شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 9929 |
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶ |
79 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

در حالی که دلار امروز به تثبیت رسید، اکثر ارزهای آسیایی دستخوش نوسان شدند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، دلار در روز چهارشنبه، ثابت ماند.
شاخص دلار آمریکا با ۰.۱۱ درصد افزایش، به ۱۰۴.۹۲ رسید. این شاخص روز سه شنبه به ۱۰۳.۹۹ رسیده بود که پایین‌ترین سطح از ۹ آوریل بود.
روند تثبیت ارز ایالات متحده پیش از انتشار داده‌های کلیدی اقتصادی ایالات متحده و نشست سیاست پولی در کانادا اتفاق افتاد که معامله‌گران در مورد آغاز چرخه‌ی کاهش نرخ برای برخی از بزرگترین اقتصادهای جهان گمانه‌زنی کردند.
سرمایه گذاران در انتظار داده‌های خدمات ایالات متحده در روز چهارشنبه و آمار و ارقام شغلی بیشتر در اواخر هفته هستند.
افزون بر آن، با بروز نشانه‌هایی از نرم‌شدن اقتصاد ایالات متحده در روز دوشنبه که باعث افزایش تقاضا برای کاهش زودهنگام نرخ بهره‌ی فدرال رزرو شد، دلار ایالات متحده به پایین‌ترین حد در دو ماه اخیر رسید.
جلسه‌ی بانک مرکزی کانادا یک روز قبل از نشست بانک مرکزی اروپا در روز پنج‌شنبه تشکیل می‌شود و احتمال بازارها برای کاهش نرخ در کانادا ۷۵ درصد و احتمال کاهش در اروپا ۹۵ درصد است.
دلار کانادا در میانه‌ی یک محدوده‌ی چند ماهه ۱.۳۶۷۸ دلار کانادا به ازای هر دلار – و ۱.۰۸۸۱ دلار به ازای یورو – و در هر دو جلسه‌ی چشم‌انداز، حداقل به اندازه‌‌ی یک تصمیم، در کانون توجه قرار خواهد گرفت.
جو کاپورسو، استراتژیست بانک مشترک‌المنافع استرالیا تضعیف دلار آمریکا را منوط به وجود چراغ سبزی برای کاهش بسیار بیشتر در سال جاری عنوان کرد.
سرمایه گذاران همچنین از نزدیک شاهد معاملات آتی نفت برنت بودند که در روز چهارشنبه در حوالی پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته قرار داشت.
تیری ویزمن، استراتژیست فارکس جهانی در مک‌کواری، بر این باور است که اگر قیمت‌های پایین نفت باعث شود که کاهش تورم دوباره به یک پدیده‌ی جهانی تبدیل شود، انتظار واگرایی بیشتر در سیاست‌ها یا کاهش ارزش دلار را نخواهیم داشت.
ین ژاپن حدود ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۵۵.۹۰ در هر دلار رسید که از سودهای روز سه شنبه که توسط سرمایه گذاران در بازارهای نوظهور به دست آمده بود، عقب‌نشینی کرد.

گفتنی است ین در بین ارزهای G10 بدترین عملکرد را در سال جاری داشته است، و در روز سه شنبه، ریوزو هیمینو، معاون BOJ، ابراز داشت که بانک مرکزی باید در مورد تاثیر ضعف این ارز بر اقتصاد و تورم، بسیار هوشیار باشد.
روپیه هند پس از بهبودی از پایین‌ترین سطح هفت هفته‌ای خود و پیرو اعلام نتایج انتخابات، با کاهش همراه بود.

پزو مکزیک پس از افت حدود ۴ درصدی دلار و نزدیک به ۶ درصدی ین، تثبیت شد. فروش سنگین پزو در برابر ین نشان داد که سرمایه‌گذاران از یکی از محبوب‌ترین یا سودآورترین معاملات، عقب‌نشینی می‌کنند.
و اما دلار استرالیا و دلار نیوزلند در پی انتشار اخبار اقتصادی داخلی غیرمنتظره، افزایش یافتند.
دلار استرالیا آخرین بار با ۰.۱% افزایش، به ۰.۶۶۵۷ دلار رسید. دلار نیوزیلند با ۰.۱ درصد افزایش به ۰.۶۱۸۴ دلار رسید.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید