شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7408 |
تاریخ انتشار : ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷ |
295 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

ریپل (Ripple) با یک پیشنهاد ۱۰ میلیون دلاری در یک پرونده مهم به مصاف جریمه سنگین ۲ میلیارد دلاری کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده می‌رود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Coinpaprika»، ریپل (XRP) در یک اقدام قانونی جسورانه با درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده برای نزدیک به ۲ میلیارد دلار جریمه و ارائه پیشنهاد فقط ۱۰ میلیون دلاری پرداخت جریمه مقابله کرد. این امر پس از آن صورت می‌گیرد که دادگاه، ریپل را به‌دلیل فروش رمزارز بومی خود، XRP به سرمایه‌گذاران سازمانی و بدون ثبت‌نامِ مناسب، مجرم تشخیص داد.
 ریپل در اواخر روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) یک سند ۱۸۶ صفحه‌ای دقیق را به دادگاه ارائه کرد و از مجازات‌های سخت SEC عقب‌نشینی نمود. درهمین حال، ریپل، حکم دادگاه را تأیید می‌کند و شیوه‌های تجاری خود را بر این اساس تطبیق داده است. این شرکت همچنین پذیرش تصمیم قبلی دادگاه را تأیید کرد و توضیح داد که از آن زمان نحوه فروش XRP و قراردادهای آن را برای مطابقت با استانداردهای قانونی تغییر داده است. این پذیرش و تعدیل پیشگیرانه، کلید استدلال ریپل علیه ضرورت اقدامات تنبیهی بیشتر، مانند احکام قضایی است.
درهمین راستا، ریپل با این استدلال که هیچ مدرکی دال بر آسیب مالی از اقدامات این شرکت به سرمایه‌گذاران وجود ندارد، درخواست SEC برای انصراف را رد می‌کند. علاوه بر این، شرکت مذکور تأکید می‌کند که هیچ توجیهی برای عدم پذیرش که به بازپرداخت سودهای غیرقانونی مرتبط است، وجود ندارد زیراکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ثابت نکرده است که فعالیت‌های ریپل به سرمایه‌گذاران آسیب مالی وارد کرده است.
در رابطه با مجازات‌های مدنی نیز، ریپل با تأکید بر این نکته که تنها ۱۰ میلیون دلار با سوابق و ماهیت تخلف نسبت داده‌شده مطابقت دارد، مبلغ بسیار کمتری را نسبت به جریمه ۲ میلیارد دلاری SEC معقول می‌‌داند. علاوه بر این، آن‌ها موارد قانونی مشابهی را برای استدلال علیه جرایم بیش از حد و احکام تنبیهی پیشنهادی در راستای جلوگیری از تخلفات بعدی ذکر می‌کنند.
از سوی دیگر، جامعه وکلای XRP از دفاعیه ریپل حمایت می‌کند و استدلال‌های آن را در برابر خواسته های SEC  قوی می‌دانند. «بیل مورگان»، یک وکیل برجسته طرفدار XRP، با موضع ریپل دربرابر چنین رفتارِ دارای نقصانی، موافق است. وکلای دیگری مانند «جِرِمی هوگان» از رویکرد کمیسیون مذکور انتقاد و پیش‌بینی می‌کنند که قاضی تورس احتمالاً ظرف ۶۰ تا ۹۰ روز از جلسه توجیهی نهایی در (۶ مِی)، تصمیم سریعی بگیرد.
در هر صورت، این بن‌بست حقوقی بین ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده بسیار مهم است و به‌طور بالقوه‌ای بر نحوه تنظیم و برخورد قانونی با ارزهای دیجیتال در ایالات متحده تأثیر می‌گذارد.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید