شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8431 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲ |
527 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

صرافی لوکال‌مونِرو (LocalMonero) به‌طور رسمی ارائه کانال معاملاتی خود را در (۱۴ مِی) متوقف می‌کند و تا (۷ نوامبر) تمامی وجوه باید از حساب‌ها برداشت شوند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cryptopolitan»، سرکوب سخت‌گیرانه ارزهای دیجیتال متمرکز بر حفظ حریم خصوصی هنوز درحال آشکارشدن است و آخرین قربانی انتخا‎ب‌شده برای این منظور، صرافی رمزارز لوکال‌مونِرو (LocalMonero) بوده که پلتفرم معاملاتی همتا به همتا (P2P) برای توکن حریم خصوصی مونِرو (XMR) است که فعالیت خود را متوقف می‌کند. این امر باعث می‌شود تلاش اخیر در راستای هدف قراردادن رمزارزها و پروتکل‌های حریم خصوصی، صورت گیرد.
بسته‌شدن ناگهانی صرافی لوکال‌مونِرو
در (۷ مِی)، لوکال‌مونِرو، پلتفرم معاملاتی که تراکنش‌های مونِرو را تسهیل می‌کند، اعلام کرد که ثبت‌نام کاربران جدید و پیشنهادهای مربوط به تبلیغ درون سایت‌، بلافاصله غیرفعال شده است. درهمین راستا، این صرافی کریپتو در تاریخ (۱۴ مِی) به‌طور رسمی ارائه کانال برای تجارت جفت دارایی‌های رمزنگاری‌شده اسپات و نیز دارای مارجینِ متمرکز بر حریم خصوصی را متوقف خواهد کرد. اگرچه پلتفرم مذکور به «همگرایی عوامل داخلی و خارجی» اشاره می‌کند، اما از ذکر این موارد و دلایل قطعی که در پس این انتخاب و بسته‌شدن کامل عملیات رمزارزی وجود دارد، غافل می‌شود.
به گفته لوکال‌مونِرو، همه کاربران باید تا (۷ نوامبر)، زمانی‌که وب‌سایت در‌حال بسته‌شدن است، از حساب‌های خود‌‌، وجوه شخصی‌شان را دریافت کنند. در این حالت، هر مقدار موجودی از وجوه که در تاریخ تعیین‌‎شده در کیف‌پول افراد در صرافی باقی بماند، ممکن است رها‌شده در نظر گرفته شود.
پروژه لوکال‌مونِرو در سال (۲۰۱۷) به‌عنوان یک پلتفرم جایگزین لوکال‌بیت‌کوین (LocalBitcoins) (با جای‌گیری علامت تجاری Monero) در جهان ظاهر شد. اکنون که دنیا شاهد گذراندن مراحل رو به رشد مونِرو بوده است، لوکال‌مونِرو قصد دارد سهمی از بازار پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص دهد. این تیم با ذکر نقاط عطف بعدی، مانند راه‌اندازی هاونو (Havnoo) و سِرای دِکس (Serai DEXes)، بر دورنمای صعودی مونِرو تأکید کرد. آن‌ها همچنین گفتند که به‌روزرسانی‌های حریم خصوصی که قبلاً به‌عنوان اثباتِ عضویت (FCMP) شناخته می‌شد، به آن‌ها اطمینان می‌دهد که آینده روشنی را برای مونِرو متصور شوند.
با این حال، این خوش‌بینی، دیدگاه برخی را به‌عنوان راه دیگری برای غیرممکن‌کردن توکن‌ها و پروتکل‌های حریم خصوصی با تصمیم کراکن (Kraken) برای خاتمه‌دادن به معاملات XMR و دیگران برای مشتریان در ایرلند و بلژیک در ماه (آوریل)، تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد.
آینده توکن‌های حریم خصوصی
همچنین نگرانی‌هایی وجود دارد که کل صنعت ارزهای دیجیتال و خدمات با محوریت حریم خصوصی درحال ناپدیدشدن سریع است. به گفته «Seth for Privacy»، یکی از علاقه‌مندان به توکن‌های حریم خصوصی و یک مدافع مشهور در زمینه حریم خصوصی، «تعطیلی لوکال‌مونِرو، روز بسیار غم انگیزی است زیرا این پروژه توانست تقریباً پنج سال ناشناس بماند.» او تأکید کرد که چنین خدماتی، نقش مهمی در اکوسیستم بدون احراز هویت شناسایی مشتری (KYC) مونِرو ایفاء می‌کند. این علاقه‌مند توکن‌های حریم خصوصی پیش‌بینی کرد که اقدام مذکور می‌تواند نشانه‌ای از «جنگ همه‌جانبه ضدِ حریم خصوصی ارزهای دیجیتال» باشد.
با این وجود، در آخرین دوره، دیده می‌شود که ناظران مالی جهان دیدگاه تیزبینی نسبت به توکن‌های حریم خصوصی پیدا کرده‌اند. درهمین راستا، در ماه (آوریل)، بنیان‌گذاران بِلندر (میکسر) کریپتو، کیف‌پول سامورایی (Samurai) با اتهام پول‌شویی مواجه شدند. همچنین، خدمات حفظ حریم خصوصی بیشتری مانند وازابی کوین‌جوین (Wasabi CoinJoin) و ترزور کوین‌جوین (Trezor Coinjoin) به سرنوشت همتایان خود دچار شدند و بنیان‌گذاران آن‌ها نیز به‌دلیل فشار فزاینده مجبور به ترک فعالیت خود شدند.
افزون بر این، از آن‌جایی که حوزه نظارتی به‌دنبال یافتن راه خود است، آینده توکن‌های حریم خصوصی با اکوسیستم قابل‌تعویض آن‌ها، نامطمئن به نظر می‌رسد. درهمین حین، برای کسانی که طرفدار حفظ حریم خصوصی ازطریق ارزهای دیجیتال و به‌طور خاص لوکال‌مونِرو هستند، خاموشی وب‌سایت این پلتفرم، هشداری برای مشکلات موجود بین حامیان حریم خصوصی و سازمان‌های نظارتی است.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید