شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8051 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵ |
424 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

جفت دلار استرالیا/دلار آمریکا (AUD/USD) در ساعات اولیه معاملات روز چهارشنبه، پس از انتشار شاخص صنعت AiG با فشار مواجه شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» دلار استرالیا (AUD) به دلیل افزایش تمایل ریسک‌پذیری، بار دیگر افزایش یافته است. اما در چشم‌انداز جفت ارزها، جفت دلار استرالیا/دلار آمریکا (AUD/USD) در ساعات اولیه معاملات روز چهارشنبه، پس از انتشار شاخص صنعت AiG با فشار مواجه شد.
داده‌ها حکایت از انقباض سخت در فعالیت‌های تجاری خصوصی استرالیا در ماه مارس دارد. با توجه به برنامه‌ریزی جلسه‌ی بانک مرکزی استرالیا (RBA) برای هفته‌ی آینده، به طور گسترده پیش بینی می‌شود که نرخ بهره در سطح فعلی ۴.۳۵ درصد حفظ شود.
بررسی‌ها حاکی از آن است که دلار استرالیا پس از انتشار داده‌های خرده‌فروشی استرالیا در روز سه‌شنبه، جایگاه خود را از دست داد که به طور بالقوه بر موضع تندروانه‌ی RBA در مورد نرخ‌های بهره تأثیر می‌گذارد. با این حال، آمارهای بالاتر از انتظار تورم داخلی منتشر شده در هفته‌ی گذشته، بر انتظارات مبنی بر امکان به تعویق افتادن روند کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی می‌افزاید.
از سوی دیگر، شاخص دلار آمریکا (DXY) که عملکرد دلار آمریکا (USD) را در برابر شش ارز اصلی ارزیابی می‌کند، پیش از نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو آمریکا که برای چهارشنبه برنامه‌ریزی شده است، به افزایش خود ادامه می‌دهد.
گفتنی است بازده اوراق قرضه ایالات متحده به دنبال داده‌های بالاتر از حد انتظار شاخص هزینه‌ی اشتغال افزایش یافت و دلار را بیشتر تقویت کرد. علاوه بر این، اظهارات تندروانه‌ی مقامات فدرال رزرو، که عدم نیاز فوری به کاهش نرخ را منعکس می‌کند، جفت AUD/USD را تضعیف کرد.
انتظار می‌رود معامله‌گران در روز چهارشنبه، پیش از بیانیه سیاست پولی فدرال رزرو، برخی آمارهای کلیدی همچون گزارش تغییر استخدام ADP و PMI تولید ISM از ایالات متحده را زیر نظر بگیرند که از نظر ارائه‌ی بینش بیشتر در مورد وضعیت اقتصاد ایالات متحده، حائز اهمیت است
تحلیل تکنیکال: دلار استرالیا به سمت ۰.۶۵۰۰ حرکت می‌‌کند
دلار استرالیا روز چهارشنبه در حدود ۰.۶۴۷۰ معامله شد. گفتنی است این جفت از مرز پایینی یک مثلث متقارن و سطح معناداری ۰.۶۴۸۰ عبور کرده است.
علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه (۱۴-RSI) زیر سطح ۵۰ قرار دارد که نشان‌دهنده‌ی احساس نزولی است.
جفت یورو/دلار AUD/USD به طور بالقوه می‌تواند به سمت سطح روانشناختی ۰.۶۴۰۰ حرکت کند و پس از آن به پایین‌ترین سطح آوریل ۰.۶۳۶۲ برسد. کاهش بیشتر زیر این سطح ممکن است باعث آزمایش مرز پایین کانال نزولی، پیرامون سطح اصلی ۰.۶۳۵۰ شود.
اگر یک حرکت افزایشی وجود داشته باشد، جفت AUD/USD ممکن است مرز پایینی مثلث متقارن را در نزدیکی سطح روانی ۰.۶۵۰۰ به چالش بکشد. پیشروی بالاتر از این سطح می‌تواند جفت را برای بازدید مجدد از مرز بالایی پیرامون سطح ۰.۶۵۸۵، تقویت کند.
نمودار روزانه AUD/USD

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید