شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8104 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵ |
412 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

طلا امروز بخشی از بهبود روز قبل را از پایین‌ترین حد چهار هفته‌ی اخیر، خنثی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) در روز پنج‌شنبه، با عرضه جدید مواجه شد و به این ترتیب، بخشی از بهبود روز قبل را از پایین‌ترین حد چهار هفته‌ی اخیر، خنثی کرد.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز چهارشنبه ضمن اشاره به تورم بالا، پیشروی در مهار این معضل را نامشخص برشمرد. این امر به نوبه‌ی خود بیان می‌کند که فدرال رزرو برای مدت طولانی‌تری نرخ‌ها را بالاتر نگه می‌دارد که نه‌تنها نقش باد موافقی را برای بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده دارد، بلکه تقاضا برای فلز زرد غیر بازده را تضعیف می‌کند.
جدای از این، لحن ریسک به طور کلی مثبت نیز یکی دیگر از عوامل فشار نزولی بر قیمت امن طلا تلقی می‌شود.
در چشم‌انداز دیگر، دلار آمریکا (USD) که برای جذب خریداران تلاش می‌کند، به حوالی پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای که جمعه گذشته به آن رسیده بود، سقوط کرد و علت این بود که پاول خطر هرگونه افزایش بیشتر نرخ بهره را کم‌اهمیت جلوه داد. این امر نه‌تنها می‌تواند حامی قیمت طلا (XAU/USD) باشد، بلکه پیش از گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) در روز جمعه، به محدودکردن روند نزولی کمک کند.
محرک‌های روزانه‌ی بازار: رویکرد تندروی فدرال رزرو و ریسک‌پذیری مثبت، بهای طلا را کاهش می‌‌دهد
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز چهارشنبه ضمن اشاره به پیشروی کند تورم در ماه‌های اخیر که باد مخالفی برای بهای طلا محسوب می‌شود، هشدار داد که نرخ‌های بهره برای مدت طولانی‌تری بالا باقی خواهند ماند.

از سوی دیگر، بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده بخشی از کاهش روز قبل را که پس از جلسه‌ی FOMC رخ داده بود، معکوس کرد و علاوه بر احیای تقاضا برای دلار آمریکا، باعث محدود کردن روند صعودی فلز زرد بدون بازده شد.
در عین حال، در پی سیگنال پاول مبنی بر اینکه حرکت بعدی فدرال رزرو احتمالا کاهش نرخ بهره است، احساس ریسک جهانی تقویت شد که این امر تضعیف بیشتر پناهگاه امن طلا XAU/USD را در پی داشت.
این موضوع، در کنار تسکین تنش‌های ژئوپلیتیکی، بیان می‌کند که مسیر کمترین مقاومت برای این کالا به سمت نزول است، اگرچه عدم فروش، احتیاط را برای معامله‌گران نزولی تضمین می‌کند.
با این حال، سرمایه گذاران همچنین ممکن است ترجیح دهند قبل از انتشار جزئیات استخدام ماهانه ایالات متحده در روز جمعه، که به عنوان گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) شناخته می‌شود، در حاشیه منتظر بمانند.
در عین حال، داده‌های اقتصادی کلیدی ایالات متحده در روز پنج‌شنبه – اعم از مطالبات اولیه‌ی هفتگی بیکاری، و داده‌های تراز تجاری، به منظور حصول به انگیزه‌های معاملاتی کوتاه‌مدت مورد توجه قرار خواهد گرفت.
تحلیل تکنیکال طلا 
از منظر تکنیکال، به نظر می‌رسد که عقب‌نشینی به زیر سطح ۲۳۰۰ دلار و رسیدن به حوالی سطح ۲۲۸۰ دلار، پشتیبانی مناسبی پیدا کند. این سطح مصادف با فیبوناچی اصلاحی ۵۰ درصدی رالی مارس-آوریل است که اگر قاطعانه شکسته شود، باید راه را برای ضررهای عمیق‌تر هموار کند.
سپس قیمت طلا ممکن است کاهش را به سمت حمایت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه ۲۲۶۸-۲۲۶۵ دلار در مسیر رسیدن به منطقه ۲۲۳۰-۲۲۲۵ دلار و رقم گرد ۲۲۰۰ دلار تسریع بخشد.
از طرف دیگر، مانع فوری در نزدیکی منطقه عرضه ۲۳۳۵ دلار پیش از سقف هفتگی، در حدود منطقه ۲۳۵۲ الی ۲۳۵۳ دلار است. افزایش پایدار فراتر از آن می‌تواند قیمت طلا را به مقاومت ۲,۳۷۱ الی ۲,۳۷۲ دلار در مسیر رسیدن به رقم گرد ۲,۴۰۰ دلار برساند و سطح اوج تاریخی را که در حدود ۲,۴۳۱ الی ۲,۴۳۲ دلار است و در ۱۲ آوریل ثبت شد، افزایش دهد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید