شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8186 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵ |
326 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

به گفته «پائولو آردوئینو»، مدیر ارشد فناوری (CTO) بیت‌فینکس (Bitfinex)، ادعای افشای ۲۲۵۰۰ ایمیل و رمز عبور مشتری «جعلی است.»

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cointelegraph»، «پائولو آردوئینو»، مدیر ارشد فناوری (CTO) بیت‌فینکس (Bitfinex) در پُستی در (۴ مِی) در شبکه اجتماعی X ادعاهای گروه هکری FSOCIETY مبنی بر هک‌کردن پایگاه داده صرافی رمزارز بیت‌فینکس و افشاء ۲۲۵۰۰ ایمیل و رمز عبور مشتری را جعلی می‌داند و گفت: «اگر آن‌ها اطلاعات واقعی داشتند، ازطریق پاداش باگ، بلیط پشتیبانی مشتری، ایمیل‌ها، توئیتر و غیره، درخواست باج می‌کردند. با این حال، ما نتوانستیم هیچ درخواستی را پیدا کنیم.» او افزود: «ما نه رمزهای عبور متنی ساده و نیز کدهای محرمانه ۲FA را در فایل متنی واضح ذخیره نمی‌کنیم.»
آردوئینو تصریح کرد که از ۲۲۵۰۰ ایمیل و رمز عبور ثبت‌شده، تنها ۵۰۰۰ مورد مربوط به کاربران صرافی ارز دیجیتال بیت‌فینکس است. وی همچنین عنوان‌کرد که به احتمال زیاد هکرها داده‌هایی را از سایر موارد نقض داده‌های کریپتو جمع‌آوری کرده‌اند.
مدیر ارشد فناوری مذکور توضیح داد: «متأسفانه اکثر کاربران از یک ایمیل و رمز عبور در چندین سایت استفاده می‌کنند.» او همچنین پیامی از یک محقق امنیتی به اشتراک گذاشت که معتقد است هکرها مدعی بودند که بیت‌فینکس را به‌عنوان راهی برای ترویج ابزار هک بازیابی داده‌ها مورد هجوم قرار داده‌اند.
«بنابراین با ایجاد سر و صدایی درمورد هک موفقیت‌آمیز شرکت‌ها یا دانشگاه‌های معروف، این مورد، نمایش تبلیغی است که نشان می‌دهد ابزار گروه هکری FSOCIETY چقدر خوب عمل کرده و دیگران باید ابزار هکری یادشده را بخرند تا بتوانند با استفاده از آن برای بهره‌برداری (اکسپلویت) از شرکت‌ها و با استفاده از این ابزار، میلیون‌ها دلار، درآمد کسب کنند.»
پائولو آردوئینو به کاربران اطمینان داد که به بررسی وضعیت مطرح‌شده ادامه خواهند داد، اما تاکنون هیچ تخلفی شناسایی نشده است و «تمامی وجوه امن هستند.»
درهمین حال، این اولین باری نیست که صرافی کریپتو ذکرشده درباره نگرانی‌های مربوط به نقض داده‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. در (نوامبر ۲۰۲۳) نیز، کوین‌تلگراف یک حادثه جزئی امنیت اطلاعات در بیت‌فینکس را گزارش کرد که در آن حادثه، یکی از عوامل پشتیبانی مشتری، هک شد. این مسئله منجر به یک سری حملات فیشینگ شد که کاربران بیت‌فینکس را هدف قرار دادند، اگرچه صرافی رمزارز موردبحث اظهار داشت که آسیب کمی رخ داده است. افزون بر این، در سال (۲۰۱۶)، بیت‌فینکس دچار یک نقض امنیتی شد که منجر به از دست‌دادن بیت‌کوین‌های (BTC) 119,576 مشتری شد که ارزش آن حدود ۷۰ میلیون دلار در آن زمان و ۷.۶ میلیارد دلار درحال‌حاضر بود.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید