شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 5686 |
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶ |
297 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

قیمت طلا (XAU/USD) پس از ثبت رکورد جدید در روز پنج‌شنبه کاهش یافت و معاملات خود را با یک سوگیری منفی خفیف، زیر سطح ۲۳۰۰ دلار ادامه داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) پس از ثبت رکورد جدید در روز پنج‌شنبه کاهش یافت و در معاملات اروپا با یک سوگیری منفی خفیف، زیر سطح ۲۳۰۰ دلار معامله شد.
بررسی اجمالی بنیادین
قیمت طلا (XAU/USD) پس از ثبت رکورد جدید در روز پنج‌شنبه کاهش یافت و معاملات خود را با یک سوگیری منفی خفیف، زیر سطح ۲۳۰۰ دلار ادامه داد.
آنچه مسلم است در کنار لحن مثبت پیرامون بازارهای سهام، شرایط ویژه‌ای در نمودار روزانه برقرار است که تمایل به تضعیف تقاضا برای فلز گرانبهای امن را دارد و این امر باعث می‌شود گاوهای طلا محتاط عمل کنند.
با این اوصاف، با وجود خطرات ژئوپلیتیکی ناشی از درگیری طولانی روسیه و اوکراین و تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، هرگونه عقب نشینی اصلاحی معنادار برای این کالا هنوز دور از دسترس به نظر می‌رسد.
در عین حال، وضعیت دلار آمریکا (USD) با کاهش شدید اصلاحی این هفته از بالاترین سطح خود از ۱۴ فوریه تغییر می‌کند و ارز ایالات متحده برای سومین روز متوالی در بحبوحه‌ی عدم اطمینان در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، ناچار به عقب‌نشینی می‌شود. پرواضح است که این امر می‌تواند علاوه بر حمایت از قیمت طلا، به کاهش روند نزولی کمک کند.

معامله‌گران همچنین ممکن است پیش از انتشار جزئیات کلیدی اشتغال در ایالات متحده، که عموماً تحت عنوان گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) شناخته می‌شود، از اقدام خودداری کنند و به حاشیه بروند، که این موضوع نقش مهمی در تأثیرگذاری بر تصمیم سیاست آتی فدرال رزرو دارد و انگیزه‌ی تازه‌ای را برای فلز زرد بدون بازده فراهم می‌کند.
تحلیل اجمالی تکنیکال
از منظر تکنیکال، شاخص قدرت نسبی (RSI) اشباع خریدشده در نمودار روزانه باعث می‌شود قبل از موضع‌گیری برای هر حرکت صعودی بیشتر، منتظر برخی تثبیت‌های کوتاه‌مدت یا عقب‌نشینی متوسط باشیم.
در عین حال، هر کاهش اصلاحی ممکن است در نزدیکی سطح ۲۲۸۰ دلار پیش از رسیدن به کف نوسانی یک شبه، حوالی منطقه ۲۲۶۵ دلار، حمایتی را دست و پا کند. با این حال، برخی از فروش‌های متعاقب ممکن است طلا را بیشتر به زیر سطح ۲۲۵۰ دلار و به حوالی منطقه ۲۲۲۹-۲۲۲۸ دلار بکشاند.
سطح ۲۲۲۹ دلار باید به عنوان یک نقطه‌ی محوری کلیدی عمل کند که اگر قاطعانه شکسته شود، باید راه را برای ضررهای عمیق‌تر هموار کند و از سطح روانی ۲۲۰۰ دلار نیز رونمایی خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید