شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6318 |
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴ |
572 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

صندوق‌های سرمایه‌گذاری هاروست فاند (Harvest) و ساوثرن فاند (Southern)، پیشگامان عرضه صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین (BTC) در چین شدند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Bitcoinist»، براساس گزارش رسانه محلی سکوریتیز تایمز (Securities Times)، غول‌های مالی چین، هاروست فاند (Harvest Fund) و ساوثرن فاند (Southern Fund)، اخیراً برای راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین (BTC) جدید درخواست مجوز داده‌اند.
با وجود تردیدهای تاریخی چین نسبت به بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال، صندوق‌های پیشرو اکنون به‌طور فعال به‌دنبال کسب مجوز برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس اسپات بیت‌کوین هستند. در همین راستا، هاروست فاند از طریق شعبه هنگ‌کنگ خود و ساوثرن فاند به واسطه زیرمجموعه هنگ‌کنگی‌ خود، ابتکار عمل را برای درخواست و راه‌اندازی ETF اسپات بیت‌کوین به دست گرفته‌اند.
افزون بر این، اخیراً شعبه هنگ‌کنگ اَسِت منیجمنت چین (China Asset Management) با یک شرکت نگهداری‌کننده ETF اسپات بیت‌کوین همکاری کرده است که این موضوع بر گسترش دامنه همکاری‌ها در این صنعت تأکید می‌کند.
طبق گزارش‌ها، صنعت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در هنگ‌کنگ به میدان آزمایشی برای محصولات جدید سرمایه‌گذاری بیت‌کوین تبدیل شده است. با حمایت از شعب هنگ‌کنگی خود، صندوق‌های پیشرو مذکور می‌توانند خطوط تولید و دامنه سرمایه‌گذاری خود را گسترش دهند. این حرکت به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا از تقاضای درحال رشد برای گزینه‌های سرمایه‌گذاری جایگزین در منطقه بهره‌مند شوند.
درهمین حال، با افزوده‌شدن به هیجان ناشی از تأییدیه احتمالی درخواست‌های جدید صندوق‌های قابل معامله در بورس اسپات بیت‌کوین، راه‌اندازی موفق اولین ETFهای مبتنی بر رمزارز در آسیا توسط شعبه هنگ‌کنگی ساوثرن فاند، یعنیCSOP، ظاهراً توجه قابل‌قبولی را در بازار ارزهای دیجیتال به وجود آورده است.
همچنین، با وجود نوسانات بازار، گزارش شده است که صندوق معاملات فیوچرز بیت‌کوین اف‌اِی ساوثرن (FA Southern Bitcoin Futures) متعلق به CSOP بازدهی و حجم معاملات چشم‌گیری را به دست آورده که توجه سایر صندوق‌های دولتی و سرمایه‌گذاران را به خود جلب نموده است. علاوه بر این، در «کارناوال وب۳ هنگ‌کنگ (۲۰۲۴)»، مقامات نظارتی تعهد خود را برای تقویت مشارکت صنعت و اجرای آموزش جامع عمومی ابراز داشتند.
این رویکرد با هدف تشویق توسعه بازارهای دارایی‌های دیجیتال و درعین‌حال برقراری تعادل بین نوآوری و نظارت است که نشان‌دهنده تغییر قابل‌توجهی نسبت به موضع نظارتی قبلی آن‌ها نسبت به این صنعت است.
از سوی دیگر، گزارش‌ها بر همکاری‌های درحال انجام میان شعبه هنگ‌کنگی اَسِت منیجمنت چین و صرافی هَش‌کی (HashKey) تأکید می‌کند که نمایانگر تلاش‌هایی برای ایجاد یک چارچوب نظارتی جدید برای دارایی‌های مجازی است.
درخواست‌ها در سه‌ماهه دوم تأیید می‌شود
روزنامه سکوریتیز تایمز گزارش داد که کارشناسان این حوزه پیش‌بینی می‌کنند درخواست‌های صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت‌کوین ممکن است حتی در سه‌ماهه دوم سال جاری اجرایی شود. این گزارش همچنین اشاره می‌کند که هنگ‌کنگ درحال بررسی تسهیل فرآیند ایجاد و بازخرید ETFهای اسپات بیت‌کوین است که می‌تواند به‌طرز قابل‌توجهی منجر به افزایش حجم دارایی تحت مدیریت و حجم معاملات در منطقه شود.
درنهایت، با توجه به این‌که هاروست فاند بیش از ۲۳۰ میلیارد دلار دارایی و Southern Fund بیش از ۲۸۰ میلیارد دلار دارایی را مدیریت می‌کنند، ورود آن‌ها به حوزه صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین، نشان‌ از افزایش علاقه نهادهای مالی به دارایی‌های دیجیتال دارد.
با تکامل چشم‌انداز نظارتی و تقویت حمایت از صنعت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، هنگ‌کنگ می‌تواند خود را به‌عنوان یک قطب کلیدی برای محصولات جدید سرمایه‌گذاری بیت‌کوین معرفی کند و راه را برای پذیرش گسترده‌تر دارایی‌های دیجیتال در منطقه هموار سازد.

با توجه به آپدیت فعلی قیمت رمزارزها، قیمت بیت‌کوین درحال حاضر ۷۱۹۰۰ دلار است که نشان‌دهنده رشد ۳.۸ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته است. مضاف بر این، بزرگترین کریپتو بازار طی هفت روز گذشته روند صعودی داشته و ۴ درصد افزایش یافته است. این جهش اخیر، روند تثبیت قیمت را که در هفته گذشته بین محدوده قیمتی ۶۵ هزار تا ۶۸ هزار دلار مشاهده می‌شد، می‌شکند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید