شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6194 |
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷ |
163 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

قیمت نفت روز دوشنبه بیش از یک دلار در هر بشکه کاهش یافت و نفت برنت نیز به زیر ۹۰ دلار رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، قیمت نفت روز دوشنبه بیش از یک دلار در هر بشکه کاهش یافت و نفت برنت نیز به زیر ۹۰ دلار رسید. در همین راستا، بهای معاملات آتی نفت برنت، با ۱.۴۸ دلار یا ۱.۶ درصد کاهش، به ۸۹.۶۹ دلار در هر بشکه رسید.
نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز به ۸۵.۵۴ دلار در هر بشکه رسید که ۱.۳۷ دلار یا ۱.۵ درصد کاهش داشت.
پس از اینکه اسرائیل سربازان بیشتری را از جنوب غزه خارج کرد و تعهد به گفت‌وگوهای تازه پیرامون آتش‌بس احتمالی در درگیری‌های شش ماهه را ابراز داشت، تنش‌ها در خاورمیانه اندکی کاهش یافت و همین امر در افت قیمت نفت مؤثر واقع شد.
تونی سایکامور، تحلیلگر بازار IG، خروج تمام نیروها به جز یک تیپ را از نوار غزه، کاتالیزور اسرائیل برشمرد که احتمالاً در پاسخ به فشار فزاینده بین‌المللی و کاهش تنش‌ها پس از کشته‌شدن فرماندهان ارشد ایرانی در سوریه در هفته‌ی گذشته صورت گرفته است.
اما تینا تنگ، تحلیلگر مستقل مستقر در اوکلند، با توجه به اینکه این رویداد هیچ تغییر اساسی ایجاد نکرده، حرکت اسرائیل را فقط یک عقب‌نشینی موقت قلمداد کرد.
گفتنی است اسرائیل و حماس تیم‌هایی را برای گفتگوهای تازه درباره‌ی آتش‌بس احتمالی پیش از فرارسیدن تعطیلات عید فطر به مصر فرستادند. بدیهی است که نتیجه‌ی مذاکرات آتش‌بس، تأثیر مثبتی در کاهش تنش‌ها در خاورمیانه دارد، همانطور که در هفته‌ی گذشته، این درگیری‌ها افزایش بیش از ۴ درصدی قیمت نفت را به دلیل نگرانی از اختلال در عرضه رقم زد.
در چشم‌انداز داده‌ها، گزارش اشتغال ایالات متحده در روز جمعه فراتر از انتظارات بود و خبر از استحکام اقتصاد در سه ماهه‌ی اول داد که این امر احتمالا کاهش نرخ بهره‌ی پیش‌بینی‌شده از سوی فدرال رزرو را در سال جاری به تاخیر می‌اندازد.
تنگ بر این باور است که احتمالأ فدرال رزرو در بحبوحه‌ی داده‌های قوی اقتصادی ایالات متحده و بازار کار فشرده، کاهش نرخ بهره را متوقف کند.
از سوی دیگر، عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده‌ی نفت جهان، پس از کاهش عرضه‌ی سنگین نفت، اقدام به افزایش قیمت‌های رسمی فروش به آسیا در همه‌ی گریدهای نفت خام را مطابق با انتظارات در ماه می در دستور کار قرار داد.
پیش از این، شرکت ملی نفت پمکس از واحد تجاری خود درخواست کرد تا صادرات روزانه‌ی ۴۳۶۰۰۰ بشکه نفت خام خود را در ماه آوریل لغو کند که البته روز شنبه در سکوی دریایی متعلق به این شرکت یک آتش‌ سوزی رخ داد و یک پیمانکار در این حادثه کشته شد.
با این حال، تحلیلگران گلدمن ساکس انتظار دارند که برنت در سناریوی موردی خود، با در نظر گرفتن تقاضای قوی، زیر ۱۰۰ دلار در هر بشکه باقی بماند.
با تمام این‌ها می‌توان انتظار داشت که ضربه‌ی ژئوپلیتیکی بیشتری به عرضه نفت وارد نشود و افزایش ظرفیت مازاد، اوپک پلاس را بر آن می‌دارد تا نسبت به رشد تولید را در سه ماهه سوم اقدام کند.
و اما براساس گزارش بیکر هیوز در روز جمعه، سکوهای نفتی در ایالات متحده در هفته‌ی گذشته با دو افزایش به ۵۰۸ دکل رسید، در حالی که دکل‌های گازی با دو کاهش، تعداد ۱۱۰ را ثبت کرد که پایین‌ترین میزان از ژانویه ۲۰۲۲ تلقی می‌شود.

برای افق پیش رو، سرمایه‌گذاران داد‌ه‌های شاخص قیمت مصرف کننده از ایالات متحده و چین را در کانون توجه قرار می‌دهند تا به رهنمون‌های بیشتر در مورد زمان کاهش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو و ارزیابی سلامت اقتصادی دو مصرف کننده بزرگ نفت در جهان دست یابند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید