شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6687 |
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵ |
348 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

یکی از دو خالق دوج‌کوین (DOGE)، درمورد سقوط ناگهانی بازار ارزهای دیجیتال، نظر عجیبی را مطرح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «UToday»، «بیلی مارکوس»، که در پلتفرم شبکه اجتماعی X با نام شیبتوشی ناکاموتو شناخته می‌شود، در سال (۲۰۱۳) به‌همراه فرد دیگری، ارز دیجیتال مبتنی بر میمِ دوج‌کوین (DOGE) را راه‌اندازی کرد. مارکوس به واسطه دیدگاه‌های شوخ‌طبعانه و کنایه‌آمیزش درمورد بازار ارزهای دیجیتال شهرت دارد.
روز جمعه (۲۴ فروردین)، زمانی‌که بازار کریپتو با سقوط بیش از ۱۹ درصدی دوج‌کوین، قرمزپوش شد، مارکوس نظر عجیب دیگری را درباره وضعیت بازار با مخاطبان خود به اشتراک گذاشت. این اظهار نظر او با واکنش حمایتی جامعه دوج‌کوین همراه شد.
نظر یکی از بنیان‌گذاران دوج‌کوین درمورد سقوط قیمت بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و دوج‌کوین
مارکوس اسکرین‌شاتی از دو ارز دیجیتال برتر بازار، یعنی بیت‌کوین و اتریوم منتشر کرد که پس از افزایش‌های اخیر قیمت، اصلاح قیمتی قابل‌توجهی را تجربه می‌کردند. دوج‌کوین نیز به همین ترتیب رفتار می‌کرد. شاخص اس‌اندپی۵۰۰ (S&P 500) نیز در این تصویر دیده می‌شود که به محدوده قرمز سقوط کرده است.
توییت منتشرشده مارکوس، که یک شخصیت تأثیرگذار در حوزه ارزهای دیجیتال است، پُر از کنایه است و می‌گوید: «اوه نه، همه‌چیز نابود شد، ما مُردیم.» خالق دوج‌کوین در توییت‌های متعدد گذشته خود در طول سال‌های اخیر، نگرش خود را نسبت به معاملات ارز دیجیتال روشن کرده است. او بر این باور است که موضوع نوسان قیمت‌ها نوعی قماربازی است که هیچکس واقعاً نمی‌داند چرا قیمت‌ها بالا یا پایین می‌روند و نمی‌توان افزایش و کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرد، زیرا در اکثر موارد، این اتفاقات کاملاً غیرمنتظره رخ می‌دهند.

روز جمعه، بیت‌کوین، ارز دیجیتال پیشرو جهان، ناگهان وارد یک اصلاح قیمتی عظیم شد و از کمی بالاتر از ۷۰ هزار دلار به محدوده ۶۷۴۹۰ دلار سقوط کرد و ۷ درصد از ارزش خود معادل ۲۵۰۰ دلار از دست داد. بعداً، بیت‌کوین بخشی از ضررهای خود را جبران کرد و به ۶۷۴۷۲ دلار رسید که درحال حاضر با این قیمت معامله می‌شود.
اتریوم نیز همین روند را دنبال کرد و با سقوطی بیش از ۱۰ درصد، از ۳۵۲۵ دلار به ۳۱۶۱ دلار رسید، اما بعداً کمی بهبود یافت و اکنون با قیمت ۳۲۵۹ دلار معامله می‌شود. درمجموع، تقریباً ۷۳۵ میلیون دلار ارز دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته در کل بازار کریپتو تصفیه یا لیکوئید شده است. در همین راستا، ارز دیجیتال دوج‌کوین با سقوط کمی بیش از ۱۹ درصد، به قیمت ۰.۱۶۱۰ دلار رسید. همچنین، دو تلاش برای احیای دوج‌کوین باعث شد تا قیمت آن به ۰.۱۷۱۲ دلار برسد.
نزدیک‌شدن به هاوینگ بیت‌کوین
سقوط مذکور بیت‌کوین و اصلاحات بعدی بازار رمزارز، کمتر از یک هفته مانده به چهارمین هاوینگ بیت‌کوین که قرار است در (۲۱ آوریل) برگزار شود، رخ داده است. این رویداد که هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد، دوباره مقدار استخراج‌شده بیت‌کوین در هر بلاک را نصف می‌کند و این بار آن را به ۳.۱۲۵ بیت‌کوین در هر بلاک جدید کاهش می‌دهد. بسیاری انتظار دارند که قیمت بیت‌کوین پس از این رخداد به‌طور چشم‌گیری افزایش یابد و آلت‌کوین‌ها نیز از آن پیروی کنند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید