲۵۷۲.۷۸ دلار رسیده است که تنها فاصله کمی با بالاترین رقم تاریخی خود یعنی ۷۳,۷۵۰.۰۷ دلار ثبت شده در (۱۴ مارس) دارد.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید