شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8564 |
تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸ |
258 بازدید
1
ارسال به دوستان

پوند/دلار (GBP/USD) با از دست دادن مومنتوم خود، سودهای اولیه را خنثی می‌کند که البته این سقوط ناگهانی به منطقه ۱.۲۵۰۰، ناشی از جهش قدرتمند دلار آمریکاست.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» پوند/دلار (GBP/USD) با از دست دادن مومنتوم خود، سودهای اولیه را خنثی می‌کند که البته این سقوط ناگهانی به منطقه ۱.۲۵۰۰، ناشی از جهش قدرتمند دلار آمریکا است.
بررسی اجمالی تکنیکال پوند/دلار GBP/USD
بررسی نوسانات حاکی از آن است که پوند استرلینگ (GBP) پس از تصمیم‌گیری روز پنج‌شنبه‌ی مقامات بانک انگلستان (BoE) در مورد حفظ نرخ بهره در سطح ۵.۲۵ درصد، با چالش‌هایی مواجه شد.
براساس گزارش رویترز، اندرو بیلی، ریاست BoE در کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه‌ی تصمیم‌گیری با اشاره به لزوم انتظار برای نتایج آمارهای تورمی، فعالیت و بازار کار، خاطرنشان کرد که کاهش نرخ بهره در ماه آینده امکانپذیر است. این امر چشم‌انداز کاهش نرخ بهره را در آینده تقویت می‌کند و در عین حال که بر پوند انگلیس فشار وارد می‌آورد، منجر به تضعیف جفت پوند/دلار آمریکا می‌شود.
متعاقباً، اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) داده‌هایی را منتشر کرد که حکایت از تعداد فراتر از انتظار درخواست‌ها برای دریافت مزایای بیکاری دارد. مطالبات اولیه‌ی بیکاری برای هفته‌ی منتهی به ۳ مه به ۲۳۱۰۰۰ افزایش یافت که نسبت به رقم هفته‌ی قبل که ۲۰۹۰۰۰ بود و از برآوردهای ۲۱۰۰۰۰ فراتر رفت. این امر حاکی از تغییر احتمالی به سمت یک چشم‌انداز سیاست کمتر جنگ‌طلبانه از سوی فدرال رزرو است که منجر به فشار بر بازده خزانه‌داری ایالات متحده و تضعیف دلار آمریکا (USD) می‌شود.

و اما بنا بر پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود که شاخص اولیه‌ی احساسات مصرف‌کننده‌ی میشیگان در ماه می کاهش جزئی را به تصویر بکشد. این شاخص یک نظرسنجی است که علاوه بر ارزیابی احساسات مصرف‌کنندگان آمریکایی، سه حوزه‌ی اصلی را در بر می‌گیرد: امور مالی شخصی، شرایط تجاری و شرایط خرید.
بررسی اجمالی تکنیکال
پوند/دلار (GBP/USD) با انتشار آمارهای تولید ناخالص داخلی بریتانیا (GDP) که به میزانی فراتر از انتظار در سه ماهه‌ی اول اشاره داشت، در ساعات آسیایی روز جمعه بالاتر رفت و به نزدیکی ۱.۲۵۴۰ رسید.
تولید ناخالص داخلی (QoQ) 0.6 درصد افزایش یافت و به این ترتیب، کاهش ۰.۳ درصدی سه ماهه‌ی قبل را معکوس کرد که البته انتظار برای رشد ۰.۴ درصدی را پشت سر گذاشت. علاوه بر این، تولید ناخالص داخلی (سالانه) با افزایش ۰.۲ درصدی نسبت به کاهش قبلی ۰.۲ درصدی، بازگشتی را تجربه کرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید