شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8296 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲ |
650 بازدید
5
ارسال به دوستان

بسته‌شدن قریب‌الوقوع سرویس کوین‌جوین زدکِی اِسنکس (Coinjoin zkSNACKs) به‌عنوان یک شکست برای توسعه‌دهندگان بیت‌کوین و حامیان حریم خصوصی توصیف شده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cointelegraph»، مدیرعامل زدکِی اِسنکس (zkSNACKs) گفت که اکوسیستم بیت‌کوین (BTC) به‌طور اجتناب‌ناپذیری درحال از دست دادن یک سرویس مهم است که به کاربران کمک می‌کرد تا با افزایش حریم خصوصی ازطریق مکانیزم کوین‌جوین (coinjoin) اقدام به تراکنش کنند.
«حریم خصوصی بیت‌کوین زنده خواهد ماند، اما کاهش پشتیبانی زدکِی اِسنکس برای توسعه‌دهندگان بیت‌کوین و حامیان حریم خصوصی یک شکست تأسف‌بار است.»
پس از این‌که زدکِی اِسنکس اعلام کرد که سرویس هماهنگی کوین‌جوین خود را متوقف می‌کند، اکوسیستم بیت‌کوین به‌زودی یک سرویس مهم افزایش حریم خصوصی را از دست خواهد داد. درهمین راستا، «مکس هیل‌براند»، مدیرعامل زدکِی اِسنکس، پس از اعلام این خبر، در گفتگویی با کوین‌تلگراف توضیح داد که این تصمیم برای اطمینان از مطابقت با آخرین به‌روزرسانی‌های قانونی و نظارتی در ایالات متحده اتخاذ شده است.
هیل‌براند گفت که بسته‌شدن سرویس کوین‌جوین با توجه به عدم شفافیت در ایالات متحده درمورد مقررات مربوط به فضای ارزهای دیجیتال و استفاده از ابزارهای افزایش حریم خصوصی، ضروری است. «اِدوارد اِسنودن»، افشاگر سابق آژانس امنیت ملی ایالات متحده نیز ازجمله مفسرانی بود که از توقف این سرویس ابراز تأسف کرد.
هیل‌براند همچنین تأیید کرد که وازابی وَلت (Wasabi Wallet)، کیف‌پول بیت‌کوین توسعه‌یافته توسط زدکِی اِسنکس که سرویس کوین‌جوین را در خود جای داده است، به‌عنوان یک کیف‌پول معمولی BTC به کار خود ادامه خواهد داد. درهمین حال، کاربران می‌توانند کلیدهای خصوصی را درجهت دریافت و ارسال بیت‌کوین تولید کنند.
کوین‌جوین حریم خصوصی کاملی را ارائه می‌دهد
با وجود بسته‌شدن سرویس کوین‌جوین، مدیرعامل زدکِی اِسنکس گفت که معماری فیلتر مشتری وازابی، ادغام تُر (Tor) و انتخاب رمزارز سفارشی، همچنان حریم خصوصی قابل‌توجهی را برای کاربران فراهم می‌کنند. با این حال، سطح حریم خصوصی ارائه‌شده توسط کوین‌جوین در آینده بی‌نظیر خواهد بود.
هیل‌براند اذعان کرد: «ماهیت بلاکچین بیت‌کوین مانع از دستیابی کاربران به حریم خصوصی کامل بدون کوین‌جوین می‌شود.» مدیرعامل زدکِی اِسنکس همچنین درمورد این‌که آیا سرکوب مشابه پروتکل‌های حریم خصوصی و خدمات کوین‌جوین در حوزه‌های قضایی خارج از ایالات متحده رخ خواهد داد یا خیر، مردّد بود.
علاوه بر این، بسته‌شدن سرویس هماهنگی کوین‌جوین زدکِی اِسنکس بر محصولات و خدمات در سراسر اکوسیستم بیت‌کوین تأثیر گذاشته است به‌گونه‌ای که خدمات کیف‌پول سخت‌افزاری ترزور سوئیت (Trezor Suite) و بی‌تی‌سی پِی سرور (BTCPayServer) دیگر از (ژوئن ۲۰۲۴) نمی‌توانند این سرویس را به کاربران خود ارائه دهند.
کوین‌جوین چگونه کار می‌کند؟
هیل‌براند طی مصاحبه‌ای با کوین‌تلگراف در همایش بیت‌کوین آمستردام در سال (۲۰۲۳) به جزئیات سرویس کوین‌جوین زدکِی اِسنکس پرداخت. بر این اساس، یک سرویس کوین‌جوین با ترکیب چندین ورودی و خروجی از چندین کاربر در یک تراکنش، روشی مؤثر را برای مبهم‌کردن تراکنش‌های بیت‌کوین ارائه می‌کند که تعیین جزئیات تراکنش خاص را برای ناظران خارجی بسیار دشوارتر می‌کند.
افزون بر این، کیف‌پول وازابی در سال (۲۰۱۸) پس از تحقیقات گسترده‌ای راه‌اندازی شد. این کیف‌پول از Tor برای ناشناس‌ماندن، از رویکرد مشتری خُرد برای بررسی تعادل بدون به خطر انداختن حریم خصوصی و نیز از فیلترهای بلاک برای تأیید کارآمد و ایمن تراکنش‌ها بدون دانلود کل بلاکچین بیت‌کوین استفاده می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید