شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6639 |
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵ |
113 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

صرافی ارز دیجیتال کوین‌بیس (Coinbase) درخواست تجدید نظر میانی درباره «سؤال کنترلی» کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده ارائه کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cointelegraph»، صرافی ارز دیجیتال کوین‌بیس (Coinbase) از دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده درخواست کرده است تا یک «پرسش مهارکننده» خاص را که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده در دعوی حقوقی جاری علیه این صرافی رمزارز مطرح شده است، بررسی کند.
کوین‌بیس در لایحه‌ای که در (۱۲ آوریل) در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه جنوبی نیویورک ثبت‌شد، استدلال کرد: «سؤال مطرح‌شده در این‌جا تحت‌تاثیر هیچ‌گونه اختلافات واقعی نیست. بنابراین برای بررسی فوری آماده است.»
«پُل گِروِال»، مدیر ارشد حقوقی کوین‌بیس در پُستی که در (۱۲ آوریل) در شبکه اجتماعی X منتشر شد، توضیح داد که «پرسش کنترلی» حول این موضوع می‌چرخد که آیا یک قرارداد سرمایه‌گذاری نیاز به «مقوله‌ای قراردادی» دارد. این لایحه در دادگاه ادعا می‌کند: «این‌که آیا یک «قرارداد سرمایه‌گذاری» می‌تواند بدون هیچ‌گونه تعهدی پس از فروش وجود داشته باشد، یک سؤال کاملاً حقوقی و کنترل‌کننده است.»
گِرِوال توضیح داد، درحالی‌که کوین‌بیس بر این باور است که یک قرارداد سرمایه‌گذاری نیازمند تعهدات قراردادی پس از فروش است، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده استدلال می‌کند که چنین شاخصه‌ای مطرح نیست.
این مسئله پس از آن صورت گرفت که قاضی دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده، «کاترین فایلا»، درخواست کوین‌بیس برای رد پرونده SEC علیه این صرافی متمرکز کریپتو را که ادعا می‌کند به‌عنوان یک صرافی، کارگزار و اتاق پایاپای ثبت‌نشده فعالیت می‌کند، رد کرد. با این حال، اگر دادگاه، تجدید نظر میانی را تأیید کند، حکم مذکور این پتانسیل را دارد که به‌طور قابل‌توجهی بر پرونده درحال انجام که از (ژوئن ۲۰۲۳) ادامه دارد، تأثیر بگذارد.
این بدان دلیل است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ادعا کرده است که تراکنش‌های رمزارز کوین‌بیس «علیرغم عدم وجود هیچ تعهد قراردادیِ ادعایی»، قراردادهای سرمایه‌گذاری هستند. با عدم پذیرش این پرسش، ادعاهای اصلی SEC که بخش عمده‌ای از ادعاهای واقعی شکایت را تشکیل می‌دهند، از بین می‌رود.
این لایحه همچنین ادعا می‌کند که امر مذکور، یک سؤال حقوقی کنترلی است اگر حل آن بتواند «به‌طرز درخور توجهی بر روند اقدامات، تأثیر بگذارد.»
در همین راستا، گِرِوال بر ثبت زودهنگام درخواست تجدید نظر آن‌ها که تنها ۱۷ روز پس از رد شدن درخواست رد دادخواست ارائه شد، تأکید کرد. با این وجود، وی این اقدام را با هدف حل و فصل هرچه سریع‌تر اختلاف‌نظر درباره تراکنش‌های رمزنگاری‌شده و به‌دلیل اهمیت آن برای کل صنعت رمزارز، توجیه کرد.
«ما درخواست می‌کنیم تا این موضوع را زودتر از حد معمول تجدید نظر کنیم زیرا برای صنعت ما حیاتی است. اقدام SEC علیه ما و سایر شرکت‌های دارایی دیجیتال فراتر از اختیارات قانونی اعطاء‌شده توسط کنگره است و ابهام ناعادلانه‌ای بر نوآوری دارایی دیجیتال ایالات متحده وارد می‌کند.»
اقدام مذکور پس از آن صورت گرفت که کوین‌بیس در یک دعوی حقوقی مدنی علیه شاکیانی که ادعا می‌کردند این صرافی اوراق بهادار ثبت‌نشده به آن‌ها عرضه کرده و فروخته است، به پیروزی بزرگی دست یافت. در (۶ آوریل)، کوین‌تلگراف گزارش داد که دادگاه تجدید نظر ایالات متحده برای حوزه دوم به نفع کوین‌بیس رأی داد و تأیید نمود که فروش ثانویه ارزهای دیجیتال در پلتفرم آن، قانون بورس و اوراق بهادار را نقض نمی‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید