شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 5941 |
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶ |
145 بازدید
1
ارسال به دوستان

قیمت طلا (XAU/USD) برای دومین روز متوالی در روز جمعه کاهش یافت و لحن پیشنهادی خود را در اوایل جلسه‌ی اروپا حفظ کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، به نقل از «اف‌ایکس استریت» طلا در روز جمعه شتاب صعودی را به خود اختصاص داد و به بالاترین سطح تاریخی خود بالای ۲۳۲۰ دلار صعود کرد.
گرچه گزارش خوش‌بینانه‌ی مشاغل ماه مارس ایالات متحده به دلار (USD) در یافتن تقاضا کمک می‌کند و این به ضرر فلز زرد است، تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی، حمایت لازم را از طلا (XAU/USD) به عمل می‌آورد.
بررسی اجمالی بنیادین
قیمت طلا (XAU/USD) برای دومین روز متوالی در روز جمعه کاهش یافت و لحن پیشنهادی خود را در اوایل جلسه‌ی اروپا حفظ کرد.
و اما در چشم‌انداز ارز ایالات متحده، دلار آمریکا (USD) بر روی بهبودی یک شبه از پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای خود استوار است و بدیهی است که اظهارات تندروانه‌ی مقامات فدرال رزرو، حمایت لازم را از آن به عمل می‌آورد که به نوبه‌ی خود، طلا را تضعیف می‌کند. جدای از این، این ریزش قبل از انتشار جزئیات استخدام ماهانه ایالات متحده، بیشتر می‌تواند به تغییر موقعیت تجاری نسبت داده شود.

در ادامه، گزارش معروف حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) برای سرنخ‌های تازه در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو مورد بررسی قرار خواهد گرفت که به نوبه‌ی خود تقاضای دلار را هدایت می‌کند و انگیزه‌ی جهت‌گیری جدیدی را برای قیمت طلا بدون بازده فراهم خواهد کرد.
در این میان، خطرات ژئوپلیتیکی مستمر ناشی از درگیری روسیه و اوکراین و خطر تشدید بیشتر تنش‌ها در خاورمیانه باید به‌عنوان بادی برای پناهگاه امن طلا (XAU/USD) عمل کند. این امر می‌تواند محدودکننده‌ی هر گونه لغزش اصلاحی معنادار از اوج‌های تاریخی باشد.
بررسی اجمالی تکنیکال
از منظر تکنیکال، ضعف زیر ناحیه ۲۲۶۵ دلاری می‌تواند کاهش نوسانی هفتگی را در محدوده ۲۲۲۹-۲۲۲۸ دلار نشان دهد و سطح ۲۲۵۰ دلار نیز به عنوان یک حمایت میانی عمل می‌کند.
گفتنی است برخی از فروش‌های متعاقب پتانسیل این را دارند که قیمت طلا را به سمت مرز روانی ۲۲۰۰ دلار بکشاند که احتمالاً به عنوان یک پایه‌ی قوی عمل می‌کند. با این اوصاف، یک شکست متقاعدکننده از طریق سطح مذکور باید راه را برای کاهش معنی دار اصلاحی هموار سازد.
از سوی دیگر، حرکت فراتر از منطقه ۲۲۸۰ دلاری ممکن است با مقاومتی نزدیک به اوج نشست آسیایی درست جلوتر از رقم گرد ۲۳۰۰ دلار، روبرو شود. پذیرش بالاتر از دومی به عنوان یک محرک تازه برای معامله‌گران صعودی تلقی می‌شود و زمینه را برای تمدید شتاب شکست اخیر که طی دو هفته‌ی گذشته یا بیشتر شاهد بودیم، فراهم می‌کند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید