شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 3643 |
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵ |
109 بازدید
1
ارسال به دوستان

در دنیای رنگارنگ میم‌کوین‌ها، اختلافی بین جامعه سولانا و صاحبان سگ شیبای واقعی که الهام‌بخش ساخت میم‌کوین جنجالی داگ ویف هت شده، به وجود آمده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cryptonews»، دعوای میان سولانا (SOL) و داگ‌ویف‌هت (WIF) بر سر حراج یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) اتریوم (ETH) است که تصویری نمادین از آچی؛ سگی که به چهره محبوب میم‌کوین داگ‌ویف‌هت تبدیل شده است را به نمایش می‌گذارد.
این ماجرا زمانی شروع شد که کاربر اینستاگرام اهل کره جنوبی با ادعای مالکیت آچی، قصد خود را برای برگزاری حراج یک NFT از عکس اصلی که جرقه این میم‌کوین را زده است، اعلام کرد. این کاربر که طی پنج سال گذشته به‌طور مداوم تصاویری از آچی با لباس‌های بافتنی مختلف منتشر کرده بود، از برنامه‌های خود برای جشن گرفتن شهرت این سگ پرده برداشت.
حراج NFT که در پلتفرم فاندیشن (Foundation)، میزبانNFTهای اتریوم، برگزار می‌شود، قرار است روز دوشنبه به پایان برسد و درحال‌حاضر بالاترین پیشنهاد خیره‌کننده، ۵۰ اتریوم معادل بیش از ۱۸۲ هزار دلار است.
انتقاد جامعه داگ‌ویف‌هت به تصمیم همکاری با فی­‌یستی دائو (Feisty DAO)
بااین‌حال، انتخاب همکاری با فی‌یستی دائو؛ یک جامعه آنلاین با تجربه در به‌دست آوردن و بخش‌بندی NFT‌های مرتبط با شیبا اینو (SHIB) در بلاک‌چین اتریوم، موجی از نارضایتی را در بین اعضای جامعه داگ‌ویف‌هت و سایر کاربران سولانا برانگیخت.
بسیاری از آن‌ها از این واقعه که والدین آچی برای عرضه NFT با تیم داگ‌ویف‌هت در سولانا همکاری نکرده‌اند، ابراز ناامیدی کردند. مخالفت‌ها تا جایی بالا گرفت که صاحبان آچی احساس کردند مجبور هستند تا به‌طور علنی به انتقادها پاسخ دهند. در همین راستا، آن‌ها در کامنتی در پُست اینستاگرام به‌صورت پین‌شده نوشتند: «لطفاً به آچی و ما توهین نکنید. هیچ دلیلی برای سرزنش ما وجود ندارد. لطفاً برای ما خوشحال باشید.»
نکته جالب توجه اینجاست که صاحب آچی قبلاً تلاش کرده بود تا با کاربران سولانا همکاری کند، اما این تجربه به تلخی انجامید. در ادامه این ماجرا و پس از موفقیت میم‌کوین داگ‌ویف‌هت، یک میم‌کوین دیگر به نام آچی (ACHI) با حمایت و تأیید والدین آچی (سگ مذکور و مورد مناقشه) ظهور کرد. بااین‌حال، سازندگان آچی به‌گفته خودشان اندکی پس از راه‌اندازی و لانچ، پروژه را رها کردند و کام والدین آچی را نیز دوباره تلخ کردند. درنتیجه، آن‌ها تصمیم گرفتند تا برای تضمین فرآیند حراج روان‌تر و امن‌تر با «فی­‌یستی دائو»، یک نهاد اثبات‌شده در حوزه NFT همکاری کنند.
جامعه سولانا برای برقراری ارتباط با صاحبان داگ‌ویف‌هت تلاش کمی کرد
در‌حالی‌که برخی از اعضای جامعه داگ‌ویف‌هت از عدم هماهنگی بین والدین آچی و جامعه میم‌کوین ابراز ناراحتی کردند، به نظر می‌رسد جامعه تلاش کمی برای برقراری ارتباط با خانواده پشت سگی که رمزارز آن‌ها را به ارزش چند میلیارد دلاری رساند، انجام داده است. با وجود موفقیت نجومی میم‌کوین داگ‌ویف‌هت، صاحبان آچی ادعا کردند که تا همین اواخر که خودشان برای برقراری ارتباط تلاش کردند، هرگز از کسی در جامعه ارز دیجیتال مذکور خبری دریافت نکرده‌اند.
«می‌هیر»، یکی از اعضای جامعه داگ‌ویف‌هت که در کمپین جمع‌آوری کمک مالی برای نمایش چهره آچی به‌روی صفحه نمایش LED کروی در لاس وگاس مشارکت داشت، اعتراف کرد که تا هفته گذشته از صاحبان آچی بی‌خبر بوده است. بااین‌وجود، او اذعان کرد که آن‌ها مستحق شناخته‌شدن و سهمی از غنایمی هستند که توسط داگ‌ویف‌هت به‌دست آمده است، ارز دیجیتالی که درحال حاضر ارزش بازار آن از ۳ میلیارد دلار فراتر رفته است.
علاوه بر این، «پات»، عضو فی‌یستی دائو که مسئولیت نظارت بر حراج NFT را بر عهده دارد، درصورت تمایل جامعه سولانا، آمادگی خود را برای ضرب مجدد NFT در سولانا اعلام کرد. او حتی برای سنجش علاقه آن‌ها به خرید NFT آچی، با «آنسِم»، یکی از اعضای برجسته جامعه داگ‌ویف‌هت تماس گرفت، اما پاسخی مثبت دریافت نکرد.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید